פיצוי לנפגעי תאונות דרכים

פיצוי לנפגעי תאונות דרכים

נפגעי תאונות דרכים חווים טראומות קשות שעלולות להשפיע עליהם במיידית ולכל חייהם. בתאונות הקשות נגרמים לרבים מהמעורבים נזקים בלתי הפיכים ונכויות אשר יגרמו להם להיות תלויים בעזרה  מהזולת. נכות קשה משמעותה אובדן יכולת השתכרות, צורך ברכישת מכשור מיוחד, ביצוע שיפוצים שיאפשרו נגישות מתאימה ועוד הוצאות רפואיות ואחרות למטפלי נפש למיניהם. נפגעים אלו חייבים להיות מפוצים על הנזקים והפיצויים נקבעים על פי קטגוריות שונות.

חברות ביטוח פרטית וקרן ממשלתית

תאונות דרכים פיצוי כספי מוענק, לרוב, על ידי חברת הביטוח המבטחת.  במקרים בהם אין ביטוח אישי אזי הפיצוי מתקבל על ידי "קרנית" שהינה קרן ממשלתית המעניקה פיצויים לנפגעי תאונות דרכים. הפיצוי מוענק בכל מקרה וגם במקרים בהם לא הוכחה אשמת פוגע או אין נתונים מושלמים מזירת התאונה. תאונת פגע וברח, למשל, נכללת בקטגוריה זאת. פיצוי כספי נחלק לפיצוי על אובדן הכנסות ופיצוי על הוצאות עתידיות צפויות. בנסיבות של אובדן הכנסה מתחשבים בגובה ההכנסה טרם התאונה. לרוב, מתבקשים הנפגעים להביא אישורי שכר והכנסות בתקופה הקודמת לתאונה. במקרים של קטינים נפגעים, שכר המינימום הוא זה שקובע.

ויכוח מול חברות ביטוח

פיצוי כספי נקבע גם על פי אחוזי הנכות הנקבעים לנפגע וגילו. החוק היבש קובע דרגות פיצוי על פי מדרג מסוים, אולם בפועל ופעמים רבות נוצרים ויכוחים מול חברות הביטוח. חברת ביטוח יכולה להציב מכשולים על נושאים שונים. היא יכולה לחייב את הנפגע להביא מסמכים רבים ולחייבו להיבדק רק אצל מומחים מטעמה. היא יכולה להציב שאלות בנוגע לנסיבות התאונה. לעיתים, הדברים מסתבכים כאשר התאונה היא בדרך לעבודה וממנה, וכאן יש צורך להכיל חוקי עבודה ועוד.

פיצוי כספי

בנסיבות מורכבות כאלו ואחרות נוספות כדאי להתייעץ ולהיעזר ביועץ משפטי המנוסה בתחום. תאונת דרכים פיצוי כספי משמעותי יתקבל, במקרים רבים, רק לאחר מאבק ממושך וחסר פשרות מול חברת הביטוח. לרוב, יהיה בית משפט מעורב לצורך בקשת סעד מול חברת הביטוח. עורך דין מנוסה יגיש מסמכים רלוונטיים רפואיים, כלכליים ואחרים וכן, אישורים מתאימים מתוך מטרה לשכנע את השופט בצדקת טענות לקוחו. כל הצלחה משמעותה תוספת כספית לנפגע ובני משפחתו.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh