רחובות במקום ה-1 במדדי איכות החיים בישראל מבין כל הערים הגדולות! 

רחובות במקום ה-1 במדדי איכות החיים בישראל מבין כל הערים הגדולות! 

ברחובות איכות החיים הגבוהה ביותר. היא מובילה גם בשביעות רצון מעבודה, שביעות רצון מהדירה, תחושת יכולת להתמודד עם בעיות, ותמותת התינוקות בה היא הנמוכה ביותר.

דירוג 14 הערים הגדולות לפי מדדי איכות חיים המשותפים לכל הערים: 1. רחובות, 2. רמת גן, 3. ראשון לציון, 4. בני ברק, 5. פתח תקווה, 6. חולון, 7. תל אביב-יפו, 8. אשדוד, 9. אשקךון, 10. חיפה, 11. נתניה, 12. באר שבע, 13. ירושלים, 14. בת ים.

מתוך 61 מדדי איכות חיים שפותחו לשנת 2016, נתוניהם של 34 מדדים זמינים גם בפילוח לפי הערים הגדולות (ערים המונות יותר מ-100,000 תושבים).

הדירוג התבסס רק על המדדים המשותפים לכל 14 הערים הגדולות: שיעור התעסוקה; שיעור המועסקים במשרה חלקית שלא מרצון ושביעות רצון מעבודה; הרוגים בתאונות דרכים; פצועים קשה בתאונות דרכים; הולכי רגל הרוגים בתאונות דרכים; הולכי רגל פצועים קשה בתאונות דרכים; תמותת תינוקות; תוחלת חיים; מידת אמון במערכת הבריאות; הערכה עצמית של בריאות; צפיפות דיור;  שביעות רצון מאזור המגורים; שביעות רצון מהדירה; בני 30 בעלי השכלה על-תיכונית והשכלה גבוהה; שיעור הצבעה בבחירות לכנסת 2015; שביעות רצון מהחיים;  ציפיות ביחס לעתיד; תחושת יכולת להתמודד עם בעיות.

רחובות נמצאת במקום הראשון בדירוג 14 הערים הגדולות לפי מדדי איכות חיים.

היא נמצאת במקום הראשון במדדים שביעות רצון מהעבודה, שביעות רצון מהדירה, תחושת יכולת להתמודד עם בעיות, פצועים קשה בתאונות דרכים והולכי רגל  ופצועים קשה בתאונות דרכים. רחובות נמצאת במקום העשירי במדד הערכת עצמית של בריאות.

מתוך 19 המדדים הזמינים עבור רחובות, רק ב-3 מדדים מצבה של רחובות פחות טוב מהממוצע הארצי, וב-16 מדדים מצבה טוב יותר מהממוצע הארצי.

שיעור תמותת התינוקות ל-1,000 לידות חי ברחובות נמוך מהממוצע הארצי (1.1 לעומת 3.1, בהתאמה), ושביעות הרצון מהניקיון באזור המגורים הייתה נמוכה במעט מהממוצע הארצי (51.3% לעומת 53.4%, בהתאמה).

02

תרשים: מדדי איכות חיים ברחובות ביחס לממוצע הארצי

רחמים מלול, ראש העיר רחובות בתגובה ראשונה על בחירתה של העיר במקום הראשון במדדי איכות החיים של הלמ"ס: "העשייה מנצחת. אנחנו גאים ושמחים לשמוע על שביעות הרצון הגבוהה של התושבים מאיכות החיים בעיר.

השקענו במשך כעשור הן בתכנון ארוך טווח והן בשיפור מתמיד בכל תחומי העשייה בעיר: בקידום הבנייה, בתשתיות הפיזיות והן בחינוך ותרבות. השקעת המשאבים העצומה מוכיחה את עצמה, ולא בכדי העיר צומחת וגדלה בקצב מסחרר ואוטוטו מגיעה לכ- 150,000 תושבים.

הסקר מחזק את מה שידענו: בשנים האחרונות נהרו זוגות צעירים רבים לעיר רחובות, ומשפחות רבות מצביעות ברגליים בשל המערכות המצוינות שבנינו בה.

מצד שני, תוצאת הסקר מחייבת אותנו להמשיך ולהשקיע בעיר על מנת להישאר בפסגה.

אני מודה לכל חברי להנהלת העיר, לכל עובדי העירייה ולתושבים היקרים על שיתוף הפעולה, ועל המשוב המתמיד שלהם שמסייע לנו להשתפר כל העת".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh