טיפים לטיפול ומניעת עור יבש בחורף

טיפים לטיפול ומניעת עור יבש בחורף

לאחר שדפק איחור אופנתי החורף סוף כל סוף הגיע ואיתו הגיעה התופעה שכולנו מכירים – היובש. החורף אינו ידידותי לעור ועשוי לגרום ליובש, המתבטא בחספוס, קילופים, סדקים, גירוד והרגשה כללית של  אי נוחות.

התופעות שכיחות ביותר בכפות הרגליים, כפות הידיים, בשפתיים, בזרועות ובגפיים התחתונות, אך יכולות להופיע גם בפנים ובכל אזורי הגוף.

יובש עור נובע ממקורות שונים, לרבות אסתמה של העור, הזדקנות העור, סוכרת, מגע עם חומרי ניקיון וכן מקרי יובש כתוצאה מגורמים אקלימיים, כגון רוח, שמש וקור. איבוד חומצות שומן החיוניות לגמישות העור והתאדות הלחות משכבת העור החיצונית גורמים לסדקים ויובש. להלן טיפים לטיפול ומניעת עור יבש בחורף.

ד"ר להבית אקרמן , מומחית לרפואת עור, ריכזה עבורנו את הטיפים השונים:

  1. המעיטו במקלחות

על אף זה נשמע מוזר תחילה, מקלחת מייבשת מאוד את העור ובייחוד השימוש בסבון. על כן מומלץ לא להרבות במקלחות מעבר לנדרש ולהשתמש בסבונים בעלי דרגת חומציות pH 5.5 הקרובה לזו של העור, שאינם גורמים ליובש ולגירויים. עדיף להשתמש בסבון היפו-אלרגני או בסבון המכיל גם לחות. כאשר יש יובש קיצוני, מומלץ להשתמש בשמן מיוחד במקום בסבון גוף. חשוב מאוד להתקלח במים פושרים בחורף ולהימנע ממקלחות במים רותחים שכן מים רותחים מגבירים את היובש בעור.

  1. הימנעות משטיפת ידיים מיותרת

כמו במקלחת גם בשטיפת ידיים המים מייבשים את עורנו. על כן מומלץ להימנע משטיפת ידיים שלא לצורך על מנת לשמור על עור כף היד. יש להימנע כמה שיותר מהחמרה של היובש בעיקר בידיים כיוון שיובש יוצר היסדקות אשר מפריעה לתפקוד היומיומי וזמן ההחלמה עשוי להיות ממושך.

  1. הימנעות מליקוק השפתיים

לאנשים רבים יש נטייה כאשר השפתיים מתייבשות בחורף ללקק אותן. ההמלצה הינה להחזיק שפתון טיפולי בהישג יד ולמרוח אותו כמה שיותר פעמים ביום על מנת להעניק לחות לשפתיים.

  1. הימנעות מחימום יתר

רצוי להימנע מחימום יתר של הבית או סביבת העבודה ולהשתמש במכשירי אדים להוספת לחות לאוויר או להניח כלי מים ליד מקור החימום. ניתן להוסיף למים כמה טיפות של שמנים ארומטיים כמו שמן איקליפטוס היעיל לבעיות בדרכי הנשימה ולטיפול בשיעול, גרניום היעיל לטיפול ביובש, לבנדר לחיזוק מערכת החיסון, חיטוי התאים וחידושם.

  1. הענקת לחות לעור באמצעות שמנים

מומלץ למרוח על הגוף מיד לאחר המקלחת קרם לחות קבוע בחורף. ניתן גם להוסיף לאמבט שמנים צמחיים אשר מעניקים לעור לחות, כגון שמן נבט חיטה המכיל ויטמין E שמאיץ את תהליך הריפוי של העור, מחדש את שכבות העור ותורם להעלאת רמת הלחות בו. ניתן להוסיף שמן אמבטיה במקום סבון- כמו בלנאום או אמול שמלחחים את העור במקום לייבשו.

  1. ניקוי העור והזנתו בחורף

חשוב להעניק לעור טיפול מיוחד על ידי שימוש בסבון ניקוי ייחודי לפנים (עדין), אשר מונע את התייבשותו. לעור פנים עם נטייה לקילופים מומלץ לבחור בקרם המכיל חומרים המעודדים את חלוקת תאי העור ומזרזים איחוי, כגון אלנטואין, אוריאה ושמן ציפורני חתול. חשוב להקפיד על שימוש יומיומי בתכשירי לחות ולהשתמש בתכשירים המכילים חומרים כמו קולגן, חומצה הילאורונית וויטמין E. בחורף מומלץ להשתמש בקרם בעל מרקם שומני יותר מאשר בקיץ- כיוון שהיובש באוויר מגביר את היובש בעור בחורף.

המאמר נכתב על ידי ד"ר להבית אקרמן מומחית לרפואת עור.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh