למה איטליה צריכה להיות היעד הבא שלך

למה איטליה צריכה להיות היעד הבא שלך

בשנים האחרונות איטליה הפכה להיות הרבה יותר קרובה לישראל. ריבוי חברות התעופה והתעוררות עולם הלואו קוסט מביאים לידי כך שהישראלים יכולים להגיע למקומות רבים שבעבר היה קשה או מאתגר יותר להגיע אליהם. רק זו סיבה מספיק טובה כדי לתכנן את החופשה הבאה באיטליה.

אז שאחרי שהתקבלה ההחלטה אודות נסיעה לחופשה באיטליה, נשאלות כמה וכמה שאלות שרובן מתמקד בנושא המהותי של בחירת אזור הביקור. איטליה היא מדינה לא קטנה וככזאת היא מחולקת לכמה אזורים ונפות. כל אחד מהם מאופיין בתכונות שונות ואפשר לראות בו נופים אחרים או לבלות באטרקציות ואתרים אחרים ושונים. עיר הבירה רומא בעצמה היא מוקד עלייה לרגל לתיירים רבים ואכן יש הרבה מאד מה לראות בה ומה לעשות בה. בזכות דירות ברומא אפשר ללון בה במחירים יחסית זולים.

איפה כדאי לבקר באיטליה?

אי אפשר להספיק לבקר בכל איטליה בביקור אחד וחשוב לדעת זאת כבר בשלב ארגון הנסיעה. יחד עם זאת, כאשר מתמקדים באזור אחד מסוים אפשר לנצל אותו היטב ולבלות בו לא מעט. להלן כמה אתרים ומקומות שכדאי לחשוב עליהם בזמן תכנון טיול באיטליה:

  • יקב, נופים ועיירות – חבל טוסקנה הוא המתאים ביותר כדי למצוא את כל אלה. מדובר בחבל ארץ מאורך הממוקם בין רומא לפירנצה, בעל מרחבים עצומים של פריחת גפנים, יקבים המציעים טעימות ופעילויות ונופים מדהימים ביופיים. אפשר למצוא כיום הרבה וילות בטוסקנה המיועדות להשכרה קצרת טווח של תיירים וכך להרגיש את הקסם גם במהלך שנת הלילה.
  • אגם גארדה – יעד בצפון המדינה שמתאים ונפוץ מאד בקרב משפחות עם ילדים. אפשר לטייל במסלולים רגליים מוכרזים ברמות שונות והנוף של האגם עוצר נשימה. אפשר לשכור דירות באגם גארדה שיחסכו את הצורך לעבור מדי יום ממקום למקום.
  • דרום המדינה וסיציליה – חופי הים התיכון של איטליה מאופיינים בתנאי מזג אוויר דומים לאלה השוררים בארץ ולכן ישראלים רבים נהנים להגיע לדרום המדינה. העיירה קאפרי נחשבת גם היא ליעד מבוקש ונפוץ.
  • ונציה – מילים רבות נאמרו ונכתבו אודות הקסם השורר בין הסמטאות הצרות של ונציה. אפשר לבלות בה ימים רבים וליהנות מהתעלות הזורמות ומהרוגע שמרגישים בכל פינה ופינה.

איך מתכננים את הטיול המושלם?

כאמור, כאשר בוחנים לעומק את מה שמציע כל אזור וחבל ארץ, קל יותר לקבל החלטה הקשורה ליעד הנסיעה. כאמור אגם גארדה מתאים יותר למשפחות עם ילדים או בני נוער, ונציה מתאימה לחופשה זוגית ורומנטית, משפחות יכולות ליהנות גם בדרום המדינה וכמובן ברומא. בזכות השכרת וילות באיטליה גם השהות והלינה תהיינה טובות, נעימות ואיכותיות ואין ספק שהטיול שקורם עור וגידים יהיה מהנה ומוצלח לכל בני המשפחה. המפתח לטיול מוצלח טמון בהכנות המקדימות ובבחינת כל הפרמטרים החשובים לנסיעה.

איטליה – יעד מושלם במרחק קצר

אי אפשר להתעלם משלל היתרונות שאיטליה מציע למטייל הישראלי – טיסות מרובות בימים ושעות נוחים, חברות רבות המציעות קשת רחבה של מחירים ומבצעים, מזג אוויר נוח במרבית ימות השנה וכמובן שלל אטרקציות, אתרים, מסלולי טיולים ואפשרויות תיירות רבות ומגוונות. כל אחד יכול למצוא את מה שמעניין אותו ומושך אותו – היסטוריה, תרבות, מוזיקה, ארכיאולוגיה, אדריכלות או אפילו פעילות אקסטרים. כאשר לוקחים בחשבון את מועדי הפתיחה והסגירה ויודעים מה רוצים לעשות – יהיה קל יותר להרכיב את הטיול המושלם.

טעם של עוד

את איטליה אי אפשר למצות בטיול אחד בלבד. אנשים רבים חוזרים אליה גם לאחר שניים או שלושה ביקורים או כי הם מאד נהנים בה ושמחים לחזור למקום אהוב ומהנה או שהם בוחרים באזור שעדיין לא ביקרו בו ומוצאים את הזמן לחקור ולגלות מקומות חדשים. האוכל, התרבות, הכנסת האורחים והתחושה הטובה לתיירים – כל אלה הופכים את איטליה למדינה ידידותית מאד עבור תיירים ולכן כדאי לחשוב עליה מיד כשרוצים לארגן טיול למקום חדש.

מתי כדאי לנסוע?

מכיוון שאיטליה היא מדינה מוארכת (ומכאן שמה – ארץ המגף) – הרי שיש בה אזורים צפוניים שבחורף קר בהם מאד. כאשר בוחרים לנסוע לדרום המדינה או למרכזה – אפשר לנסוע לאורך השנה כולה ומזג האוויר יהיה נעים ומושלם לביקור באתרים והאטרקציות המובילים והמבוקשים.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh