בטיחות כשיקול העיקרי של תושבי רחובות והשפלה בקניית רכבים

בטיחות כשיקול העיקרי של תושבי רחובות והשפלה בקניית רכבים

מחקרים וסקרים רבים ושונים אודות העדפותיו של צרכן הרכב הישראלי נערכים מדי שנה בישראל. המחקרים הללו מנסים לפענח את ההעדפות והשיקולים העיקריים המנחים את צרכן הרכב הישראלי הממוצע בעת שהוא מקבל את ההחלטה – איזה רכב חדש לקנות. שוק הרכב הישראלי הוא שוק פעיל, תוסס ודינאמי, עם אינספור רכבים חדשים המיובאים ונמכרים בארץ מדי שנה. לפענוח מערכת השיקולים וההעדפות של הצרכן הישראלי חשיבות רבה מבחינות רבות. כך, חלק מאותם מחקרים וסקרים מנסה לחקור את השוק על פי פילוח גיאוגרפי. מה מלמדים מחקרים אלו אודות העדפותיהם של תושבי רחובות והשפלה בבואם לבחור את הרכב החדש אותו ירכשו?

הרכבים הנחשבים לבטוחים ביותר הם גם הנמכרים ביותר

אחת המסקנות העולות מסקרי דעת קהל וניתוח של סטטיסטיקות מעולם הרכב הישראלי בשנים האחרונות, מראה כי גם ברחובות והשפלה, בדומה לאזורים רבים אחרים בישראל, הרכבים הנחשבים לבטיחותיים ביותר הם גם הנמכרים ביותר. דוגמה טובה לכך ניתן לראות בדגמי טויוטה החדשים, אלו המשווקים ונמכרים בהמוניהם בישראל בשנים האחרונות. דגמים אלו מכילים מערכו בטיחות מתקדמות עליהן השקיעה טויוטה מיליארדים רבים של מחקר ופיתוח. קהל צרכני הרכב הישראלי מגיב בהתאם – דגמי טויוטה 2018, כמו גם אלו של השנים האחרונות בהן כבר הותקנו אותן מערכות בטיחות מתקדמות אשר מתריעות על סכנות בסביבת הרכב ואפילו יכולות לסייע להאט אותו במידת הצורך, הם מהנמכרים ביותר בישראל כולה, ובאזור השפלה בפרט.

מלבד לדוגמה של טויוטה עליה ניתן ללמוד מסטטיסטיקות הקנייה של רכבים חדשים בישראל בשנים האחרונות, גם סקרים מפורשים בהם נשאלים הצרכנים שאלות בדבר העדפותיהם מציירים את אותה תמונה – ההורים הממוצעים, למשל, רואים ברמת הבטיחות של הרכב המשפחתי שהם רוכשים קריטריון מרכזי וחשוב ביותר, לפני כל קריטריון אחר.

שינוי מגמה כלל ארצי בשנים האחרונות ברמת המודעות לבטיחות

אותן העדפות של צרכני הרכב באזור רחובות והשפלה אשר שם את רמת הבטיחות ברכב לפני כל שיקול אחר הן חלק ממגמה כלל ארצית, ובמובן מסוים ניתן לומר אף מגמה עולמית, של עלייה כללית בחשיבות שמעניקים צרכני הרכב לבטיחות בעת הנהיגה. בעוד לפני כמה עשורים רובנו אפילו לא היינו מקפידים להקליק את חגורות הבטיחות במושב האחורי ברכב, כיום לא רק שמדור בחוק הנאכף ומוקפד, אלא שמרבית הנוסעים ברכבים מודעים לחשיבות של חגורות הבטיחות בעצמם, ומקפידים על כך גם בלי קשר לאיום בקנס.

אותה עלייה במודעות היא חלק משלל תהליכים המתרחשים בארץ ובעולם בתחום התחבורה במקביל, ומעודדים ותומכים זה בזה. העלייה במודעות הנהגים והנוסעים עולה, החקיקה משתנה ונהיית מחמירה יותר ויצרניות רכב גדולות כמו טויוטה משקיעות סכומי עתק הולכים וגדלים בפיתוח רכבים בטיחותיים יותר ויותר. כל השינויים הללו קורים במקביל, מושפעים אחד מן השני וגם מאיצים את המגמה הכללית המבורכת הזו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh