5 טיפים לאיטום מרפסת

5 טיפים לאיטום מרפסת

איטום המרפסת הוא צעד חשוב מאוד, ולמעשה זהו אחד התחומים המורכבים יותר בכל הקשור לעבודות איטום. בעל המקצוע שלכם יצטרך למצוא דרך יצירתית ובטוחה להגיע אל מה שקורה שם מתחת לריצוף ואל מערכת האיטום שלכם. איך שורדים את זה? הנה 5 טיפים חשובים.

1 – זהו את מקור הבעיה

כשאתם מזמינים בעל מקצוע לבציע איטום מרפסות, חשוב לוודא שהוא מזהה את הבעיה באופן מדויק. טיפול לא נכון יעלה לכם הרבה יותר – בלי לספק כל פתרון ממשי לבעיה. דרך טובה לבצע בדיקה ולוודא שמקור התקלה אכן בגג המרוצף היא לסגור את המרזב ולמלא את המרפסת במים. גורם מקצועי יוכל לבצע את הבדיקה הזו, דרך אגב.

2 – חומרי האיטום הנכונים

יש היום חומרי איטום שונים בהם ניתן להשתמש, ויש ביניהם חומרים איכותיים יותר או פחות. הבעיה היא שלא כולם מתאימים לכל תנאי שטח ולכל בעיה. במילים אחרות, כשאתם נדרשים לבחור את חומרי האיטום כדאי להבין מה המשמעות של כל החלטה ולא לבחון רק את המחיר. נכון, יש חומרים זולים יותר, אבל אם הם איכותיים הרבה פחות, הם גם כנראה יעלו בסופו של דבר הרבה יותר, כשתצטרכו לבצע איטום גג מחדש בתוך זמן קצר.

3 – הכנה לקראת האיטום

מומלץ לוודא מראש שבעל המקצוע שלכם מכין את הקרקע לקראת האיטום, ואתם בהחלט יכולים וצריכים לשאול אותו איך הוא מתכונן למשימה הזו. ניקיון יסודי, טיפול במרזב והתמודדות גם עם אתגרים אחרים כמו דודי שמש ומזגנים, כל אלה דורשים תשומת לב והיערכות מתאימה. אתם לא רוצים להגיע לרגעי האמת ולגלות שבעל המקצוע לא ערוך לשטח הקיים, ואתם בטח לא רוצים מופע אלתורים.

4 – תקופת האחריות

אתם לא רוצים לחזור על מלאכת האיטום בקרוב, ואתם רוצים לוודא שהגג שלכם יהיה אטום היטב כשהגשם יחזור. כדי להשיג את המטרות הללו רצוי לוודא מראש שיש לכם אחריות, וגם לכמה זמן היא תקפה. תקופת האחריות המקובלת היא 5 שנים לכל הפחות ואף 10 שנים במקרים רבים. חומר האיטום הוא לרוב הגורם שיכריע כמה זמן אחריות תקבלו.

5 – ודאו שאתם בוחרים נכון

היינו שמחים לוותר על הסעיף הזה אבל אין מנוס אלא להודות: יש חאפרים שם בחוץ. אז נכון, הם לא יסתובבו עם שלט או כרטיס ביקור שיבהירו לכם שאין להם מושג מה הם עושים. מצד שני, אם תשאלו שאלות, תשוחחו עם לקוחות נוספים ותבדקו את המקצועיות והניסיון של בעל המקצוע, לכל הפחות תחסכו לעצמכם עוגמת נפש וגם לא מעט עלויות.

תמונה: פוטוליה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh