יום המעשים הטובים: מאות ילדים ובני נוער יתנדבו

יום המעשים הטובים: מאות ילדים ובני נוער יתנדבו

החברה העירונית רחובות פעלה בחודש האחרון לקידום פעילויות התנדבותיות רבות ומגוונות ברחבי העיר, לקראת יום המעשים הטובים, באמצעות המסגרות השונות, החל מילדי הצהרונים ועד למחלקת הילדים והנוער. ב-22 מוסדות חינוך בעיר נמכרו צמידים ובקבוקים באמצעות ילדי הצהרונים כאשר כל ההכנסות מהמכירות ייתרמו לעמותת "משאלת לב" הפועלת להגשמת חלומותיהם של ילדים חולים. כמו כן נערכו פעילויות רבות שכללו איסוף מצרכי מזון לנזקקים, איסוף צעצועים למשפחות מעוטות יכולת, פעילות למען ילדים בקשיים, שוק "תן קח", הקמת גינה טיפולית, התנדבות בבית אבות ועוד. כך ייראה יום המעשים הטובים ברחובות שיתקיים ב-13.3. ראש העיר רחמים מלול: "יש לנו נוער מצוין שהמילה נתינה היא דרך חיים עבורו".

מאות ילדים ובני נוער מרחובות ייצאו לפעילויות חינוכיות וחברתיות במהלך יום המעשים הטובים שיצוין ב-13.3.2018. בין היתר, יועברו מתנות לילדים המאושפזים בבית החולים קפלן, ייארזו מארזים עבור ילדי פנימיות, ייאספו כספים באמצעות רכישת מוצרים לטובת עמותת "משאלת לב" ויופעל שוק "תן-קח" של תנועות הנוער השונות.

ראש העיר רחמים מלול, ביקר בצהרון ניצנים של החברה העירונית בבית הספר "בכור לוי" בו ארזו הילדים צעצועים עבור ילדי משפחות מעוטות יכולת, והכינו תמונות על קנבס לכל ילד מאושפז בקפלן: "יש לנו ברחובות נוער מצוין, שהמילה 'נתינה' היא דרך חיים עבורו. יום המעשים הטובים הוא עוד הזדמנות עבור בני הנוער לתרום לקהילה, למנף אותה ולהפגין סולידריות חברתיות וערכית. זו מהות קיומה של חברה".

ילדים ובני הנוער ברחובות יפעלו בכמה מישורים על מנת למקסם את הפעילות ולפרוס אותה על רבדים שונים במהלך יום המעשים הטובים. בצהרוני "ניצנים" של החברה העירונית יפעלו לפי תכנית "עושה טוב לעשות טוב" שגיבש הצוות החינוכי בניהולה של מיכל קרקוף, ובמסגרתה יימכרו ב-22 מוסדות חינוכיים, בדומה לשנה שעברה, צמידים עליהם מוטבעים ציטוטים של ילדים חולים ב-5 ₪ בלבד לצמיד, ובקבוקי שתייה בעלות של 20 שקלים כל אחד. הכסף שייאסף ייתרם לעמותת "משאלת לב" הפועלת להגשמת משאלות של ילדים החולים במחלות מסכנות חיים. צוות הצהרונים נפגש עם הנהלת "משאלת לב" לקבלת הסברים והיכרות עם פועלה המבורך של העמותה. בשנה שעברה נחל המיזם הצלחה גדולה עם גיוס של 26 אלף שקל. "זכינו לקבל טלפונים נרגשים מילדים חולים אשר זכו להגשים את חלומותיהם בזכות אותה תרומה לעמותה", סיפרו. "המשימה שלנו היא מימוש הפוטנציאל האנושי ליצירת תרבות אכפתית ונדיבה".

בנוסף למיזם הנרחב של מכירת הצמידים והבקבוקים, יזמו צוותי הצהרונים בבתי הספר השונים ברחבי העיר פעילויות התנדבותיות שונות: תלמידי רמון, ויצמן ושריד יעניקו מתנות למנקי הרחובות; בהרצוג הכינו משלוחים לחיילים ובנוסף יצרו שיתוף פעולה עם איחוד הצלה וחשפו את הילדים לפעילותו הברוכה של הארגון; בבית הספר בן צבי יושם דגש על החיבור בין ילדים מרקעים שונים כמו דת, גזע ובעלי מוגבלויות. פעילות דומה תתקיים בבתי הספר נבון ובגין, שם יושם דגש על החיבור עם האחר והבעת תודות למי שעשה טוב. בבית ספר פרחי מדע ייערך הפנינג של שוק "תן וקח" שהכנסותיו יועברו לעמותת "הגשמת חלומות" ובנוסף, יישלחו מארזים מתוקים לתלמידי פנימיה בנווה אילן. בניצני המדע יאספו מזון לנזקקים בשיתוף "המלאכיות של רחובות".

היחידה לקידום נוער תוציא קבוצה של כ-15 תלמידים מתוכנית הילה ל"גן נעמת", שם הם יקימו גינה טיפולית בה צמחי נוי וצמחי מאכל, לילדי הגן. הילדים ילמדו לאורך השנה כיצד לתחזק ולשמר את הגינה וכמו כן יטעמו וייהנו מפירותיה.

כ-100 חניכים של תנועות הנוער למען רחובות יפעלו בארבעה מוקדים: אריזת מצרכי מזון בסניף בני עקיבא מרכז; מועדונית רווחה אושיות – צביעה וקישוט המועדונית מבפנים, איסוף תרומות של שטיחים, וילונות וכדומה, עיצוב וגינון מחומרים ממוחזרים בחצר; חלוקת בלונים, פתקים וסוכריות למאבטחים, מנקים ועוד ("האנשים השקופים") ; שוק קח תן שכונתי – בני עקיבא כפר גבירול + הנוער העובד והלומד רחובות ההולנדית+ צופים שבט יאיר.

מועצת הנוער הרשותית תפעיל 25 ילדים במסגרת פרויקט "לייק להתנדבות" שבו תתקיים תחרות נושאת פרסים בפייסבוק של "מועצה רחובות" ושל "עירונוער רחובות". המנצחת תהיה הקבוצה שתעלה במשך כל יום המעשים הטובים תמונות ממוקדי ההתנדבות שלה – ותקבל את מספר הלייקים הגדול ביותר. בנוסף, תעביר המועצה מתנות לילדים המאושפזים בבית חולים קפלן לטובת "חדר המתנות". כמו כן, חברי המועצה יעבירו בבתי הספר מערכי שיעור בכיתות בנושא "עגלת המתנות" – פרויקט המשותף לילדי בית החולים קפלן, עיריית רחובות והמועצה.

קבוצת נאס"א תפעיל 25 מתנדבים ומתנדבות בפרויקט "נוער מחזיר לקהילה", שיפעלו ב"נווה יהודה" עם ילדים עם קשיים אישיים וחברתיים ויקיימו פעילות משותפת בנושא אלימות וקבלת השונה.

קבוצת הבנות "רק את" תפעיל 32 מתנדבות בפרויקט "פעילות בין דורית" שיגיעו לבית אבות "לב אבות" ברחובות בפעילות יצירה משותפת עם דיירי בית האבות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh