איך לפתח גוף חטוב בעזרת פילאטיס

איך לפתח גוף חטוב בעזרת פילאטיס

השיטות השונות העומדות לרשות מי שמעוניינים לפתח ולחטב את הגוף בימינו הן רבות, שונות ומגוונות. בעוד בעבר היינו צריכים לעבוד בעצמנו לפי תרגילים בסיסיים שונים שאף אחד לא באמת הבטיח לנו שיעבדו באופן יעיל, כיום ישנן מגוון שיטות שונות אשר מגיעות ממקומות שונים בעולם ומתקופות שונות. אחת השיטות הפופולאריות ביותר בישראל ובמערב בשנים האחרונות, הן לחיטוב הגוף והן לטיפול בבעיות בריאותיות שונות היא שיטת הפילאטיס. מהי שיטה זו, כיצד היא יכולה לסייע לנו לחטב את הגוף והיכן ניתן למצוא שיעורי פילאטיס נוחים ואפקטיביים למטרה זו?

תרגילים ייחודיים ושימוש במכשירים במטרה לחזק שרירים ולפתח את הגוף

מה שאנחנו מכירים כיום בתור "פילאטיס" היא למעשה שיטה אשר פותחה על ידי ג'וסף פילאטיס, במקור עבור אנשים עם מוגבלויות תנועה. כיום, מיליוני אנשים ברחבי העולם מתרגלים פילאטיס, הן עבור טיפול בבעיות שונו והן עבור פיתוח וחיזוק שרירים, חיטוב הגוף וכו'.

מרבית התרגילים בפילאטיס בנויים על חזרות של פעולות שונות אשר נועדו לחיזוק אזורים ממוקדים מאוד בגוף, כאשר מושם דגש רב גם על הנשימה ושילובה עם התנועה. אחת הנקודות אשר הופכות את הפילאטיס לשיטה טובה לחיטוב הגוף וחיזוק היציבה, היא כי רבים מהתרגילים בפילאטיס מיועדים לחיזוק ופיתוח השרירים המייצבים – שרירים פנימיים שונים עליהם איננו רגילים לעבוד, אשר במובן מסוים מחזיקים את הגוף שלנו ואת היציבה שלנו, ומאפשרים לנו להיות חזקים יותר, וכך גם לחטב את השרירים החיצוניים יותר הנראים לעין. ללא עבודה טובה על השרירים הפנימיים, חיטוב הגוף הופך להיות למשימה קשה הרבה יותר, וגם כל חיטוב שבכל זאת נשיג יהיה שטחי במובן מסוים ולא יחזיק מעמד יותר  מדי זמן במידה ונפסיק להתאמן.

בארץ ניתן למצוא סוגים שונים של פילאטיס, ובעיקר אימונים "רגילים" מול אימוני "פילאטיס מכשירים". שם נעשה שימוש במכשירים מסוגים שונים, דוגמת רצועות, כדורי התעמלות וכו', כאשר ברבים מן המקומות האימון הוא משולב וכולל הן תרגילים עם מכשירים שונים והן תרגילים בלי מכשירים.

מורות פרטיות וחדרי כושר עם אימוני פילאטיס מגוונים

היכן נמצא מקום טוב ומתאים להתאמן בו בפילאטיס באופן אפקטיבי ומקצועי? קיימות אפשרויות שונות כמובן, דוגמת מכונים פרטיים, מורות לפילאטיס המעבירות שיעורים לקבוצות קטנות וכו'.

אופציה גמישה יותר אליה פונים הרבה מאוד אנשים בשנים האחרונות היא חדרי כושר, כאשר מכוני כושר "רציניים" מכילים כיום גם סטודיו לאימונים מסוג זה, ורבים מהם מציעים גם שיעורי פילאטיס לכל הרמות. דוגמה טובה לכך היא חדר הכושר B – FIT ברחובות, אשר מציע לו"ז אימונים שבועי הכולל גם שיעורי פילאטיס רבים, הן בשעות הבוקר והן בשעות אחר הצהריים והערב.

על מנת להצליח ולחטב את הגוף באופן מעמיק, יסודי וארוך טווח באמצעות פילאטיס, חשוב להיכנס לכיתה עם מורה טוב/ה ומנוסה, ולתת לזה צ'אנס. מהר מאוד תגלו שמלבד לחיטוב הגוף, זה גם מסייע להרגיש הרבה יותר טוב…

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh