הצדעה לאיה לביא מייסדת בימת הנוער

הצדעה לאיה לביא מייסדת בימת הנוער

החברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש ועיריית רחובות קיימה אמש אירוע לרגל השקת הספר "בימת הנוער שלי".

אירוע מרגש בהיכל התרבות: הצדעה לאיה לביא מייסדת בימת הנוער

מאות מכובדים, תושבים ובוגרי בימת הנוער לדורותיה הגיעו לאירוע ההוקרה למייסדת בימת הנוער, איה לביא. עירית רחובות והחברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש שותפות בהוצאת הספר, שנועד להנציח את פועלה של איה לביא ואת המפעל התרבותי שהקימה. בתחילת האירוע נערכה הדלקת נרות חגיגית על ידי ראש העיר, רחמים מלול

מוצאי שבת (16.12), התקיים בבית העם רחובות – היכל התרבות העירוני,  אירוע מיוחד ומרגש  להשקת הספר "בימת הנוער שלי", שנועד להנציח את פועלה של מייסדת בימת הנוער רחובות, איה לביא.

באירוע לקחו חלק מאות אנשים בניהם ראש העיר, רחמים מלול, חבר המועצה ומחזיק תיק התרבות, עודד עמרם, חברת המועצה, ד"ר מרה קנבל, מנכ"ל העירייה, דורון מילברג, מנכ"לית החברה לתרבות ספורט ונופש, יוספה חליבה, מנהלי בימת הנוער, חברי הנהלת העיר, חברי מועצת העיר בעבר ובהווה, ראשי העיר בעבר ואנשי משפחת בימת הנוער רחובות לדורותיה.

האירוע נפתח בקבלת פנים מיוחדת בלובי בית העם רחובות – היכל התרבות העירוני, במהלכה המוזמנים פגשו את איה לביא הנרגשת, בירכו אותה לרגל הערב המרגש לכבודה והצטלמו איתה. לאחר מכן התקיימה הדלקת נר חמישי של חנוכה במעמד ראש העיר, רחמים מלול, שבירך על הנרות ויחד עם הקהל פצח בשירת שירי החנוכה המסורתיים. בהמשך הוצגה תכנית אמנותית שכללה קטעים ממיטב הרפרטואר של בימת הנוער רחובות, החל משנות הקמתה ובסופו של הערב חולקו עותקים של הספר לנוכחים.

איה לביא ייסדה את בימת הנוער בשנת 1973, לפני כ- 45 שנים. בימת הנוער רחובות נחשבת כמיזם ייחודי בעיקר בגלל יכולותיה להשתמש בטכניקות התיאטרון ובשיעורי משחק  ככלי פדגוגי. בחזונה, לביא ראתה את הילדים שמשתתפים בפעילות בימת הנוער כילדים שמממשים את כישרונותיהם החבויים ומגלים את עצמם, ילדים סקרנים שמפתחים את ביטחונם העצמי, ילדים שיתרמו לחברה שבה הם חיים. בבסיס המודל שהגתה לביא עמדו שלושה עקרונות מנחים: העצמת הילד, תיאטרון מקצועי ותרומה לקהילה. היא הייתה נחושה לטפח את הילדים, להקשיב להם, לגלות את החזקות שלהם ולהעמיד אותם במרכז. יחד עם זאת היא דרשה איכות ומקצועיוּת. המופעים שנוצרו בבימת הנוער הועלו לא רק ברחובות, אלא גם ברחבי הארץ ובחו"ל, והם מקור לגאווה לילדים, למשפחותיהם ולכל העיר.

ראש העיר, רחמים מלול: "איה, כל הערב הזה הוא לכבודך. אני וכל חבריי, הקהל ותושבי העיר מאחלים לך שתמשיכי לראות את חזונך מתקיים ומתממש במקום הנפלא והמודרני הזה, כולנו מסכימים שגם הקנקן חשוב שיהיה נאה בנוסף על תוכנו הנאה, מכיוון שכך הוא נותן אווירה טובה, מוטיבציה. איה היקרה, בשנת 1973 היה לך חזון, חלום, רבים שותלים שתילים, נוטעים עצים ולפעמים האילן פורח, אבל לא תמיד זה מצליח. את שתלת שתילים ונטעת נטיעות בדמות אותם ילדים כישרוניים, והנה ראי כיצד הם פורחים. איה חיפשה בית חם, מרכז חם, לנערים ונערות בעלי קשיים חברתיים, כאלה שאינם מקובלים, אולי. איה טענה שאפשר להעצים כל ילד וילדה על ידי הופעה על הבימה. מחזמר חנוכה המסורתי מדהים בעיניי כמידי שנה, 250 נערים ונערות משחקים בו מתוך 600 חניכי בימת הנוער ועוד רבים ממתינים בתור להיכנס לכאן. איה, את מושלמת בדיוק כמו שמו מחזמר חנוכה השנה. בשמי ובשם תושבי רחובות, תודה לך על הכול!".

מייסדת בימת הנוער, איה לביא: "הערב רעדו כל הסיפים, עצמותיי היבשות כולן אומרות שירה  מרגש אותי להיפגש עם כל כך הרבה אנשים אוהבים, מחייכים, וזה עושה לי טוב. יש לי חברים יקרים וטובים כאלו שהיו ילדים גדלו והפכו לאישיות בוגרות אבל החן והברק נשאר כשהיה. תןדה לראש העיר, לא הכרנו אישית אבל בכל פעם שנפגשנו ניכרה בעיניי התרגשותו. לא אשכח שבערב פתיחת המבנה החדש, בעלי המנוח אמר לי – אל תראי זאת כמובן מאליו שראש העיר נתן לך לגזור את הסרט. תודה גדולה לכולכם".

חבר המועצה ומחזיק תיק התרבות, עודד עמרם: "נפל בחלקי המזל להיות חלק ממחלקת התרבות ולעבוד יחד עם איה לביא במשך שנים ארוכות. איה היקרה, אני מודה לך על ההזדמנות לעבוד איתך. התחייבנו בפנייך לשמור על בימת הנוער ועשינו זאת. תודה רבה לראש העיר, רחמים מלול, שבזמן שבנו את המבנה המפואר הזה של היכל התרבות השקיע מחשבה גדולה ותקציבים גם בבימת הנוער".

חלקו הראשון של הספר מספר על הדרך הארוכה שעברה בימת הנוער מיום הקמתה ועד שהפכה למרכז ידוע ומפואר, וחלקו מתמקד במשנתה הפדגוגית של לביא. להוצאת הספר, שנועד להנציח את פועלה של איה לביא ואת המפעל התרבותי שהקימה, שותפות החברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש ועיריית רחובות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh