יום עיון ייחודי: השתלמות בנושא רגישות תרבותית

יום עיון ייחודי: השתלמות בנושא רגישות תרבותית

במסגרת חודש המאבק בנגע הסמים ואלכוהול: יום עיון ייחודי: השתלמות בנושא רגישות תרבותית. 50 אנשי מקצוע נבחרים מרחבי העיר השתתפו ביום עיון נערך בשבוע שעבר להעמקת הידע וההבנה בתחום התנהגויות סיכון בקרב בני העדה האתיופית.

זהר בלום, סגן ראש העיר, יו"ר הוועדה למאבק בנגע הסמים ואלכוהול ומחזיק תיק החינוך: "אני שמח שהמשתתפים אפשרו לעצמם לעצור לרגע ולהוסיף עוד ידע על מנת לתת את המענה האידיאלי לבני הנוער בעיר בייחוד כאשר זה נוגע להתנהגויות סיכון".

50 אנשי מקצוע רחובותיים השתתפו ביום עיון מרתק שנערך בשבוע שעבר, בנושא "עבודה רגישת תרבות והתנהגויות סיכון בקרב בני העדה האתיופית".

יום העיון התקיים בשיתוף פעולה של עיריית רחובות והרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול, במטרה להעמיק את ההכרות של הגורמים המקצועיים השונים בעיר עם דפוסיי השימוש בסמים ואלכוהול בקרב בני נוער בני העדה האתיופית ובנוסף להעניק להם כלים מקצועיים להתמודדות עם בני הנוער בשטח ולהעמיק את ההכרות של הגורמים המקצועיים עם התרבות האתיופית.

בפתח יום העיון נשא את דברו מנהל הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול, דוד מנצור, בדבריו סקר את אירועי השיא אשר התקיימו בעיר בנושא המאבק בנגע הסמים והאלכוהול בכלל ובחוד המאבק שהתקיים בדצמבר בפרט.

בהמשך הרצתה בפני המשתתפים ווגאי טבג'ה תושבת רחובות, מנחה ומנהלת "הדרך החדשה" לשילוב יוצאי אתיופיה ברשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול, בהרצאתה סקרה את דפוסיי השימוש בסמים ואלכוהול בקרב יוצאי אתיופיה, שתפה מסיפורה האישי ונתנה כלים פרקטיים לשיתוף וגיוס קהילת יוצאי אתיופיה. חן כרמון עובדת סוציאלית קלינית המתמחה בהתמכרויות, הסבירה בהרצאתה על "חוק אי-הפללה" בנושא קנאביס ומשמעויותיו והראתה היבטים מרכזיים בשיח העולמי על קנאביס ונתנה למשתתפים עצות וכלים מקצועיים להתמודדות עם בני נוער בשטח.

רכזת המניעה וההסברה ברשות העירונית למלחמה בסמים ואלכהול, תמר וודו, קבלה תעודת הוקרה והערכה אשר מציינת את פועלה רב  השנים למען מיגור התנהגויות סיכון בקרב תושבי רחובות.

לאחר מכן נערכה סדנת "לגלות את היופי", סדנה חווייתית להכרות עם התרבות האתיופית בהנחיית אורית אנדשאו – משתתפי הכנס למדו על התרבות האתיופית דרך פעילות עם כלי נגינה, ריקודים, ארוחת צהריים עם אוכל אתיופי מסורתי ועוד.

זהר בלום: "אנשי המקצוע בעיר למדים כל הזמן ומשפרים את ארגז הכלים שלהם למען עבודתם. אני שמח שהמשתתפים אפשרו לעצמם לעצור לרגע ולהוסיף עוד ידע על מנת לתת את המענה האידיאלי לבני הנוער בעיר בייחוד כאשר זה נוגע להתנהגויות סיכון". דוד מנצור: "יום זה הוא אחד מימי השיא שאנו מקיימים בחודש המאבק ואחד מיני ימים רבים המתקיימים לאורך השנה, חשוב לנו כרשות לתת לאנשי המקצוע בעיר את הכלים המקצועיים ביותר בעבודה מול ילדים, בני נוער, הורים בהיבט של התנהגויות סיכוניות".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh