המקווה הועבר למיקום אחר בשכונה

המקווה הועבר למיקום אחר בשכונה

עיריית רחובות נענתה לבקשת תושבי שכונת המדע. ראש העיר רחמים מלול: "העירייה קשובה לתושבים. חשוב לנו כי הקמת המקווה אשר משרת דתיים וחילונים כאחד, תהיה מתוך סובלנות, שותפות והרמוניה. נמשיך לפעול למען שיתוף הפעולה הפורה והמפרה עם תושבי השכונה".

מתן דיל: "הדרך האופטימלית לביצוע תהליכים היא שיח עם התושבים, כפי שעשינו במקרה זה. אני שמח שהצלחנו לחבר ולגשר על כל הפערים והמחלוקות ולהקים מקווה מתוך הבנה, הסכמה ואחדות. אני מודה לראש העיר על תמיכתו בפתרון שהצעתי".

השבוע הודיעה העירייה והעומד בראשה מר רחמים מלול, במכתב רשמי לפעילי שכונת המדע , על ההחלטה הסופית  לקבל את בקשת תושבי שכונת המדע ולהעביר את המקווה המתוכנן למיקום סמוך למרכז פסג"ה (פרופ' יובל נאמן  ופרופ' דניאל כהנמן).

במשך תקופה ארוכה קבוצת פעילים משכונת המדע התנהלה מול עירית רחובות, ראש העיר רחמים מלול וסגן ראש העיר עו"ד מתן דיל ובקשה לשקול הזזת המקווה ממקומו המתכונן בלב שכונת רחובות המדע היות ולטעמם בניית המקווה (בגוש 3694 מגרש 3 לפי תב"ע רח /2200 ) אמורה הייתה להיות במיקום שונה מהתכנון המקורי.

במהלך החודשים האחרונים נעשו ניסיונות  למציאת פתרונות הולמים מול גורמים שונים בעירייה, לרבות חברת המועצה יעל בק שעימה נפגשו הפעילים. בפעם האחרונה התקיימה פגישה עם סגן ראש העיר – מתן דיל שבה הביע רצון לסייע והבטיח לפעול למציאת  פתרון הולם כך שיהיה מקובל על כל הצדדים.

לאחר בחינת הנושא והנימוקים השונים, החליט ראש העיר השבוע לקבל את הפתרון המסתמן בסיומו של התהליך – ולמקם את המקווה באזור מרכז פסג"ה, אזור המקובל על מרבית תושבי השכונה.

במכתבו של ראש העיר נאמר: "קראתי פנייתך בעיון רב ובהמשך לשיחתי עם מתן דיל סגן ראש העיר בנושא, הריני מתכבד להשיבך כדלקמן:  אנו ערים מקרוב לרחשי השכונה והקמת המקווה אשר משרת דתיים וחילונים כאחד, הינה מתוך סובלנות, שותפות והרמוניה. המקווה ימוקם סמוך למרכז הפסג"ה (פרופ' יובל נאמן ופרופ' דניאל כהנמן )לשביעות רצון כולם. אני מודה לכם על פנייתכם ואמשיך לפעול למען שיתוף הפעולה הפורה והמפרה עם תושבי השכונה".

עו"ד מתן דיל סגן ראש העיר "ההחלטות שאנחנו מקבלים נבחנות תמיד במשקפיים של טובת הציבור. הדרך האופטימלית לביצוע תהליכים היא שיח עם התושבים, כפי שעשינו במקרה זה. אני שמח שהצלחנו לחבר ולגשר על כל הפערים והמחלוקות ולהקים מקווה מתוך הבנה, הסכמה ואחדות. אני מודה לראש העיר על תמיכתו בפתרון שהצעתי, לחברתי יעל בק על הסיוע וכמובן לפעילי השכונה אלי בן ברון ואיטל בציר אלשיך על השיח המצוין והשותפות".

גם איטל בציר אלשיך ממובילות המחאה ציינה: "מאחר ותוכניות התב"ע נקבעו מראש כל שנותר הוא מציאת פתרון הולם עבור כלל התושבים. העובדה שהתקבלה החלטה המוסכמת על כל הצדדים הינה חשובה , ויכולה להוות הוכחה ניצחת שעם רצון טוב מצד גורמים בעירייה לסייע, וההתחשבות של התושבים בתוך הקהילה לכבד ולשמור על המרחב של כל צד ניתן למצוא את שביל הזהב. בהזדמנות זו אנו רוצים גם להודות לסגן ראש העיר – עו"ד מתן דיל, שפעל כדי למצוא את הפתרון ההולם לצרכי הציבור".  

חברת מועצה העיר, יעל בק: "לשמחתי, התבשרתי כי, המהלך שנרקם בחודשים האחרונים והובלתי יחד עם סגן ראש העיר עו"ד מתן דיל, בשיתוף יו"ר ועד השכונה – אלי בן ברון ותושבת השכונה- איטל בציר אלשיך, בעקבות הבקשות הרבות והנשנות של תושבי ותושבות שכונת המדע, בדבר שינוי מיקום המקווה שעתיד להיבנות באזור – אושר לאחרונה על ידי ראש העיר, מר רחמים מלול והגורמים הרלוונטיים, לאחר בחינה מחודשת ומעמיקה של הצרכים הציבורים . כנבחרת ציבור, אמשיך להיות קשובה לרחשי השטח ולפעול בשיתוף הציבור, לטובת כלל האוכלוסיות.

לדברי אלי בן ברון: "אני בהחלט שמח שכל הצדדים הגיעו בסופו של דבר להבנה כך שהסטטוס קוו בשכונה שלנו וחיי הקהילה הטובים ימשיכו וישמרו על כנם".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh