הנתונים האמיתיים של הספורט ברחובות נחשפים

הנתונים האמיתיים של הספורט ברחובות נחשפים

גידול פי 8 (!!) בחמש שנים; השקעה של עשרות מליוני שקלים במתקני ספורט: בדיון תקציב 2018 שנערך הערב בוועדת הכספים של מועצת העיר, נחשפו המספרים האמיתיים והנתונים המלאים של תקצוב הספורט בעיר. לבקשת ראש העיר, מזה כשנה עובדים באגף הספורט על הכנת תוכנית אב לספורט ברחובות.

בימים האחרונים הופצו ספינים שונים בדבר בקשות להגדלת תקציב הספורט מ-3 ל-6 מיליון ₪. מהצגת הנתונים על ידי עובדיה עולה כי תקציב הספורט בעיר עומד על כ-18.5 מיליון ₪ ולא 3 מיליון ₪ כפי שניתן היה להבין. 3 מיליון ₪ הוא רק תקציב התמיכות והמענקים לספורט בעוד שהתקציב הכולל קרוב יותר ל- 19 מיליון ₪ בסך הכל.

איציק עובדיה, מנהל אגף הספורט וסמנכ"ל החברה העירונית הציג בוועדת הכספים את הנתונים המלאים מהשנים האחרונות בכל הקשור לתקצוב הספורט בעיר. מהצגת הדברים עולה תמונה מעניינת של מצב הספורט בעיר, ההשקעה והגידול הניכר בשנים שמאז קיבל רחמים מלול את המושכות- גידול מרחיק לכת יותר מכל ראש עיר לפניו.

מהנתונים עולה כי ראש העיר רחמים מלול עשה למען הספורט בעיר מה שלא נעשה במשך שנים: תקציב הספורט שעמד בשנת 2012  על 2.4 מיליון ₪ בלבד גדל פי שמונה (!!) ועומד היום על 18.5 מיליון ₪ כאמור. מהצגת המספרים השנתיים עולה כי הגידול הכפיל את עצמו מספר פעמים בהיקפים חסרי תקדים.

עוד עולה מהצגת הנתונים כי רחמים מלול אחראי להכפלת מתקני הספורט בעיר מ-4 אולמי ספורט ל-8 אולמות חדשים ומאובזרים . בעבר היו ברחובות ארבעה אולמות בלבד – שזר, אוסי וזוהר, ברזילי ואמית. רק באולמות ברזילי ואמית הושקעו למעלה מ-6 מיליון ₪ בשנים האחרונות.

בשנים הקרובות יוכפל מספר האולמות עם השימוש באולמות החדשים של קציר ומדעים והקמתם המתוכננת של האולמות ברון ארד ובגין. כמו כן מתוכנן היכל ספורט עירוני לכדורסל בספורטק ואיצטדיון עירוני לכדורגל בצפון העיר.

לדברי עובדיה, בארבע השנים האחרונות השקיעה עיריית רחובות סכום חסר תקדים בפיתוח מתקני ספורט של כ- 57 מליון ₪! סכום זה לא כולל את ההשקעה במתחם וייסגל, ולא כולל את ההיכל העירוני לכדורסל ואת האיצטדיון לכדורגל.

לדברי עובדיה, עם סיום ניצול ההקצאות תקציבי המדינה להקמת מתקני ספורט, העיר רחובות תעמוד בשורה הראשונה מבחינת מספר אולמות הספורט ופריסתם בעיר.

עובדיה ציין כי לבקשת ראש העיר, באגף הספורט מסיימים בימים אלה את הכנת תוכנית אב לספורט, שתשמש תוכנית חומש לשנים הבאות לפיתוח הספורט בכל התחומים בעיר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh