כלונסאות: מה שמחזיק את המבנה קרוב לקרקע

כלונסאות: מה שמחזיק את המבנה קרוב לקרקע

כשאנחנו הולכים לבקר באתרים היסטוריים, קדומים, אנחנו יכולים לראות הרבה פעמים יתדות אשר חיברו את המבנים אל הקרקע. לא פעם אנחנו תוהים, כיצד הגיעו אותם אנשים באותה תקופה, אז כשלא היו ספרים להנדסת בנייה ולא היו פקולטות שעסקו בכך, להכרה ולהבנה שיש צורך להקים יתדות שכאלה אשר יחזיקו את המבנה.

מה שמרשים, לא פחות, זה שאותן יתדות, כלונסאות בשפה המקצועית, הן נמצאות בשימוש גם היום. אומנם מדובר בחומר מעט שונה, שכן, היום אנחנו לא משתמשים בכלונסאות מעץ אלא ממתכת ומברזל, אך באופן טבעי, אנחנו נדרשים להתקין אותן גם כן, על מנת שנוכל להעמיד את המבנה שאנחנו בונים בצורה בטוחה במקום.

השימוש בכלונסאות מתבצע למעשה, בכל מבנה שאנחנו רוצים להקים. בין אם זה מבנה מגורים, מסחרי, ציבורי או אחר. בין אם זה בניין, סכר, גשר או כל מבנה אחר. הרעיון הוא מאוד פשוט, אנחנו רוצים לבנות על הקרקע, הקרקע היא חולית ברמה כזו או אחרת, אנחנו צריכים משהו שיחזיק את המבנה ויחבר אותו לקרקע על מנת שלא יקרוס. לשם כך אנחנו קודחים כלונסאות בנקודות שונות, ועליו אנחנו מבצעים את הליך הבנייה של המבנה.

מן הסתם, ככל שהמבנה גדול יותר נצטרך להשתמש ביותר כלונסאות, כך גם אם המבנה הוא חזק יותר. אם מדובר במבנה קטן, נוכל להשתמש בכלונסאות בודדות, חשוב לומר עוד, שבמקרים מסוימים זה לא בהכרח נדרש, וניתן להשתמש באמצעים אחרים בשביל לחבר את המתקן לקרקע, אך מדובר במקרים של מבנים קטנים ולא משמעותיים.

מי יכול לעשות בשבילנו את העבודה ומתי הוא עושה אותה

בשביל להתקין כלונסאות בתוך הקרקע, אנחנו צריכים להיעזר באנשי מקצוע שמתמחים בכך, לא כל אחד יכול לעשות זאת, בוודאי שאנחנו אישית לא יכולים לעשות זאת. בשביל לבצע את העבודה צריך להזמין קבלני קידוח ואנשי מקצוע שמתמחים בכך ויש להם את הכלים הנדרשים לצורך קידוח כלונסאות בקרקע.

צריך לומר, בהתחלה הם יבחנו את השטח, ובהתאם לסוג האדמה יחליטו כמה כלונסאות הם קודחים, היכן, ומאיזה סוג. חשוב לומר עוד, שבמקרים רבים הם יצטרכו להשתמש במשאיות בשביל לפנות את החול שבמקום. במידה ומדובר בחול טובעני, הרי שלא יהיה ניתן לקדוח ככה סתם. יהיה צורך לפנות את החול, ליישר את הקרקע ורק אז לבצע את הקידוח על פי הצרכים של המבנה. זו אחת הסיבות שתהליך הבנייה יכול להתארך הרבה מעבר למה שאנחנו מצפים, לפחות בשלב הראשוני שלו.

לפני סיום חשוב לומר, אנחנו יכולים למצוא מגוון קבלנים ואנשי מקצוע, דרך קבלני בניין וכן דרך האינטרנט. חשוב לוודא שמדובר באנשי מקצוע עם כל הרישיונות והסמכות בעניין, וכמובן בעלי מקצוע שיש להם את המשאיות, מקדחים ושאר האלמנטים הנדרשים לביצוע העבודה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh