מחפשים התנדבות עם ערכים? לפרויקט "צהלה" דרושים מתנדבים מסורים

מחפשים התנדבות עם ערכים? לפרויקט "צהלה" דרושים מתנדבים מסורים

במחלקת שח"ר באגף החינוך בעיריית רחובות מחפשים מתנדבות ומתנדבים חדשים לליווי בני נוער.

פרויקט צהלה מופעל בעיר רחובות קרוב לעשור, במסגרת הפרויקטים שמפעילה מחלקת שח"ר באגף החינוך.

יעל סלע, מנהלת מחלקת שח"ר: "צוות "צהלה" מבוסס על קובץ אנשים מדהימים אשר בהתנדבות מלאה מגיעים על בסיס שבועי לבתי הספר לעבוד עם קבוצות בני נוער ולייצר עמם קשר משמעותי המבוסס בראש ובראשונה על הבסיס הערכי, על העצמה במגוון דרכים ומסייע לנערים לצלוח בשלום את המהמורות שהחיים מזמנים".

פרויקט צהלה משמש כחלק ממערך התוכניות בהן דמות של מבוגר משמעותי ואכפתי מלווה קבוצת תלמידים, מטפח אותם ומלווה אותם עד לגיוסם לצבא.

המתנדב פועל אחת לשבוע עם קבוצת בני נוער מכיתה ט' ומלווה אותם במשך 4 שנים עד שמגיעים ל-י"ב. השיח העיקרי הוא על נושאי האקטואליה, אהבת הארץ, ערכים, חברות, חשיבות, התרומה לקהילה והשירות המשמעותי בצבא או בשירות הלאומי.

הפרוייקט נוסד לפני 24 שנים ע"י תת-אלוף (מיל') רן פקר ז"ל, טייס קרב ומפקד עתיר זכויות בחיל האויר שבחר להתנדב לפעילות למען הנוער בישראל במגמה לסייע לחנוך ולתמוך בכל מה שאינו קשור ללימודים הפורמליים.

בעיר רחובות פועלים היום 10 מתנדבים בבתי ספר שונים המתחייבים לחנוך וללוות תלמידים מכיתה ט' ועד יב בואכה לצה"ל. הפעילות ברחובות מגוונת וכוללת סיורי מורשת, ביקורים בבסיסי צה"ל, מסעות בשבילי הארץ, אירועי חברה וגיבוש ואף מסע במחנות המוות בפולין. כמו כן, אחת לשבוע, החניכים נפגשים ומנהלים שיח בנושאי אקטואליה, היסטוריה, מורשת קרב, גמילה מ"רעות חולות", קבלת האחר ונתינה לזולת. דוגמה לכך היא הקבוצה הפועלת בביה"ס עמל זיו שמזה שנתיים קשרה קשרי אימוץ וחברות עם כיתה מקבילה בביה"ס לוטם בו לומדים ילדים אוטיסטים. הפעילות כוללת ביקורים חודשיים הדדיים בהם תלמידי שני בתי הספר משחקים משחקי חברה וספורט ולומדים לשתף פעולה עם השונה ממך באופן מעורר השראה.

המתנדבים ברחובות חדורי מוטיבציה ומלאי מרץ להעניק ולתמוך בחניכים ללא סייג ופועלים לקליטת מתנדבים נוספים בעיר מתוך אמונה במטרות וביעדים של צהלה. התוצאות בשטח מצוינות ומחזקות את ידם.

צוות מתנדבי צהלה ברחובות אף זכה לתואר- "צוות מתנדבים מצטיין" בטקס המצטיינים בחינוך ברחובות לשנת תשע"ח.

תושבים הרואים את עצמם מובילים פעילות ערכית עם הנוער בעיר- מוזמנים להצטרף לפרוייקט "צהלה". לקבלת פרטים נא ליצור קשר עם רכז "צהלה" ברחובות, ערן רום טל': 054-9497444.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh