איך לבחור אטרקציות לאירועים?

איך לבחור אטרקציות לאירועים?

תחום הפקת האירועים עובר שינויים לא פחות ממדהימים בשנים האחרונות, שינויים שבזכותם כל אירוע יכול להפוך להיות מיוחד, מקורי, מושקע וייחודי. אטרקציות, הפעלות, רעיונות חדישים – כל אלה יכולים לשדרג כל אירוע והחוכמה האמיתית היא לדעת איך לבחור מתוך ההיצע הרחב והמגוון.

מה נחשב בתור אטרקציה לאירועים?

כאמור, כל תוספת לאירוע – בין אם מדובר בהפעלת האורחים ובין אם בוחרים במתקן או אביזרים כלשהם עשויים להיחשב בתור אטרקציה לאירועים. למזלם של אלה שמפיקים אירועים יש כיום שלל אטרקציות, מתקנים או רעיונות שעשויים להתאים לכל אירוע, ללא קשר לגילאי האורחים, למקום שבו האירוע מתקיים ולאזור בארץ. כל אירוע אפשר לשדרג ברגע שמקדישים מחשבה מעמיקה ועל בסיס מחשבה זו בוחרים את האטרקציה או האטרקציות שתהיינה המתאימות ביותר.

איך לבחור אטרקציה?

להלן חמישה טיפים ורעיונות שצריך לחשוב עליהם כשרוצים לבחור אטרקציות לאירועים:

  1. מה האירוע? יש הבדל באווירה שתתקבל אם מדובר בחתונה או בבר מצווה, באירוע עסקי או ביום הולדת של ילדים קטנים. האטרקציה חייבת להתאים לאירוע עצמו ולכן חשוב להגדיר מה צפוי להיות בו.
  2. גילאים – האטרקציות אמורות לשמח את האורחים ולהפתיע אותם. לכן המחשבה צריכה להיות קודם כל עליהם. האטרקציה חייבת להיות תואמת לגיל, לעולם התוכן ולטעם האישי של רוב האורחים (אם לא כולם).
  3. מיקום האירוע – אירוע שמתקיים בתוך אולם לא יהיה דומה לאירוע המתקיים בגן פורח או בחיק הטבע. יש אביזרים ומתקנים שמתאימים לשימוש בחוץ ויש כאלה שלא. יש כאלה שדורשים חיבור לחשמל או תחנות נוחות לכתיבה ויש כאלה שדורשים חושך או אזור מגודר.
  4. תקציב – טווח המחירים רחב במיוחד ויכול לנוע בין כמה מאות ₪ לכמה אלפים. חשוב להכיר את הטווח על מנת לפנות ולברר פרטים אודות המתקנים והאטרקציות שעומדים במגבלות התקציב.
  5. התאמה למזג האוויר – יש אטרקציות לאירועים שמיועדות לשימוש בתנאים מסוימים של מזג האוויר. כאשר יודעים את זה מראש קל יותר לפסול את אלה שלא רלוונטיות ולהתרכז בבחירה מבין אלה שכן.

דוגמאות לרעיונות מוצלחים ומקובלים

כאמור, ההיצע גדול מאד כיום ויש מגוון רחב של אטרקציות לאירועים, מתקנים, פעילויות ואביזרים שמתאימים לשדרוג כל אירוע. להלן כמה דוגמאות שעשויות להתאים ומומלץ לבדוק לעומק האם הן תהיינה מתאימות גם לאירוע הבא:

  • מתקני ג'ימבורי לאירוע שצפויים להגיע אליו הרבה תינוקות או פעוטות.
  • מתנפחים – האטרקציה המובילה כיום עבור ילדים בשלל גילאים.
  • שולחנות משחק המתאימים לילדים גדולים יותר או לבני נוער.
  • עמדות מולטימדיה למשחקי מחשב ו- וידאו.
  • מגלשות מים ותרסיסי קצף למסיבה או אירוע המתקיימים בעונת הקיץ.
  • אביזרים מאירים שעושים אווירה שמחה וצבעונית בכל מקום חשוך.
  • אותיות ענק מאירות הקשורות לאירוע עצמו, לשמות של החוגגים או ברכת פרידה מהאורחים.

כאמור, מה שהכי חשוב זה לחשוב לעומק לפני שבוחרים את האטרקציה שתהיה הכי מתאימה לאירוע. לקחת בחשבון שמה שהיה מוצלח ומהנה באירוע אחד לא בהכרח יישאר מוצלח ומהנה בתנאים אחרים, באירוע שונה או עם משתתפים שונים. המחשבה חייבת להיות בראש ובראשונה על האורחים ועל מה שישמח אותם, על מנת שהמטרה אכן תושג והאירוע יהיה משודרג ביחס לאיך שהיה צפוי להיות ללא התוספות. המוזמנים יידעו להעריך את המחשבה עליהם ואת הרצון האמיתי והכן לשמח אותם וליצור עבורם אווירה מיוחדת, מעניינת מקורית ומפתיעה, כזאת שאולי הם לא לקחו בה חלק מעולם.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh