העיר רחובות מבעד לעיני הילדים

העיר רחובות מבעד לעיני הילדים

במסגרת ישיבה חגיגית של הוועדה לקידום מעמד הילד לציון יום זכויות הילד ויום זכויות האדם הבינלאומי, נערך סיור ייחודי 'בעיניים של ילדים' עם נציגי פרלמנט הילדים ומועצת הנוער העירונית.

ראש העיר, רחמים מלול: "הילדים הם העתיד שלנו. אם נקשיב להם ונתאים את העשייה לצרכיהם – נוכל לסייע בבניית הביטחון העצמי שלהם ותחושה שהשמיים הם הגבול. אנו משקיעים משאבים רבים על מנת שרחובות תהיה עיר ידידותית לילדים ונמשיך לעשות כן".

לרגל יום זכויות הילד הבינלאומי (שחל לפני כשבועיים) וחודש זכויות האדם, התקיימה ביום א׳ (10.12), יום זכויות האדם הבינלאומי, ישיבה חגיגית של הוועדה  לקידום מעמד הילד, ביוזמת חברת המועצה ויו״ר הועדה יעל בק.

במסגרת האירוע נערך סיור יחודי, ׳בעיניים של ילדים׳ עם נציגים/ות מפרלמנט הילדים ומועצת הנוער העירונית, במעמד מנכ״ל יוניסף ישראל, רועי מלמד והמפקחת הארצית על זכויות התלמיד במשרד החינוך, טובה בן-ארי.

בסיור השתתפו גם חברי הוועדה ומטרתו הייתה לבחינת הסביבה העירונית בעיניים של ילדים. הסיור התקיים מרחוב בנימין, מקום משכן העירונוער, לבניין העיריה, שם נערכה הישיבה החגיגית. במהלך הסיור, שנועד להמחיש כיצד נראית העיר מבעד לעיני הילדים, חולקו אלמנטים מיוחדים לצפיה בגובה ילדים, על מנת לאפשר הסתכלות מתוך נקודת מבטם, במיקומים שונים במהלך המסלול.

לאחר מכן, התקיימה ישיבה חגיגית בלשכת ראש העיר, במעמד מנכ״ל יוניסף, מר רועי מלמד והמפקחת הארצית על זכויות התלמיד במשרד החינוך, גב׳ טובה בן- ארי, סגן ראש העיר, מחזיק תיק נוער וצעירים, עו״ד מתן דיל, חברות וחברי ועדה ומוזמנות/ים, בנושא זכויות הילד/ה והחשיבות לתת להם הזדמנויות לביטוי ואמירה במרחב המוניציפאלי.  במהלכה נציגי/ות פרלמנט הילדים ומועצת הנוער, סיכמו את הסיור ״בעיניים של ילדים״, שנערך קודם לכן והעלו נקודות שונות להתייחסות בנוגע לסביבה העירונית.

עו"ד מתן דיל: "עצם היוזמה להקמת פרלמנט הילדים ומועצת הנוער העירונית צמחה מתוך תפיסת עבודה יומיומית, כל השנה ולא רק ביום המיוחד הזה של עבודה ושירות בגובה העיניים. הבנת צרכי הילדים והנוער באמצעות הקשבה ולמידה מהשטח מה נכון עבורם ולמה הם זקוקים. אנו מבטיחים להמשיך לפעול למען ילדי העיר ולתת להם את המענה הטוב ביותר לאורך כל השנה".

יעל בק: "מדובר על קונספט חשוב וחדשני המאפשר לנו לתת לילדות וילדים ביטוי ולהשמיע את קולם במרחב הציבורי העירוני והמסייע לנו ללמוד על הצרכים הציבוריים השונים דרך נקודת מבטם. אני מודה לראש העיר רחמים מלול, לשותפי לדרך סגן ראש העיר, עו״ד מתן דיל, מנהל מחלקת הילדים והנוער, אבי יוספי וליאת כהן וצוות אתוס, השותפים לנו במלאכה במהלך כל השנה".

רועי מלמד: "מבחינתנו מהלך קצה ופעילות בה ילדים מובילים מבוגרים ומנחים אותם כיצד להביט ולהבין את המרחב הציבורי מפרספקטיבה של ילדים היא המהות של העשייה. כקרן בינלאומית ששמה לה למטרה להגן, לקדם ולפעול בכל העולם ובישראל בכל הקשור לזכויות ילדים, הטמעה והגנה על הזכויות האלה ובעיקר ליצור אווירה וכלים אמיתיים של השתתפות ילדים, הפיכה שלהם לשותפים פעילים בקבלת החלטות ברמה העירונית והבית ספרית ולהיות אלה שבונים את עתידם״.

טובה בן ארי: "שיתוף ילדי הפרלמנט בקבלת החלטות ברשות המקומית הוא לב ליבו של יישום האמנה לזכויות הילדים ברחובות. צעדנו על הברכיים כדי לראות את העיר בגובה עיני הילדים ולשוחח איתם על הצרכים שהם מבינים שחסר וצריך להוסיף, מלאת הערכה לסגן ראש העיר, מתן דיל וחברת המועצה ויו״ר הועדה העירונית לזכויות הילד בעיר, יעל בק שהם קשובים לצרכים ולחלומות של הילדים בעיר רחובות".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh