מכשירי שמיעה: לא קונים לפני שקוראים

מכשירי שמיעה: לא קונים לפני שקוראים

לא מעט אנשים, בעיקר מבוגרים, צריכים בשלב מסוים בחייהם להרכיב מכשיר שמיעה. זה נובע מתהליך של ירידה באיכות השמיעה, בין אם זה בגלל הגיל ובין אם זה בגלל חשיפה ממושכת לרעשים. מכשיר זה יכול להחזיר להם את איכות השמיעה וכן יכול לאפשר להם להמשיך ליהנות מאיכות חיים טובה, קשרים חברתיים ויכולת להתנהל בצורה סדירה כפי שהם היו רגילים עד אשר החלה הירידה באיכות השמיעה.

ישנם מכשירי שמיעה רבים בשוק, בין אם מדובר במכשירים דיגיטליים או אנלוגיים, בין אם מדובר במכשירים של חברות שונות וכן דגמים שונים בכל סדרה של מכשירים. מאחר ולא מדובר במכשיר שאנחנו באים איתו במגע יומיומי באופן תדיר, אז מרביתנו לא מכירים את הנושא לעומק. מכשיר שמיעה לא דומה למחשב, טלוויזיה או טלפון סלולארי שאנחנו יכולים לזהות מה טוב ומה לא טוב, אילו תכונות חשובות בו ואילו פחות, מבלי לקבל עזרה חיצונית.

כשאנחנו מגיעים אל מכון לצורך התאמת מכשירי שמיעה, אנחנו נסמכים בדרך כלל על המכון ועל הצוות שיספק לנו את התשובות המלאות. אין לנו שום סיבה לחשוב שזה לא יהיה כך, אך חשוב מאוד שאנחנו לא נסתמך רק עליהם, חשוב שאנחנו נדע גם לחפש את המידע בעצמנו, נקרא, נתעניין, נלמד את הנושא ורק אז נפנה למכון שמיעה בשביל להתאים לעצמנו מכשיר.

כיצד לומדים על מכשירי שמיעה

לפני שנסביר היכן וכיצד אנחנו יכולים ללמוד על מכשירי שמיעה, חשוב שנבין מדוע זה חשוב שאנחנו נגיע אל המכון כשיש לנו ידע בסיסי או אפילו נרחב בנושא.

ראשית, בצורה כזו אנחנו נוכל לשאול את כל השאלות החשובות בעניינו. נוכל לשאול למה ממליצים לנו על מכשיר כזה ולא אחר, האם הוא כולל תכונות מסוימות ואילו תכונות הוא לא כולל, מה האחריות שאנחנו מקבלים ועוד.

שנית, בצורה כזו נוכל להשוות בין מכשירי שמיעה ולהחליט מה המכשיר המועדף עלינו. המידע שברשותנו יעזור לנו לבחור את המכשיר הטוב ביותר עבורנו, מכשיר שמיעה שנוכל להשתמש בו לתקופה ארוכה. כך לא נבזבז את כספנו לחינם על מכשירי שמיעה שלא יתאימו לנו.

אנחנו יכולים ללמוד על מכשירי שמיעה ממידע רחב היקף שנמצא באינטרנט, בין אם מדובר במידע שנמצא באתרים של מכוני שמיעה ובין אם מדובר במידע שנמצא באתרים של חברות שמייצרות ומשווקות מכשירי שמיעה.

כמו כן, אנחנו יכולים למצוא מידע רחב במרפאות ומרכזים רפואיים שעוסקים בתחום, כולל כאלה אשר מטפלים באנשים שנולדים עם לקויות בשמיעה ברמות שונות. ישנם אתרים שמספקים מידע להורים שיש להם ילדים שזקוקים למכשירי שמיעה.

בנוסף, אנחנו יכולים להיעזר ברופאים ואנשי מקצוע שיספקו לנו את המידע ההכרחי עבורנו, איתו נוכל לפנות אל מכון שמיעה לקנות מכשיר שיתאים לצרכים שלנו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh