ערב ייחודי לאימהות ונערות בנות העדה האתיופית

ערב ייחודי לאימהות ונערות בנות העדה האתיופית

אירועי יום האישה ברחובות: ערב מיוחד לאימהות ונערות – בנות העדה האתיופית ברחובות.

מוקד הקליטה העירוני מוביל ערב מרגש של חיבור והעצמה לנשות העדה האתיופית: הערב מיועד לבנות ואימהות, ומטרתו לחשוף את הנערות לשורשיהן ולתרבות העשירה שלהן, ואת האימהות – לדילמות מרכזיות בחיי הנערות.

האירוע ייערך ביום שני, 12.3 במרכז מורשת יהדות תימן ושבטי ישראל.

יום האישה הבינלאומי עוסק במגוון נושאים החל מהעצמה נשים, ציון כללי של כבוד ואהבה לנשים בחיים וציון הישגים כלכליים, פוליטיים, אקדמיים או חברתיים של נשים. מטרתו להעלות את מודעות הציבור לנושאים מרכזיים בחייהן של נשים.

השנה החליטו במוקד הקליטה העירוני ליוצאי אתיופיה על ערב ייעודי לנשות הקהילה האתיופית, שבו ישולבו תכנים תרבותיים שיחזיקו בערך מוסף משמעותי עבור חברות הקהילה. הערב יעסוק במערכות היחסים שבין אימהות ונערות מתבגרות, ומטרתו חיזוק הקשר והחיבור שבין הדורות.

הבנות ייחשפו בו לתרבות ולמסורת העשירה מבית האם בדרך חווייתית עם האוכל, המוזיקה, הריקודים. האימהות ייחשפו לקונפליקטים והדילמות עמן הנערות מתמודדות דרך ההצגה "חצויה" שממחישה בצורה הכי ברורה את הקונפליקט שכל נערה חווה עם עצמה והרצאה על נשים בעידן המודרני של העיתונאית צגה מלקו אשר גם מנחה את הערב.

הערב יתקיים ביום שני כ"ה באדר 12.03.18  "במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל" . בכניסה יקבל את פניהן ניגון אתיופי מסורתי בסקסופון, כיבוד אותנטי והפתעות נוספות. לאחר מכן הנשים יכנסו לאולם וייהנו משלל מברכות, הצגה, מופע מוסיקלי, ריקודים מסורתיים של להקת אינסרה והרצאה מרתקת על חיי האישה בעולם המודרני ועוד.

מנהל מוקד קליטה עירוני, דויד אלעזר: "בחרנו להוביל אירוע ייעודיי לקהילה האתיופית. הרעיון לערב זה קם מתוך זיהוי צורך בשטח, היות ואנו רואים תוצאות של פערים משמעותיים בתקשורת ובתרבות בין הדורות. אנו חשים כי  אימהות איבדו מסמכותן ההורית ואנו רוצים להחזיר להן את הכבוד הראוי, ולחשוף נערות לשורשיהן".

לפרטים ורכישת כרטיסים: מוקד קליטה עירוני, 08-9460091 או מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל, 073-3956150.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh