סיור לקבלנים ויזמים במתחמי התחדשות עירונית בעיר

סיור לקבלנים ויזמים במתחמי התחדשות עירונית בעיר

עיריית רחובות וארגון הקבלנים תל אביב-בת-ים ערכו סיור לעשרות קבלנים ויזמים במתחמי התחדשות עירונית בעיר.

רחמים מלול, ראש עיריית רחובות: "רחובות מהווה מודל ארצי בנושא ההתחדשות העירונית. אחת המטרות היא איתור פרויקטים זמינים לבנייה בעיר".

סיור להצגת פרויקטים של התחדשות עירונית התקיים השבוע בעיר רחובות על ידי ארגון הקבלנים תל אביב-בת-ים, יחד עם הארגון המקביל ברחובות ועיריית רחובות. היום החל בסקירת תכנית הפיתוח של רחובות על ידי ראש העיר מר רחמים מלול, והמשיך בהצגת הפרויקטים להתחדשות עירונית על ידי מהנדסת העיר דלית הראל. לאחר מכן הצטרפו הקבלנים לסיור באוטובוס בין המתחמים להתחדשות העירונית בעיר, בהדרכתה של מהנדסת העיר.

ראש עיריית רחובות הודה לארגון הקבלנים תל אביב-בת-ים על ארגון הסיור: "רחובות מהווה מודל ארצי בנושא ההתחדשות העירונית. אחת המטרות של הפורום הנכבד הזה היא איתור פרויקטים זמינים לבנייה בעיר. הקבלנים הבינו שמשאב הקרקעות הזמינות לבנייה באזורי הביקוש הולך ומתמעט, ולכן מתעניינים בפרויקטים של התחדשות עירונית. אם המדינה תגיע גם היא למסקנה הזאת יש תקווה שהתכניות הללו צפויות להתקדם. לצורך כך על המדינה להקצות משאבים גדולים כדי לממן פיתוח תשתיות, סלילת כבישים ובניית מבני ציבור בקהילה"

לדברי אבנר לוי יו"ר ארגון הקבלנים תל אביב-בת ים ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ: "ממחקר כלכלי שנערך בהתאחדות בוני הארץ לאחרונה עולה כי באמצעות הפרויקטים להתחדשות עירונית, תמ"א 38 ופינוי בינוי, ניתן להגיע ל900,000 יח"ד. מדובר על פתרון יוצא מן הכלל למשבר הדיור בישראל, שבמקביל יתרום להתחדשותו של המרחב העירוני".

יו"ר ארגון הקבלנים רחובות יעקב רפפורט התייחס אף הוא להתחדשות המרחב העירוני בעיר: "לעיר רחובות יש פוטנציאל גדול. יש לנו שיתוף פעולה פורה עם העירייה ואני רוצה לומר תודה על שיתוף הפעולה הפורה שמתנהל ללא ניגודי האינטרסים. כולם רוצים את טובת הציבור והעיר".

יהודה כתב, יו"ר וועדת פינוי בינוי בארגון הקבלנים בתל אביב-יפו-בת-ים, הוסיף ואמר: "הפרויקטים של התחדשות עירונית הכרחיים לאיכות החיים של התושבים הזקוקים למרחבים ציבוריים ובנוסף, מאפשרת את חיזוקם של מבנים ישנים לבל יקרסו מפני רעידות אדמה".

במהלך הסיור הציגה מהנדסת העיר דלית הראל, את המתחמים השונים להתחדשות עירונית: "ראש העיר הציב מטרה לנגד עיניו, לאפשר לתושבי רחובות לגור בבית משלהם. העירייה פועלת להשיג מטרה זו בין היתר באמצעות התוכניות להתחדשות עירונית".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh