פיילוט חדש במלחמה בסמים ובאלכוהול

פיילוט חדש במלחמה בסמים ובאלכוהול

סיור במרכז לגמילת בני נוער מהתמכרויות.

ביום רביעי שעבר, 7.2, יצאו כלל תלמידי בית הספר 'עמל' לסיור במרכז הקהילה הטיפולית "ריטורנו" בבית שמש, בחסות אגף החינוך והרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול.

הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול יחד עם אגף החינוך החליטו כפיילוט מניעה והסברה  בבתי הספר להוציא את התלמידים לסיור לימודי וחווייתי במרכז לגמילת בני נוער מהתמכרויות ברטורנו. לסיור הראשון יצאו תלמידי בית הספר 'עמל'.

במהלך הסיור עברו בני הנוער הרצאה בנושא "לא סמים גבולות" המעלה את כאבם של בני הנוער, את הקשיים איתם מתמודדים ואת "פתרונות הבריחה" בהם בוחרים. מטרת ההרצאה היא ליצור בקרב התלמידים המשתתפים הזדהות, אמון והתחברות.

לאחר מכן עברו "סדנת הסוד"  המסביר כיצד להתמודד עם סודות, תסכולים וקונפליקטים מבלי שזה יוביל אותם לפתרונות מוטעים. המטרה היא ליצור תקשורת חיובית כאמצעי לפתרון קונפליקטים.

התלמידים הביעו עניין רב בהרצאות ואף שאלו שאלות רבות, כמו כן, התרשמו מהחוות החיות הטיפולית הנמצאת במתחם המרכז.

זהר בלום, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך: "בתי הספר פועלים רבות בנושאי כישורי חיים, מניעת התנהגויות סיכון ושיח של העצמה ועוד. אנו החלטנו לבצע אקט אקטיבי ועוצמתי בבתי הספר ולאפשר להם להוציא תלמידים לסיור לימודי במרכז לקהילה טיפולית ברטורנו על מנת לצמצם את התנהגויות הסיכון בקרב בני הנוער".

דוד מנצור, מנהל הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול: "שלב המניעה לא ניתן לכימות מספרי ולעולם לא נדע כמה אנשים באמת ניצלו מהמידע שנתנו להם, אך אנו נמשיך לתת כמה שיותר כלים הן לאנשי הסגל והן לתלמידים על מנת שחברה תהיה בטוחה ובריאה יותר".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh