שת"פ ססגוני של בני הנוער עם פרויקט "עיר ללא אלימות"

שת"פ ססגוני של בני הנוער עם פרויקט "עיר ללא אלימות"

בתיכון דה שליט צובעים גם את הרצפה

בשבוע שעבר הסתיים לו פרויקט ראשון מסוגו בעיר שנערך בביה"ס דה- שליט: צביעת הרצפה! הפרויקט נולד מרעיון של מנהל ביה"ס, אבי קיש, ותלמידי שכבת י"ב המסיימים בשיתוף תוכנית "עיר ללא אלימות" המשרד לביטחון פנים כאשר המטרה להעניק משהו מעצמם לקהילה ולדורות הבאים אחריהם.

יחד תוך התכנסות לחשיבה משותפת הוחלט על הטבעת חותם במקום באמצעות ציור רצפה ענק (אולי אפילו הגדול בארץ). לשם כך נוצר קשר עם אומן בתחום אשר כינס את התלמידים, עבד איתם על הרעיון של ציורים מסוג זה ועד לבחירת מוטיבים אותם ירצו לצייר ולמסר שלהם. כמו כן התלמידים עברו הסבר על בטיחות בעבודה.

הציור שגודלו נושק לכ- 500 מ"ר ובוצע על ריצפה חייב שימוש בחומרים חזקים ועמידים במיוחד בפני שחיקה ולשם כך נבחרו לשימוש צבעי כביש שעמידותם לאורך זמן מבטיחה את העמידות וההשקעה לשנים הבאות.

צובעים בדה שליט את הרצפה

המוטיבים המרכזיים אותם בחרו התלמידים לציין היו מהדמות של גורילה ענקית, גלקסיה המתגלה מבעד לנייר מחברת שנקרע ומערבולת המובילה אל הגלקסיה ונבחרה לביצוע סביב בור ניקוז וכך השתלבו והתכתבו להם הפרטים בשטח עם הציור עצמו, פרפר צבעוני המסמל עבורם חופש וגוונים ועושר רב העומד בפניהם, כמו כן בחרו התלמידים לצייר שטיח אדון וכתר מלכות הנמצא על צוקים  ב- 3D המסמלים בעניי הנוער בשכבת י"ב את העליונות והבחורה שלהם בביה"ס על פני האחרים.

במסגרת הפרוייקט לקחו חלק כמה עשרות תלמידי י"ב שעמלו ופעלו בזמנם החופשי בין למידה למבחן או מתכונת כאשר הדבר אף סחף אחריו כמה תלמידי י"א שהצטרפו לחגיגה.

אבי פיטרו, מנהל פרויקט עיר ללא אלימות ברחובות: "ביה"ס דה-שליט מנהלו וצוותו ידועים בחדשנות ופתיחות לבצע רעיונות ודברים חדשים וחשיבה מחוץ לקופסא. בתוכנית "עיר ללא אלימות" אנו שמחים תמיד להיות שותפים לרעיונות בהם בני נוער מבצעים פעילות עבור הקהילה. במקרה הזה תרמו בני הנוער מזמנם החופשי עבור חידוש ושיפוץ רחבת מבנה י"ב ביה"ס תוך השארת אמירה שלהם לעתיד".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh