פרויקט ייחודי להנגשה ושיפור התחבורה הציבורית

פרויקט ייחודי להנגשה ושיפור התחבורה הציבורית

16 נשים, תושבות רחובות, סיימו בהצלחה את קורס "מנהיגות ומגדר", שנערך במסגרת הפורום לקידום מעמד האישה בעיריית רחובות, בשיתוף מרכז אדווה.

פרויקט הדגל של המשתתפות בקורס הוא תכנית להנגשה ושיפור התחבורה בעיר רחובות אשר בימים אלו כבר נמצא בשיאו.

הקורס "מנהיגות ומגדר" התקיים ביוזמה משותפת של הפורום לקידום מעמד האישה בעיריית רחובות בראשותה של ח"מ ד"ר מרה קנבל, בליווי מרכז אדווה ע"י הרכזת הקהילתית, אוריה זיני ובריכוזה של  סילבי דימנד.

מטרת הקורס לקדם מנהיגות נשית, לקדם פרויקטים אשר יתנו מענה לצרכיהן של נשים תושבות העיר, ולהעצים את נשות העיר. הקורס עסק בניתוח מגדרי של תקציבים, דרכים לצמצום אי-שוויון חברתי ובלימוד הצרכים שיש לקבוצות שונות בחברה הישראלית. המשתתפות נחשפו לאופנים השונים שבהם ניתן ליישם חשיבה מגדרית ברשות המקומית, למדיניות המוניציפלית ולתמונת המצב החברתית בישראל בדגש על מקומן של הנשים בה.

בנוסף, במהלך הקורס קיבלו הנשים כלים תיאורטיים ומעשיים בכדי לקדם את פרויקט 'נגישות התחבורה הציבורית בעיר'.

אחת המטרות של הפורום לקידום מעמד האישה ברחובות הוא קידום הנגישות ושפור התחבורה הציבורית בעיר, זאת מתוך הבנה כי נשים הן המשמשות העיקריות בתחבורה ציבורית בכלל ובאוטובוסים בפרט. אחת הפעולות הראשונות בהן צוות זה נקט היה פרסום שאלון שבחן את הצרכים של התושבות והתושבים בנושא התחבורה בעיר. על השאלון ענו למעלה מ-300 תושבי/ות העיר ונמצא כי מרבית מן התושבים/ות מציינים כי חסרון מרכזי הוא מחסור בתחבורה ציבורית. עוד נערך מיפוי של מסלולי קווי האוטובוס בעיר במטרה לסמן את האזורים בעיר שהתחבורה הציבורית בהם דלה.

כמו כן נערך מפגש עם ראש העיר, מר רחמים מלול, שבו הציגו בפניו חברות הפורום את הנתונים והמשמעויות הרבות של מצב התחבורה הציבורית והשפעתו על אורח חייהן של התושבות, כמשתמשות העיקריות בתחבורה הציבורית. ראש העיר הביע רצון להמשיך את ההתקשרות עם חברות הפורום ונקבעה פגישה נוספת אליה יוזמנו בעלי ובעלות תפקידים נוספים בתחום בכדי לדון לעומק במצב ופתרונו.

יו"ר הפורום לקידום מעמד האישה, ד"ר מרה קנבל: "אני מודה לנשים אשר מובילות תכנית שכזו, שיכולה להשפיע על תחומי החיים ולהביא לשיפור בחוויית היום-יום של תושבות העיר. קורס 'מנהיגות ומגדר' הוא בעל חשיבות גבוהה. הנשים שהשתתפו בו עברו שינוי מחשבתי גדול, ונמצאות במקום תודעתי אחר מזה שהיו בו לפני הקורס".

יועצת ראש העיר לענייני נשים, אביבה חלבי: בזכות שיתוף הפעולה של פורום הנשים החרדיות הצלחנו להעלות למודעות את נושא התחבורה הציבורית לנשים מול הגופים הרלוונטיים לקווי נסיעה לרחובות ומחוצה לה. אני קוראת לעוד נשים להצטרף לפורום ולהמשיך לעזור לנו לקדם צרכים המשותפים לנשים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh