רחובות מובילה ביחס חיובי לאנשים עם מוגבלות

רחובות מובילה ביחס חיובי לאנשים עם מוגבלות

רחובות ניצבת במקום השלישי ברשימת הערים עם היחס הטוב ביותר כלפי אנשים עם מוגבלויות.

במחקר חדש אשר בדק את היחס כלפיי אנשים עם מוגבלות בישראל נמצא כי העיר רחובות היא בין הערים המובילות ביחס חיובי ופתיחות כלפי אנשים עם מוגבלות

מחקר חדש בדק את היחס כלפיי אנשים עם מוגבלות בישראל בדגש על הרשויות המקומיות, ומצא כי רחובות היא בין הערים המובילות ביחס חיובי ופתיחות כלפי אנשים עם מוגבלות. המחקר נערך על ידי חוקרים מהמרכז הבינתחומי למען קרן משפחת רודמן והקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון, במסגרתו נמצא כי על אף שהיחס החברתי כלפי אנשים עם מוגבלויות בישראל משתפר, הוא עדיין נגוע בדעות קדומות וסטריאוטיפים רבים.

במסגרת המחקר נבדק היחס כלפי בעלי מוגבלויות ב- 20 רשויות מקומיות והיחס של התושבים בכל אחת מהן כלפי אנשים עם מוגבלות. העיר רחובות ממוקמת במקום השלישי (אחרי שוהם ותל-אביב) במדד הערים הכי פתוחות כלפיי אנשים עם מוגבלות ובהן לאזרחים העמדות החיוביות והליברליות ביותר כלפי אנשים עם מוגבלות.

ראש העיר, רחמים מלול: "אנחנו משקיעים מחשבה רבה ומשאבים גדולים בפעילות ובהנגשה לאנשים עם מוגבלויות ברחובות, מתוך אג׳נדה של שוויון וערכים- בחינוך, בתרבות, בפנאי ובכל דרך אפשרת. כך זה צריך להיות. אני שמח וגאה שהתוצאות ניכרות ומודה לכל השותפים. נמשיך בדרך הזו".

חברת מועצת העיר, מחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות, ד"ר רוני באום: "שמחה לראות שיש תוצאות לעבודה המאומצת שאנחנו עושים להעלאת המודעות ולקידום שוויון לאנשים עם מוגבלויות. החודש נציין יחד עם כלל הארגונים העוסקים בתחום אנשים עם מגבלה בעיר את חודש המודעות ונקדם אירועים שונים בעיר להעלאת המודעות לזכויות אנשים עם מגבלה. אני מודה לראש העיר, רחמים מלול, על הרגישות והובלת הפעילות הענפה שנעשית לטובת האוכלוסיות המיוחדות בעיר".

עיריית רחובות מפעילה תכניות ופרויקטים רבים לקידום הנגישות ושוויון זכויות של אוכלוסיות עם מוגבלויות. הפעילויות נערכות בשיתוף פעולה של אגפי העיריה, קהילה נגישה, רשת חוויות והחברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש.

במסגרת זו נעשות עבודות להנגשת מוסדות חינוך וציבור ברחבי העיר לטובת אנשים עם מוגבלות ובעלי צרכים מיוחדים ומתקיימות פעילויות מגוונות לרווחתם. בין הפעילויות שמתבצעות: הסברה לתלמידים בבתי הספר, לארגונים  ולבעלי עסק ובימים אלה תיערך הסברה על ידי קהילה נגישה לשירות נגיש לעובדי העיריה.

כמו כן נערכים כנסים והרצאות למשפחות המתמודדות עם הורות לילדים ובוגרים בעלי צרכים מיוחדים, מתקיימים מעגלי תעסוקה לאנשים בעלי צרכים מיוחדים או מוגבלים ושילובם במגוון תפקידים, פעילויות קיץ ופעילויות ספורט ייחודיות, להקת המחול 'גלגלי רני' המשלבת רקדנים היושבים בכיסאות גלגלית ורקדנים העומדים על שתי רגליים, פועלת במסגרת מבנה עירוני, נערכות קבוצות ריצה והליכה עבור אנשים עם מוגבלות, עם מתאמן מוצמד מתנדב וחונך מקצועי ומיומן, בנוסף פועל שירות של מתנדבי ש.י.ל – שרות יעוץ לאזרח, במסגרתו מגיעים מתנדבים עד בתי תושבים עם מוגבלות, במטרה לסייע וללוות אותם למען מקסום זכויותיהם ועוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh