ישראל קיסר ביקר במוזיאון מורשת תימן והתפוצות

ישראל קיסר ביקר במוזיאון מורשת תימן והתפוצות

סגן ראש הממשלה לשעבר, כיום בן 86, עלה לישראל מתימן בגיל שנתיים והתרשם מאוד מהנעשה במוזיאון ששם על סדר היום, בין היתר, את נושא היעלמות ילדי תימן על סדר היום הציבורי. קיסר הבטיח לחזור לביקור נוסף יחד עם בני משפחתו

ישראל קיסר, מי ששימש בעבר כסגן ראש הממשלה, שר התחבורה ומזכ"ל ההסתדרות, הגיע בשבוע שעבר לביקור מיוחד במוזיאון מורשת תימן ותפוצות ישראל ברחובות. קיסר התלהב מהנעשה במקום והתרגש מהמיצגים במוזיאון הייחודי, שממשיך להציב את נושא היעלמותם של ילדי תימן על סדר היום הציבורי בכנסים ובתערוכות על בסיס קבוע. קיסר הבטיח להגיע לביקור נוסף עם בני משפחתו.

קיסר בן ה-86 עלה עם משפחתו לישראל כשהיה בן שנתיים והגיע להישגים מרשימים בציבוריות הישראלית. הוא הגיע למוזיאון כאורחו של מנהל המוזיאון חנניה קורש, והביע את הערכתו הרבה לפועלו של המוזיאון שבשנות קיומו הקצרות הפך למקום ייחודי המהווה אבן שואבת לכל המבקש ללמוד על מורשת תימן והתפוצות.

ביקור נוסף שנערך במוזיאון היה של לבנה זמיר, יו"ר מרכז הארגונים של יהודי ארצות ערב וראשי הארגונים של יהודי ארצות ערב, ושל ד"ר רחל ידי מנכל"ית עמותת "אעלה בתמר", שהייתה חלק ממארגני המפגש, וראשי ונציגי סניפי עמותת "אעלה בתמר". בביקור עדכן אותם קורש על הנעשה במוזיאון, ועל קהילת תימן בישראל ובתימן. הביקור נחתם בארוחת צהריים אותנטית.

מרכז הארגונים של יהודים יוצאי ארצות ערב והאסלאם הוקם לפני תשע שנים ומאגד בתוכו את ראשי הארגונים של יהודי ארצות ערב והאסלאם. הוא מהווה כיום כוח אדיר המשפיע על הממסד, הרשויות והכנסת בכל הקשור לזכויות יהודי ארצות ערב לשימור ולימוד המורשת בת אלפי שנים של הקהילות היהודיות השונות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh