איך בוחרים לאיזה גן לרשום את הילדים שלנו

איך בוחרים לאיזה גן לרשום את הילדים שלנו

אחת הדילמות שמעסיקות הורים רבים בנוגע לטיפול וחינוך ילדיהם, היא לאיזה גן לרשום את הילדים. כאשר מדובר בגן עירייה, תהליך הרישום הוא אזורי-גיאוגרפי ואין לנו הרבה מה לעשות בנושא, מלבד לערער אם לא התקבלנו לגן המבוקש.
כשזה נוגע לגן פרטי, המצב הוא אחר: ההיצע רב והבחירה מאתגרת. בתהליך הבחירה מעורבים שיקולים רבים, מקרבה פיזית למקום המגורים דרך שיטת החינוך, האווירה בגן, התפריט, הפעילויות, הדמות החינוכית ועד העלות של הגן.
בסופו של דבר, הבחירה היא אינדיווידואלית ויש גנים שאומנם יש לגביהם קונצנזוס אם הם גנים טובים (ויעיד על כך הביקוש הרב ורשימת ההמתנה הארוכה) אך ישנם גנים שיתאימו לנו ולילדינו ולא בהכרח להורים וילדים אחרים.

לפניכם מספר דברים שחשוב לקחת בחשבון בתהליך בדיקת ובחירת הגן המתאים ביותר עבורכם.

חיפוש באינטרנט

אם אתם חדשים באזור מגוריכם, תוכלו לחפש גני ילדים הרשומים בפורטלים או מקומונים מקומיים.
הדבר יהווה חיפוש ראשוני נוח מאוד ויאפשר לכם לרשום לפניכם את כל הגנים באזור כך שתוכלו להתחיל החיפוש מאפס. אנחנו לדוג', מצאנו בעיקר רחובות, את הרובריקה הייחודית של גני ילדים ברחובות – מה שעזר לנו מאוד בהיכרות הראשונית עם שמות הגנים ומקום הימצאותם  ברחבי העיר.

המלצות של אחרים

המלצה הינה בעלת השפעה רבה, במיוחד מאנשים שאתם מעריכים את דעתם בכל תחומי החיים, ובמיוחד לגבי מקום מבטחים לילדינו. ניתן לשאול הורים מנוסים באיזה גן הם היו מרוצים, רצוי הורים לילדים שכבר התחנכו באותו גן שנה-שנתיים על מנת לוודא שביעות רצון לאורך זמן. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שיתכן שהסטנדרטים או הרצונות שלהם שונים משלנו ושמאז שילדיהם נתחנך בגן, המקום עבר שינויים, לחיוב או לשלילה. לכן, כדאי לבחון מספר המלצות ממספר הורים על מנת להחליט איזה גן לבחון באופן אישי.

התרשמות מהגן

אין כמו מראה עיניים. מומלץ לבקר בגן על מנת לחוש את האווירה במקום, לבחון אותו מבחינת חלוקה של המרחב (חצר, מקום לשינה, מרחב פנימי), היצע משחקים, התנהלות שוטפת. כדאי להיות נוכחים במפגש או שניים ולהגיע במהלך היום לביקורי פתע כדי לבדוק כיצד הגן פועל בחלקים שונים ביום. בדקו את הגן היטב מהבחינה החזותית – בטיחות, אסתטיקה, חימום/קירור, ניקיון.

פעילויות והעשרה

ההיבט הדידקטי חשוב לרבים מאתנו ובצדק. על אף שהגוזל שלנו עוד צעיר ואולי זקוק יותר מכל לחום ואהבה, יש מקום להשקעה גם בעולם התוכן. בין אם אלה מפגשים שונים עם הגננת או הסייעת, חוגים חיצוניים, מתקני שעשועים, משחקים. קיימים גם גנים קונספטואליים שלפעמים עונים על צורך כזה או אחר, כמו גן אנגלית, גן עם בעלי חיים, גן באוריינטציה ירוקה, גן אנטרופוסופי, גן טבעוני ועוד מבחר גנים העונים על השקפת עולם לפיה אנו מגדלים את ילדינו בבית.
בדקו מה כוללת תוכנית הלימודים, היצע של טיולים והאם לגן יש פילוסופיה מסוימת לפיה הוא פועל והאם היא עונה על השקפת עולמכם.

הדמות החינוכית המובילה

גן ילדים מוצלח הוא סינרגיה של מגוון גורמים, אך לפן האנושי חשיבות רבה והשפעה משמעותית על הילד. בדקו מי הסגל המקצועי של הגן – בעלי הגן, גננת, סייעות, מטפלות וכדומה. חשוב לפגוש את הצוות המקצועי באופן אישי, לשוחח עמו ואף לראיין אותו ובמיוחד אם יש דמות חינוכית דומיננטית כמו גננת או מובילת גן שעל פיה יישק דבר. חשוב להתרשם ממנה באופן אישי וכן לבדוק כמה היא נוכחת בגן מבחינת שעות, פעילות, מעורבות וכדומה.

התפריט של הגן

אוכל הוא נושא קריטי במיוחד אצל ילדים בתהליך גדילה. כדאי לבדוק האם יש מטבח בגן, האם האוכל מתבשל בגן עצמו או מגיע עם קייטרינג ואם כן מאיזה קייטרינג והאם הוא טרי על בסיס יומיומי. כמו כן, מה כולל התפריט – האם מנות שונות לבחירה, מגוון המשתנה יום יום, האם יש אספקה של מנות לרגישויות שונות – לגלוטן, לקטוז וכדומה, כמה ארוחות מסופקות במהלך היום וכדאי גם לבצע טעימות של המנות כדי להתרשם מהטעם, טריות ואיכות.

עלות הגן

השיקול הכלכלי הוא בהחלט שיקול משמעותי ולא תמיד נוכל להרשות לעצמנו גן מבוקש ויקר. כדאי לגלם את כל מה שהילד מקבל בגן בעלות הכוללת וכן לבדוק אם תיתכן הנחה על ילד שני, חצי יום וכדומה ולהחליט האם ההשקעה אפשרית מבחינה כספית.

בחירת גן היא לא החלטה פשוטה ואנו מעוניינים לשלוח את הילד לגן בראש שקט ולהעניק לו את הטוב ביותר כל עוד זה במסגרת היכולת הכלכלית שלנו. חשוב להשקיע בתהליך בדיקת הגנים הפוטנציאליים ולבחור את הגן המתאים ביותר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh