הפקות אולפן ירוק באיכות הגבוהה ביותר

הפקות אולפן ירוק באיכות הגבוהה ביותר

תחום הפקות הווידאו עובר שינויים מרחיקי לכת בשנים האחרונות כתוצאה מחידושים טכנולוגיים והתמקצעות הענף. כיום, את רוב הקליפים, הפרסומות ותוכניות האירוח והחדשות, מפיקים באולפני גרין סקרין (מסך ירוק) לחיסכון בעלויות ולהפקות מקור באיכות גבוהה במיוחד.

אולפן גרין סקרין מיועד להפקות וידאו באיכות גבוהה עם תחושה ריאליסטית, ניתן להפיק באולפן קליפים של זמרים ולהקות, פרסומות מתקדמות, קמפיינים ויראליים מצליחים וסוחפים, תוכניות טלוויזיה, תוכניות אירוח המשודרות באינטרנט ועוד. עם זאת, חשוב לבחור אולפן מקצועי עם צוות מנוסה המתמחה בכל הפקות הווידאו, יש לשים לב גם לנושא איכות ציוד הצילום והתאורה במקום, אווירה וכמובן עלויות.

הכנת הסט באולפן

הפקת וידאו מתחילה בתכנון מקדים על ידי צוות ההפקה וצוות האולפן, בהתאם לפורמט התוכנית או צרכי חברת ההפקה מכינים את הסט באולפן, כאשר המסך הירוק מאפשר לשלב בזמן אמת או לאחר הצילומים רקעים שונים, קליפים, תכני וידאו ממיקומים שונים ועוד. במהלך הצילום או שידור התוכנית מהאולפן ניתן לשלב ראיונות באמצעות סקייפ או אמצעים אחרים, שידורים חיים של כתבי חוץ, למשל בהפקת תוכנית חדשות או מבזק וכדומה.

חשוב להדגיש כי ניתן לתכנן את הסט בהתאמה מושלמת לדרישות חברת ההפקה, באולפן יש  תאורה הנשלטת באמצעות תוכנת מחשב מתקדמת ליצירת האווירה המתאימה ולתאורה אופטימלית הנדרשת לצילום באיכות גבוהה. צוות האולפן מונה צלמים מקצועיים ומנוסים, אנשי קול, צוות פוסט פרודקשן מוכשר ויצירתי ואנשי צוות נוספים בהתאם לצורך.

הפקות קטנות או מורכבות

בעידן האינטרנט בו אנו חיים כיום אנו מוצפים בתכני וידאו וקליפים, את מרביתם אנו צורכים אמצעות הרשתות החברתיות, יו טיוב וכמובן באמצעות מסכי המחשב והטלוויזיה. חלק גדול מתכני הווידאו מצולמים באולפני גרין סקרין משוכללים, למעשה הצופה אינו יכול לדעת מהיכן התוכנית משודרת או היכן צולם הקליפ מאחר והתוצאה ריאליסטית. חשוב לדעת כי המסך הירוק מאפשר לחסוך את הצורך בצילומי חוץ, בזמן הצילומים או אחרי הצילום משלבים רקע מתאים לקליפ או לתוכנית, ניתן לבחור רקע סטטי קבוע, להחליף מספר רקעים בזמן הצילומים או לבחור ברקע דינמי של קליפים, צילומי טבע וכיוצא בזה.

כמו כן, קיימת אפשרות לשדר מהאולפן שידורים חיים, עם זאת אפשרות זו קיימת רק באולפן גרין סקרין וירטואלי עם חדר בקרה ותוכנות עריכה משוכללות. חשוב לציין כי אולפן ירוק נחשב לבחירה המושלמת להפקות וידאו מקצועיות מורכבות או קטנות, החל מהפקת קליפ לבת מצווה או קליפ ללהקה מצליחה, דרך הפקת משדרים חיים, וכלה בהפקת פרסומות מורכבות ועתירות תקציב וצילום סצנות לתוכניות טלוויזיה ולסרטי קולנוע ותדמית.

בחירה נכונה של אולפן גרין סקרין

חשוב לבחור היטב את האולפן בו מצלמים כדי לקבל תוצאות איכותיות וליהנות מתמורה מלאה למחיר. לכן, כאשר מחפשים אולפן גרין סקרין אין להתפשר על איכות הציוד וניסיון הצוות, וכדאי לבחור מקום מרווח עם לובי, מטבחון, חניה, חדר פרטי לצוות ההפקות ומתקנים נוספים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh