פרס שר הפנים לניהול תקין ברשויות המקומיות

פרס שר הפנים לניהול תקין ברשויות המקומיות

ראש העיר רחמים מלול קיבל אמש את הפרס בשם עיריית רחובות מידי שר הפנים אריה דרעי, מנכ״ל משרד הפנים מרדכי כהן ויו״ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס.

ראש העיר רחמים מלול: "אני גאה ושמח על כך שהמאמצים שהשקענו נושאים פרי, והדבר בא לידי ביטוי בהענקת הפרס לניהול תקין על ידי שר הפנים ומשרד הפנים".

מאז החל לכהן כראש העיר בשנת 2009 השקיע מלול מאמצים רבים כדי להגיע לאיזון תקציבי שוטף ולחוסן פיננסי.

כמו כן, ננקטו פעולות רבות לשם הגדלת הכנסות העירייה. כל זאת על מנת להגיע לאיזון תקציבי בלא לפגוע בשירות לציבור ואף לפתח אותו. שיפור הניהול הכספי נעשה בצורה מבוקרת ואחראית  על מנת שניתן יהיה להעניק את השירות המיטבי לתושבים ולהתאים את הפעילות להיקף האוכלוסייה ולרוח הזמן. למאמצים אלה היו שותפים חברי הנהלת העיר, מנכ״ל העירייה, וועד העובדים וכל עובדי העירייה.

הפרס הוא על התנהלות תקינה, לאחר שהעירייה עמדה במבחנים דקדקניים ובקריטריונים רבים של משרד הפנים, וביניהם:

  1. מדדי ביצוע שנתיים ( גרעון, גביית ארנונה, הוצאות שכר ביחס להכנסות הרשות ועוד(.
  2. עמידה בכללי מנהל תקין.
  3. העדר לקויים בהון האנושי – האם הוגש דו"ח מצבת כוח אדם שנתית כנדרש. בחינת קליטת עובדים ללא מכרזים, חריגות שכר ועוד.
  4. מנהל תקין בתחום התאגידים – אישור מנוי הדירקטורים בוועדה לבחינת כשירות, הגשת דו"חות כספיים של כל התאגידים למשרד הפנים.
  5. רישוי עסקים – פעולה להעלאת מספר העסקים בעלי רישיון עסק.
  6. עמידה בפרמטרים של הכנה ראויה של העיר לשעת חירום.

הפרס ניתן על סמך הנתונים  מהדוח המבוקר של העירייה  לשנת 2016.

ראש העיר רחמים מלול: "פעלנו במשך שנים לצמצום הגרעון תוך גילוי אחריות על מנת שלא לפגוע בשירות לתושבים – אלא להיפך- לשכלל ולפתח אותו. אני גאה ושמח כי מאמצינו בעיריית רחובות נשאו פרי וקיבלו גם את ההכרה של משרד הפנים כעירייה שעומדת במבחנים המחמירים של  התנהלות תקינה. אני מודה למנכ״ל העיריה דורון מילברג ולכל העובדים אשר לקחו בכך חלק".

דורון מילברג, מנכ״ל עיריית רחובות: "מאז שנכנסנו לתפקיד שאפנו להגיע להתנהלות תקציבית מאוזנת. נקטנו בכל הפעולות הנדרשות לכך, כדי להביא את העירייה למצב הפיננסי המיטבי. כל תושבי רחובות מרוויחים מההתנהלות הזו, כיוון שעיריה חזקה תוכל לתת שירותים ברמה הגבוהה ביותר. הפרס הוא תוצאה של מאמץ משותף בן שנים של כל עובדי העירייה".

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh