"פצע פתוח בגופה של האומה"

"פצע פתוח בגופה של האומה"

הצלחה ליום עיון בנושא ילדי תימן והבלקן החטופים.

בכירים בעולם האקדמיה והתקשורת השתתפו ביום המיוחד מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל מבית החברה העירונית, שעסק בנושא שעדיין מסעיר את המדינה אחרי עשרות שנים. ראש העיר רחמים מלול: "תפקידנו להשאיר את הסוגיה על סדר היום עד לפתרון התעלומה".

מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל מבית החברה העירונית רחובות ערך ביום חמישי כנס נרחב, בשיתוף המכון לתקשורת בישראל, שבו נדונה הסוגיה שכנראה לא תיפתר לעולם: היעלמות ילדי תימן, המזרח והבלקן. דוד שוקר סיפר לקהל את סיפורו האישי על כך שנלקח מהוריו בטענת שווא והצליח לחזור לחיקם מבית היתומים דיסקין בירושלים ולדבריו "חברים ששיחקתי איתם למחרת נעלמו".

ביום העיון שאותו הנחה פרופסור נח הלפרין, נשיא המכון לתקשורת בישראל, השתתפו בכירים מעולם האקדמיה והתקשורת. בין היתר, נכחו באירוע ראש העיר רחובות, רחמים מלול, ח"כ נורית קורן שעומדת בראש הוועדה המיוחדת להיעלמות ילדי תימן, מזרח והבלקן בכנסת, רינה מצליח שהחזירה את הנושא לסדר היום הציבורי, העיתונאיות נצחיה יעקב ויהודית יחזקאלי, פרופ' טובה גמליאל מהמחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בר אילן, מנכ"ל מכון התקשורת מארק גל ועוד.

פרשת היעלמותם ילדי תימן והבלקן נשארה כפצע כואב בגופה של האומה כולה. הוויכוח התמידי על מה שהתרחש בתחילת שנות ה-50, העדויות הסותרות, ההורים שמחכים לילדיהם שיחזרו, והאחים שעוד מחפשים את אחיהם, אחרי שהוריהם הלכו לעולמם בלי לדעת מה עלה בגורלם. עם השנים קמו עמותות שניהלו מאבקים לחשיפת האמת ודרשו צדק וריפוי, אך גורלם של מאות ילדים נותר עלום.

ראש העיר מלול, שקיבל מידיו של משה נחום את ספרו החדש בנושא ילדי תימן האבודים, אמר: "פרשת ילדי תימן והבלקן היא אחת הכואבות בתולדות המדינה. אני מקווה שכנס מסוג זה יקדם את הדיון בסוגיה, תפקידנו להשאירה על סדר היום עד לפתרון התעלומה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh