שומר החניה הפרטי שלך

שומר החניה הפרטי שלך

בעיות חנייה הן דבר נפוץ מאוד בעולם וגם בישראל, ובמיוחד באזור השפלה, מישור החוף וגוש דן, כולל אזור רחובות כמובן. מספר הרכבים בכבישים רק עולה בכל שנה, ואילו מקומות החניה לא גדלים באותו הקצב. הכוונה אינה רק למצוקת חנייה הקיימת במרכזי הערים הגדולות, אלא גם לקושי לשמור על חנייה קיימת, דוגמת חניות המשוריינות לדיירי בניינים וכד'. במקומות רבים אפילו שמירה על חניות פרטיות הנמצאות בסמוך לבית עשויה להיות עניין מאתגר, כפי שיודעים בעלי ומשכירי חניות רבים.

קיימות לא מעט שיטות לשמירה על חניה כגון: הצבת שילוט האוסר על החניה, סימון בצבע על גבי רצפת החניה, שהחניה אסורה ושמורה לרכב ספציפי, אך מרבית הפתרונות הללו אינם יעילים בפני הנהג הישראלי, שמעמיד את הרכב רק לכמה דקות…

על מנת לשמור על החנייה פנויה כך שרק בעליה יוכלו להשתמש ולחנות בה, פותחו אמצעים מכנאיים שונים. אחד הפשוטים, הנוחים והיעילים שבהם הוא עמוד לחניה.

גם אם איננו מכירים את המונח, כולנו וודאי נתקלים מדי יום בחניות המשוריינות באמצעות שומר חניה – מדובר בסוג של מחסום המוצב בפתח החניה ומונע פיזית כניסה של רכבים שאינם מורשים לחנות בחניה. המחסום ננעל באמצעות מנעול וכאשר בעליה החוקיים של החניה רוצה להחנות בה את רכבו, כל שעליו לעשות זה לפתוח את המנעול ולהחנות את רכבו בבטחה בחניה. התקנתו של שומר חניה קלה ופשוטה על גבי כל סוגי הרצפות (למעט משטחים שאינם סלולים) ויכולה להתבצע באופן עצמאי או על ידי מתקין חיצוני.

אחת הבעיות שעלולות להתעורר עם התקנת שומרי חניה ואותה ניתן לראות פעמים רבות בחניות, הם עמידותם של מחסומי החניה, שכן הם מותקנים על רצפת החניה ופגיעים לדריסה של רכבים. פעמים רבות בין אם בזדון או בטעות, המחסומים נדרסים, ניזוקים ויוצאים מכלל שימוש. בנוסף על כך, שומרי חניה רבים נהרסים בכוונה תחילה (וונדליזם) בעקבות סכסוך בין שכנים על החניה וצד אחד מחליט להתקין מחסום חניה באופן חד צדדי ולצד השני זה פחות מתאים…

אחד המחסומים היעילים והעמידים הקיימים בשוק, הם אותם מחסומים בעלי שלוש רגליים (לעומת אלה בעלי רגל אחת בלבד). מחסומי החניה בעלי שלוש רגליים הינם מחסומים עמידים במיוחד שכן בעת פגיעה של רכב, עוצמת הפגיעה מתחלקת על 3 רגליים ולא על רגל אחת ולכן הם מחסומי חניה עמידים במיוחד.

לסיכום: את בעיית החניה במדינת ישראל כמו במדינות רבות בעולם יהיה קשה מאוד לפתור ללא שינוי משמעותי בתשתיות הערים, אך הפתרון של עמוד לחניה יודע לתת פתרון נקודתי מספק לשמירה על חניה פרטית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh