הבחירה המבוקרת ברישום לכיתות א'

הבחירה המבוקרת ברישום לכיתות א'

בשורה להורים ולתלמידים ברחובות: החל משנת תשע״ט: עיריית רחובות תיישם את תוכנית הבחירה המבוקרת ברישום לכיתות א'. עם פתיחת הרישום השנה ב- 17.1 ייפתחו אזורי הרישום לבחירה מבוקרת של ההורים בחמישה בתי ספר שחולקו לשני אשכולות.

באשכול 1 – בתי הספר בכור לוי, פרחי המדע וניצני המדע ההורים יוכלו לרשום את ילדיהם לבית ספר בדירוג העדפות לפי בחירתם מאותו אשכול, וכן באשכול 2, בתי הספר סמילנסקי ושריד.  

זה שיאו של תהליך שעברו כלל בתי הספר בעיר להגדרת הזהות והייחודיות של כל אחד מהם, ואשר בסופו ייפתחו כל אזורי הרישום בעיר (לא השנה). בשבועות הקרובים ייערכו ימים פתוחים בבתי הספר באשכולות הבחירה. בשאר בתי הספר הרישום ייערך כרגיל, על פי אזורי הרישום.

ראש העיר, רחמים מלול: "מערכת החינוך ברחובות נחשבת לאחת הטובות בישראל, והיא אחת הסיבות להגירה החיובית בעיר. אנחנו שמחים להתחיל בתהליך שיאפשר להורים לבחור את בית הספר המתאים לילדיהם, יחד עם בקרה של העירייה. מעל לכל, התהליך גרם לבתי הספר לפתח את הזהות הייחודית של כל אחד מהם, והפך אותם למצוינים וחדשניים אפילו יותר, ואנו מברכים על כך"

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זוהר בלום: "פתיחת אזורי הרישום ותהליך מיתוג בתי הספר הם עדות להתחדשות, התעדכנות ושכלול מתמיד של מערכת החינוך ברחובות. בדרך זו אנחנו מעניקים להורים ולתלמידים את האפשרות לנהוג על פי מודלים חדשניים בארץ ובעולם, מרחיבים את המענים החינוכיים, ואת קבלת השונות בין התלמידים, ואת המענה לצרכים ולרצונות של ההורים."

לאחר הכנות שנמשכו כשנתיים, בשנת הלימודים הבאה- תשע"ט – תפעל בחלק מבתי הספר ברחובות תכנית ״בחירה מבוקרת״ בכל הקשור לרישום תלמידים העולים לכיתה א'.

בשאר בתי הספר הרישום ייערך כרגיל, על פי אזורי הרישום. בשנים הבאות מתוכננת פתיחת אזורי הרישום בכל בתי הספר בעיר (לא השנה).

מדובר בתוכנית חדשנית שיושמה בכמה וכמה רשויות ברחבי הארץ. מטרת התכנית היא לקדם מערכת חינוך מיטבית, רלוונטית ואיכותית, והיא מבוססת על בחירה של ההורים את בית הספר שמתאים לשיטתם החינוכית, שותפות והעצמת הייחודיות הבית- ספרית  יחד עם בקרה של הרשות המקומית על השיבוצים.

עיריית רחובות, באמצעות המחלקה לחינוך יסודי, ובשיתוף פעולה מלא של משרד החינוך, הפיקוח הכולל, אגף מחקר ופיתוח יזמות חינוכית, אחראית להובלתה ויישומה של התכנית ברחובות מתחילת התהליך וכן בהמשך.  לצורך התהליך הוקמה מנהלת מורחבת שהורכבה מנציגי אגף החינוך בעירייה, הגורמים הרלוונטיים במשרד החינוך, מנהלי בתי ספר בעיר, הנהגת ההורים העירונית .

שרה והב, מנהלת מחלקת החינוך היסודי באגף החינוך: "פיתוח הייחודיות של בתי הספר הינו אמצעי להמשך ההשבחה של החינוך היסודי ברחובות, מנוף לשיפור הישגי בתי הספר, וכלי לחיבור הצוות החינוכי, ההורים, הקהילה והתלמידים לחזון משותף. אנחנו שמחים להעניק להורים אפשרות לבחור בית ספר לילדם, יחד עם שמירה על האיזון העדין של בתי הספר בעיר.

נעשה את מירב המאמצים להיענות לבקשות ההורים. התוכנית היא חלק מהעשייה שלנו מתוך רצון להעניק לכל תלמידה ותלמיד אפשרות לביטוי עצמי, בדרך הייחודית לכל אחת ואחד".

מה זו "בחירה מבוקרת"? 

הכוונה לפתיחת אזורי הרישום, באופן שהם לא יחייבו את ההורים והם יוכלו לבחור בית ספר לפי העדפתם. בשנה הבאה תחל התוכנית רק בחמישה בתי ספר ברחובות, שיחולקו לשני אשכולות.

אשכול 1: בכור לוי, ניצני המדע, פרחי המדע.

אשכול 2: סמילנסקי, שריד.

כיצד פועלת התכנית?

ההורים בוחרים את מוסדות החינוך הנמצאים באשכול  שאליו הם שייכים, בהתאם להשקפתם והתאמה לילדם.

כך למשל מי ששייך לאזור הרישום של ביה"ס בכור לוי, יוכל להירשם לבכור לוי או לביה"ס ניצני המדע או פרחי המדע, תוך דירוג העדפות..

עיריית רחובות תעשה את המיטב להיענות להעדפות, בהתחשב באילוצי המערכת ובהתאם לקריטריונים שנקבעו באגף החינוך, כגון שמירה על מספר הכיתות בכל אחד מבתי הספר, ועל מספר התלמידים בכיתה.

איך יידעו ההורים איזה בית ספר לבחור? 

לא מדובר כאן רק בחלוקה לאשכולות בלבד. זהו שיאו של תהליך ארוך בן שנתיים, אשר כהכנה לו עברו כלל בתי הספר היסודיים ברחובות תהליך שבו מנהלי בתי הספר והצוותים החינוכיים, בשיתוף ההורים והקהילה, ביצעו תהליך מעמיק של בירור חוזקות, חידוד חזון והגדרת הזהות הבית ספרית. כתוצאה מתהליך זה לכל אחד מבתי הספר יש ייחודיות המאפיינת אותו. כפועל יוצא , תלמידי בתי הספר ברחובות זכו לחדשנות והתחדשות בכל מעגלי החיים בבתי הספר.

פירוט של המייחד את כל אחד מבתי הספר ברחובות נמצא בחוברת הרישום לכיתות א' המופצת בימים אלה לבתי התלמידים, ואשר תועלה לאתר העירייה. כך יוכלו ההורים להחליט איזה בית ספר מתאים לילדיהם ולדרך החינוכית שבה הם דוגלים.

דנה ישראלי, הממונה על מרחבי חינוך- אזורי בחירה מבוקרת וייחודיות בית ספרית במשרד החינוך: "משרד החינוך מקדם פדגוגיה חדשנית ומוטת עתיד. על מנת להתמודד עם אתגרי המציאות המשתנה, עלינו להוביל שינוי אסטרטגי – הוליסטי, שדורש מדיניות מעודכנת ומחייב הובלת שינויים מקומיים בבתי הספר וברשויות.

רחובות בחרה לקחת חלק בתכנית מרחבי חינוך, שמשלבת בין הגברת חופש הבחירה של התלמידים והוריהם, ובין ייחודיות בית ספרית. זאת, הן מתוך חיזוק שוויון ההזדמנויות בחינוך והן מתוך יצירת מגוון חינוכי רחב".

איך זה עובד בפועל? 

כעת, לאחר שכל בית ספר בידל את עצמו באופן שונה-יהיה להורים קל יותר לבחור מבין בתי הספר.

כדי לסייע להורים בבחירה, עיריית רחובות החליטה לקיים "ימים פתוחים" בחמשת בתי הספר השייכים לאשכולות הפתוחים לבחירה המבוקרת השנה. שם ייחשפו ההורים לייחודיות הפדגוגית המתפתחת בבתי הספר, ויוכלו לשאול שאלות ולהתרשם באופן בלתי אמצעי מהמקום ומהאווירה לפני ביצוע הבחירה.

אשכול 1

בי"ס פרחי המדע ביום שישי, 5.1.18  |  8:15-9:30

בי"ס בכור לוי ביום שישי, 5.1.18  |  10:15-11:30

ניצני המדע ביום שישי 12.1.18  |  8:15-9:30

אשכול 2

בי"ס סמילנסקי ביום שישי 5.1.18  |  8:15-9:30

בי"ס שריד ביום שישי 5.1.18  |  9:45-11:00

איך נרשמים?

הרישום ובחירת בית הספר הם באחריותו של כל הורה. עיריית רחובות תאפשר בחירת הורים מבוקרת בבית הספר, באותו אשכול, על בסיס קריטריונים מוגדרים ושקופים, ובלבד שהורים רשמו את ילדם בתקופת הרישום המוגדרת.

מידע על התכנית ועל אפשרויות הבחירה, יופיע בחוברת שהופצה בימים האחרונים לבתי המיועדים לרישום לכיתה א', באתר האינטרנט העירוני, בפייסבוק ובסרט הסבר המתאר את התכנית שיעלה בעמוד של עיריית רחובות בהמשך היום.

הרישום לכיתה א מתבצע באתר העירוני  www.rehovot.muni.il בין התאריכים יום רביעי, א' בשבט תשע"ח, 17.1.18, עד יום שלישי, כ"א בשבט תשע"ח, 6.2.18.

ילדים המשתייכים לחמשת אשכולות הבחירה המבוקרת יוכלו להירשם רק באתר העירוני.

ילדים שאינם משתייכים לאשכולות אלה, יוכלו להירשם באתר העירוני וכן במזכירות בתי הספר.

אגף החינוך, המחלקה לחינוך יסודי, יפתח מרכז רישום בעירייה בתאריכים אלה לסיוע למי שאינו מצליח להירשם באופן מקוון ולבעלי דרכונים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh