אירוע מיוחד להשקת הספר "בימת הנוער שלי"

אירוע מיוחד להשקת הספר "בימת הנוער שלי"

אירוע השקת הספר וההצדעה למייסדת בימת הנוער רחובות, איה לביא, יתקיים במוצאי שבת (16.12) וייקחו בו חלק מכובדים רבים בניהם ראש העיר, רחמים מלול, חברי הנהלת העיר, חברי מועצת העיר בעבר ובהווה, ראשי העיר בעבר ואנשי משפחת בימת הנוער רחובות לדורותיה.

האירוע יכלול קבלת פנים מיוחדת בלובי בית העם רחובות – היכל התרבות העירוני, במהלכה יקבלו המוזמנים את כרטיסי הכניסה למחזמר ויוענק להם גם שובר לקבלת הספר בתום הטקס.

במהלך ימי חג החנוכה הקרוב, עת יוצג על בימת בית העם רחובות – היכל התרבות העירוני מחזמר החנוכה של בימת הנוער רחובות, יתקיים אירוע הצדעה מיוחד למייסדת בימת הנוער רחובות, איה לביא, במהלכו יושק הספר – "בימת הנוער שלי", שמתאר את פועלה של לביא.

אירוע ההשקה יתקיים במוצאי שבת (16.12) והוזמנו אליו מכובדים רבים בניהם ראש העיר, רחמים מלול, חברי הנהלת העיר, חברי מועצת העיר בעבר ובהווה, ראשי העיר בעבר ואנשי משפחת בימת הנוער רחובות לדורותיה. האירוע יכלול קבלת פנים מיוחדת בלובי בית העם רחובות – היכל התרבות העירוני, במהלכה יקבלו המוזמנים את כרטיסי הכניסה להם גם שובר לקבלת הספר בתום הטקס.  הטקס יכלול תכנית אמנותית שכוללת קטעים ממיטב הרפרטואר של בימת הנוער רחובות, החל משנות הקמתה.

להוצאת הספר, שנועד להנציח את פועלה של איה לביא ואת המפעל התרבותי שהקימה, שותפות החברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש ועיריית רחובות.  חלקו הראשון של הספר מספר על הדרך הארוכה שעברה בימת הנוער מיום הקמתה ועד שהפכה למרכז ידוע ומפואר, וחלקו מתמקד במשנתה הפדגוגית של לביא.

בימת הנוער רחובות נחשבת כמיזם ייחודי בעיקר בגלל יכולותיה להשתמש בטכניקות התיאטרון ובשיעורי משחק  ככלי פדגוגי. בחזונה, לביא ראתה את הילדים שמשתתפים בפעילות בימת הנוער כילדים שמממשים את כישרונותיהם החבויים ומגלים את עצמם, ילדים סקרנים שמפתחים את ביטחונם העצמי, ילדים שיתרמו לחברה שבה הם חיים. בבסיס המודל שהגתה לביא עמדו שלושה עקרונות מנחים: העצמת הילד, תיאטרון מקצועי ותרומה לקהילה. היא הייתה נחושה לטפח את הילדים, להקשיב להם, לגלות את החזקות שלהם ולהעמיד אותם במרכז. יחד עם זאת היא דרשה איכות ומקצועיוּת. המופעים שנוצרו בבימת הנוער הועלו לא רק ברחובות, אלא גם ברחבי הארץ ובחו"ל, והם מקור לגאווה לילדים, למשפחותיהם ולכל העיר.

ראש העיר, רחמים מלול: "הפעילות שנעשית בבימת הנוער רחובות מהווה עבורנו מקור לגאווה גדולה. בימת הנוער הינה מוסד חי, נושם ויוצר כבר במשך ארבעים שנה. לא רק שהבימה שמרה על מעמדה כמוסד תרבותי מיוחד במינו במשך השנים, אלא שהיא ממשיכה להתחדש מידי שנה, בהפקות ענק איכותיות, בילדים ובני נוער חדשים שלוקחים בה חלק ובפעילות חינוכית וערכית יוצאת דופן שעושה שימוש במקצועות התיאטרון בכדי להעצים ולחזק את אלו המשתתפים בה. מלכתחילה לא הייתה לנו התלבטות, ברגע שהונחה ההצעה לפתחנו החלטנו להירתם ולסייע בהפקתו של ספר חשוב מעין כמותו להיסטוריה התרבותית של רחובות ובטח ובטח לעתידה התרבותי של העיר".

חבר המועצה ומחזיק תיק התרבות, עודד עמרם: "עיריית רחובות גאה לקחת חלק בהפקתו של ספר כל כך חשוב להיסטוריה של העיר רחובות. בימת הנוער רחובות היא היוזמות הברוכות ביותר שכן היא משלבת פעילות חינוכית וערכית לצד הנאה וחיבור חברתי. יישר כוח לכל העוסקים במלאכה שעמלו על הכנת הספר למען הנצחת פועלה של המייסדת איה לביא".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh