אזרחות פורטוגלית ליוצאי טורקיה

אזרחות פורטוגלית ליוצאי טורקיה

בעקבות התיקון בחוק האזרחות הפורטוגלית יכולים צאצאים של מגורשי ספרד ופורטוגל לקבל אזרחות מקומית מהמדינה, ולמעשה לזכות בדרכון אירופאי לכל דבר. הפרלמנט הפורטוגלי הלך בעקבות המחוקק הספרדי, ולאחר חוק האזרחות החדש בספרד שבא לתקן את העוול שנגרם למגורשי ספרד בשנת 1492, הוחלט גם בפורטוגל לתקן את החוק ולאפשר לצאצאי המגורשים לקבל אזרחות מהמדינה. בין המגורשים הרבים מפורטוגל ישנם יהודים רבים שעברו לטורקיה, לכן בעקבות חוק האזרחות החדש הם יכולים לקבל אזרחות פורטוגלית ליוצאי טורקיה, וליהנות מיתרונות רבים.

הגשת בקשה לקבלת אזרחות ממדינת פורטוגל

במידה וידוע לכם כי משפחתכם נסה לטורקיה בעקבות הגירוש ההמוני מספרד ופורטוגל, כדאי לכם לבדוק האם גם אתם יכולים לקבל אזרחות פורטוגלית, ולאחר מכן להוציא בהליך מזורז גם דרכון אירופאי. הדרך הפשוטה, היעילה, החסכונית והבטוחה ביותר לקבלת האזרחות והדרכון הנחשקים היא לפנות לחברה המתמחה בנושא, עם זאת אפשר לנסות לקבל את האזרחות גם באופן עצמי.

ראוי לציין כי קבלת אזרחות פורטוגלית מקנה יתרונות רבים ליוצאי טורקיה, בראש ובראשונה האפשרות לקבל דרכון מהמדינה, אך יש יתרונות רבים נוספים כגון:

  • אפשרות לחיות ולעבוד בפורטוגל ובמדינות האיחוד האירופי.
  • אפשרות ללמוד בעלות נמוכה או בחינם במיטב מוסדות האקדמיה בפורטוגל ובמדינות האיחוד.
  • השקעות נדל"ן בפורטוגל עם אפשרות לקחת משכנתא בבנק מקומי.
  • זכויות סוציאליות מלאות לכל מי שעובד בפורטוגל או באחת ממדינות האיחוד.
  • טשטוש הזהות הישראלית לצרכי עסקים.
  • מעבר מהיר בין גבולות בתוך אירופה.
  • אין צורך להוציא ויזה לארה"ב כדי לטייל במדינה.

מי זכאי לדרכון פורטוגלי?

הוצאת דרכון פורטוגלי מתחילה בהגשת בקשה לקבלת אזרחות מהמדינה. כאמור, ניתן להגיש בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית ליוצאי טורקיה, עדיף באמצעות חברה מנוסה בתחום. יש להגיש מסמכים שונים המתורגמים לשפה המקומית, בין השאר מגיש הבקשה חייב להוכיח קשר וזיקה למגורשי ספרד ופורטוגל, כמו כן עלו להוכיח כי הוא שומר על תרבות ומסורת יהדות פורטוגל.

הוכחת הקשר למגורשים נעשית באמצעות מחקר גנאלוגי, ראשית בודקים האם שם המשפחה של יוצאי טורקיה נמנה בין השמות שפורסמו בתיקון לחוק האזרחות בפורטוגל. במידה ושם המשפחה אינו נכלל ברשימה ניתן להוכיח את הקשר באמצעות מחקר ואיסוף מסמכים שונים המעידים על הקשר. מעבר להוכחת הקשר למגורשי ספרד ופורטוגל, מגיש הבקשה חייב להוכיח כי הוא שומר על מסורת יהדות פורטוגל, את המסמכים יש להגיש לראשי הקהילה היהודית בפורטוגל. הם קיבלו את הסמכה מהשלטון המקומי לבדוק ולאשר בקשות של יוצאי טורקיה ושאר המדינות.

חשוב לדעת כי לבקשה לקבלת אזרחות מפורטוגל יש לצרף מסמכים שונים המתורגמים לשפה המקומית וחתומים בחותמת אפוסטיל. בין המסמכים הנדרשים – צילום דרכון בתוקף, תעודת נישואין, תעודת לידה, תעודת שינוי שם במידת הצורך, תעודת יושר מהמשטרה. בשונה מהליך בקשה לאזרחות ספרדית, אין צורך לעבור מבחן ידע ושליטה בשפה.

תמונה: PIXABAY 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh