פניני המוזיקה הקאמרית: שלישייה מוזיקלית ממשפחה אחת

פניני המוזיקה הקאמרית: שלישייה מוזיקלית ממשפחה אחת

הקונצרט השלישי בסדרה המצליחה "פניני המוזיקה הקאמרית" של המחלקה למוזיקה רחובות מבית החברה העירונית, יציג את הפסנתרנית העולמית אוקסנה יבלונסקיה יחד עם בנה הצ'לן ואשתו הכנרת.

הפסנתרנית העולמית אוקסנה יבלונסקאיה תנגן יחד עם בנה הצ'לן דימיטרי יבלונסקי ואשתו הכנרת ז'אנה גנדלמן בקונצרט השלישי בסדרה המצליחה "פניני המוזיקה הקאמרית" של המחלקה למוזיקה רחובות מבית החברה העירונית. לפני כמה שנים עלו יבלונסקי ואמו לישראל, וכעת הם מחלקים את זמנם בין הארץ לקריירה מצליחה בחו"ל.

יבלונסקאיה החלה את הקריירה שלה כפסנתרנית בתחילת שנות ה-60 בברית המועצות. עם תחילת דרכה זכתה בפרסים נחשבים בכמה תחרויות בינלאומיות חשובות בנגינת פסנתר. בשנת 1977 היגרה לארה"ב והוכתרה על ידי ה"ניו יורק טיימס" כווירטואוזית וכאחת המוזיקאיות הבולטות ביותר בארה"ב. היא הופיעה במהלך הקריירה שלה בקונצרטים ורסיטלים ברחבי העולם וערכה הקלטות רבות. היא לימדה פסנתר בבית הספר ג'וליארד מעל ל-30 שנה, ובאחרונה זכתה במדליית איינשטיין להישגים יוצאי דופן באמנויות.

בנה, דימטרי יבלונסקי, הוא צ'לן ומנצח בינלאומי שלמד נגינה וניצוח בבית הספר ג'וליארד ובאוניברסיטת ייל. בשנים האחרונות שיתף פעולה עם אמו, והקונצרטים המשותפים שלהם זכו לשבחים רבים הן מהקהל והן מהמבקרים. יחד הם הקליטו תקליטורים רבים של יצירות לצ'לו ולפסנתר וכן קונצ'רטי לפסנתר עם התזמורת הפילהרמונית של מוסקבה בניצוחו של יבלונסקי. הוא מרבה לארגן פסטיבלי מוזיקה ברחבי העולם.

ז'אנה גנדלמן שימשה ככינור ראשון בכמה מן האנסמבלים הבולטים בישראל והופיע כסולנית עם מרבית התזמורות בישראל. מבין תפקידיה הרבים שימשה כסולנית המובילה של התזמורת הקאמרית הפלמית בבלגיה, נגנית ראשית בתזמורת הקאמרית הקיבוצית, נגנית ראשית בתזמורת הקאמרטה הישראלית ירושלים, נגנית ראשית בתזמורת הסימפונית ירושלים, רשות השידור, וכמו כן ככינור ראשון ברביעיית המיתרים ספיר.

רביעי 14.2.18  |  שעה 20:30  |  בית העם- היכל התרבות העירוני, האולם הקטן  |  מחיר כרטיס: 80 שקל  |  לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים, המחלקה למוזיקה רחובות: 08-6683882.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh