זכרו של יואב: חנוכת תחנת שנאים על שם יואב יאסו ז"ל

זכרו של יואב: חנוכת תחנת שנאים על שם יואב יאסו ז"ל

בטקס מרגש נחנכה תחנת שנאים חדשה בת"א ונקראה על שמו של יואב יאסו ז"ל, עובד חברת החשמל ותושב רחובות – שהיה ממקימי התחנה ועבד בה גם ביום פטירתו.

בטקס מרגש נחנכה השבוע  בתל-אביב תחנת שנאים פנימית  שנקראת  על שמו של יואב יאסו ז"ל, תושב רחובות שעבד כ-25 שנה במחוז דן בחברת החשמל.

יואב, שהיה ממקימיה של התחנה, ועבד בה עד יומה האחרון, עלה מאתיופיה לבדו, במבצע משה, בשנת 1983, כשהוא בן 19 שנים.
יואב ז"ל, התגורר בעיר רחובות יחד עם אשתו, חיה, אחות בבית החולים קפלן וארבעת ילדיו. לפני מספר שנים לקחו תחת חסותם את שתי בנותיה של אחותו שנפטרה ממחלה קשה. לאחר שחרורו של יואב מהצבא, הוא  החל בשנת 1992 את עבודתו בחברת החשמל במחלקת ביצוע רשת במחוז דן.

חבריו ומנהליו של יואב מספרים כי היה עובד מסור  ומקצועי, בנוסף להיותו חבר נאמן ואהוד. כבר בתחילת עבודתו בחברת החשמל, למרות קשיי הקליטה, הפך יואבי (שכונה כך בקרב חבריו) לאחד מהחבר'ה בזכות צניעותו, יושרו הבלתי מתפשר והשקט שהקרין סביבו.

יואב סימן לעצמו כמטרה להשלים אל לימודיו כמהנדס חשמל – ואכן, מספר ימים לפני פטירתו עמד בהבטחתו. בעיר רחובות, בה התגורר, פעל בהתנדבות למען הקהילה ושימש כיו"ר עמותה שעסקה לקידום עניינם החברתי של העולים מאתיופיה ברחובות. במסגרת העמותה הוא חלם ופעל להקמת בית כנסת לעולים מאתיופיה בו יוכלו להתפלל בשפתם.

בתקופה האחרונה עבד יואב בפרויקט מורכב ורחב היקף של חברת החשמל: הקמת תחנות שנאים פנימיות במרכז תל-אביב המספקות חשמל לקניון TLV, המכונה קניון האופנה של ישראל ולקומפלקס הבניינים "השוק הסיטונאי".

ביומו האחרון, עבד יואב בתחנה, ובאותו הלילה נדם ליבו בשנתו.

במחוז דן בחברת החשמל החליטו להנציח את זכרו של יואב על ידי הענקת השם 'יואב' לתחנה הפנימית בה השקיע יואב ודאג רבות להקמתה. בשבוע שעבר התקיים בתחנה הפנימית טקס מרגש בנוכחות בני משפחתו, חבריו, עובדים ומנהלים בחברת החשמל שהתרגשו מאוד במעמד קביעת השלט עם שמו של יואב חרוט עליו.

מיקומה של התחנה, הנמצאת במקום נגיש, מאפשרת למשפחה להגיע באופן עצמאי למקום ולהתייחד עם זכרו. בני המשפחה הודו מאוד לנוכחים ולחברת החשמל על הנצחת  זכרו של יואב.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh