קרקעות חקלאיות – ההשקעה הכי טובה שיכולה להיות לכם

קרקעות חקלאיות – ההשקעה הכי טובה שיכולה להיות לכם

בזמן שבמדורי הכלכלה מתלבטים האם שוק הנדל"ן הישראלי מתעורר או לא, האם מחירי הדירות עולים או יורדים ומי צודק בוויכוח הזה, האם שר האוצר שטוען שהמצב משתפר או הקבלנים שטוענים שזה לא כך, הרי שיש אנשים שעליהם זה כלל לא משפיע, ואתם יכולים להיות חלק מהם.

הכוונה היא לא לאנשים שיש להם דירות או אנשים שאין להם וגם לא חולמים להשיג דירה בעתיד, הכוונה היא לאנשים שרכשו קרקעות חקלאיות והם יכולים לבנות עליהן בית פרטי משלהם. הם לא צריכים להתעסק בשיקול האם שוק הנדל"ן מתעורר או לא, האם משתלם להם להשקיע עכשיו ברכישת דירה או לחכות עם זה, הם גם לא צריכים להתעסק בשאלה, איפה משתלם להם לקנות ואיפה לא.

בשביל להבין את המשמעות של הדברים, צריך לדעת מה הן קרקעות חקלאיות והיכן הן נמצאות. מדובר בקרקעות שבעבר נועדו לשימושים חקלאיים. עם השנים המדינה שינתה את ייעודן ואיפשרה אותן, במילים אחרות, היא אפשרה להשתמש בהן לצורך בנייה. לאט לאט המדינה מפשירה יותר ויותר קרקעות כאלה, מתוך הבנה שיש מחסור בקרקעות לבנייה מצד אחד, ומצד שני, אין צורך בכל כך הרבה קרקעות חקלאיות בתקופה בה כמות החקלאים במדינה יורדת.

אותן קרקעות נמצאות במקומות שונים בארץ, בדרך כלל הן נמצאות ליד מושבים וקיבוצים, מן הסתם פחות בשטחים עירוניים אשר מראש הקרקע שם לא נועדה לחקלאות. אחת הסיבות שבגללן המדינה הפשירה קרקעות אלו לבנייה היתה, שבערים כבר לא נותרו הרבה עתודות קרקע, ועל כן היה צריך לשנות ייעוד של קרקעות אחרות לצורך כך.

מדוע זו השקעה משתלמת?

סביר להניח שאין אחד שלא נתקל במודעה ופרסום שקוראים לו לרכוש קרקעות חקלאיות. כל מי שהתעניין גילה שמדובר בהשקעה משתלמת, אך לא כל אחד יכול לעמוד בהשקעה כזו מן הסתם.

יש כמה סיבות מדוע רכישת קרקע חקלאית היא משתלמת. ראשית, מדובר בעניין בהשקעה שאיננה יכולה להיעלם. בהנחה והקרקע מופשרת או נמצאת עמוק בתהליכי הפשרה, אז הכיוון הוא ברור. להבדיל מהשקעות אחרות, כאן מדובר על חומר שלא ייעלם ויתפוגג, אלא ניתן יהיה להשתמש בו גם בטווח הרחוק.

שנית, בזמן שרכישת דירות במקומות רבים בארץ היא לא פונקציה כלכלית היום, לפחות לא עבור רוב האנשים, אזי שרכישת קרקע חקלאית אפילו בשטח מצומצם יכולה להיות תחליף ראוי.

שלישית, הקרקע יכולה לשמש לצרכים רבים, היא לא חייבת לשמש רק לצורך בית פרטי, היא יכולה גם לשמש לצרכים אחרים, בהנחה כמובן שייעוד הקרקע מאפשר זאת.

ארבע, כשאנחנו מחליטים לרכוש קרקע חקלאית, אנחנו עושים את זה "לפי הספר" עם עורך דין והכל, מדובר על רכישת בטוחה ולא רכישה שיש לנו מה לדאוג לגבי טיבה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh