חתונה חרדית – מה ההבדל בין חתונה כזו לחתונה רגילה

חתונה חרדית – מה ההבדל בין חתונה כזו לחתונה רגילה

לא פעם אנחנו יכולים לראות בטלוויזיה תמונות מחתונות חרדיות, בעיקר של בנים ובנות של רבנים חשובים אשר מוזמנים אליהם מאות ואלפי אורחים, הן מישראל והן מקהילות חרדיות בעולם, וכן פוליטיקאים ישראלים ואישי ציבור שונים. לכל מי שאיננו מכיר חתונה חרדית, הרי שזה נראה שונה לגמרי ממה שאנחנו מכירים, החילונים. יש הבדל עצום במבנה של החתונה, ולמען האמת גם בכל מה שהיא מסמלת.

חתונה חרדית וחתונה חילונית אומנם מסמלים את בנייתו של תא משפחתי חדש בישראל, הקמה של משפחה על כל המשתמע מכך. אך בעוד שחתונה חילונית יכולה ללכת אל מקומות שונים מבחינת הטקס והאירוע, חתונה חילונית יכולה לכלול אלמנטים רבים וייחודים שחורגים מן המסורת, הרי במקרה של חתונה חרדית, לא רק שאנחנו לא נראה סטייה מהמסורת, יתרה מזו, לכל קהילה, לכל קבוצה, יש את המסורות שלה. כפי שאומרת הבדיחה הידועה, 2 יהודים, 3 דעות, ככה בדיוק בכל מה שקשור למסורות ובפרט בחתונות, דת אחת, קהילות שונות, מסורות שונות.

לפני שנפרט על חתונה חרדית, נציין שבמהלך השנים אנחנו יכולים לראות שינויים בתחום זה בכל הקשור לארגון וניהול. כיום ישנן לא מעט חברות, מפיקים וגורמים אחרים שיודעים כיצד לערוך חתונה חרדית ברמות ובסגנונות שונים. אומנם זה עדיין לא דומה ולא מזכיר חתונה חילונית רגילה, אך זה בהחלט שונה במקצת ממה שהיינו רגילים בעבר. בין אם זה אומר תפריט יותר גדול, עיצוב אחר, מוזיקה ועוד.

חתונה חרדית מה אנחנו צריכים לדעת עליה

סביר להניח שאם נשאל חילונים מה הדבר הראשון שעולה לכם בראש כשאתם חושבים על חתונה חרדית, הם יגידו הפרדה וזה נכון כמובן. חתונה חרדית כוללת הפרדה בין גברים לנשים, מלבד שלב הטקס, הרי ששני המינים מופרדים אלה מאלה. ישנה מחיצה בין גברים לנשים במהלך כל החתונה כולל בשלב הריקודים.

חתונה חרדית גם לא תכלול אטרקציות דומה לאלו שאפשר למצוא בחתונה חילונית, מהטעם הפשוט שזה לא נחשב חשוב ומהותי. החתונה כן תכלול טקסים וריקודים שיש להם מסורות בחברה החרדית, ובפרט בקהילה.

החתן, הכלה והוריהם יזכו לכבוד רב מכל האורחים וכך גם הרבנים הגדולים שנמצאים באירוע. בין אם מדובר ברבנים של הישיבות הגדולות ובין אם מדובר ברב בעל משמעות לחתן ולכלה, בוודאי אם מדובר ברב מבוגר.

לגבי האוכל, הרי חתונה חרדית תכלול תפריט כשר, אך לא כשר ברמה של רבנות ראשית אלא הרבה פעמים זה ברמה של בד"צ מטעם הקהילה או בד"צ שנחשב מותר על ידי הרבנים של הקהילה. הסיבה היא, שכל קהילה מקפידה בצורה שונה ולכן אנחנו נמצא אצל כל אחת מהן תפריט שונה אשר כולל הכשרים אחרים עם רמת קפדנות שונה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh