"רפואה על הבר"

"רפואה על הבר"

שנה שלישית לפרויקט המצליח המשותף לעיריית רחובות והמרכז הרפואי קפלן: שריינו את ה- 20 ביוני: "רפואה על הבר" במגוון הרצאות מרתקות באווירה מיוחדת. מזוגיות ומיניות ועד מתבגרים, מפגיעות באימוני ספורט ועד למיתוסים ברפואת ילדים: יום רביעי, ז' בתמוז, 20 ביוני 2018, בשעה 20:30 ב- 33 מקומות בילוי.

בו זמנית. הכניסה חופשית אך מותנית בהרשמה מראש באתר עיריית רחובות. למעלה משלושים רופאים בכירים ועובדים פרא-רפואיים ותיקים מהמרכז הרפואי 'קפלן' ברחובות יוצאים מחדרי הניתוח והמחלקות למקומות הבילוי ברחבי העיר. בערב הזה צפויות הרצאות מרתקות במגוון נושאים המעסיקים את כולנו בתחומי רפואה ובריאות

ד"ר קרלוס גרוזמן, מנהל המרכז הרפואי קפלן: "אני מבקש להזמין אתכם באופן אישי ליהנות מהרצאות מגוונות הקשורות לכל תחומי החיים ושלבי החיים. כל ההרצאות תהיינה חופשיות תוך שיח פתוח עם התושבים, כי זו מטרתו העיקרית של הערב – מפגשים משתפים ונגישים בגובה העיניים".

הפרויקט הייחודי של עיריית רחובות והמרכז הרפואי 'קפלן'- 'רפואה על הבר', חוזר זו השנה השלישית ברציפות. תושבי העיר מוזמנים לבילוי מיוחד ומעשיר, שכולל הרצאות של מיטב הרופאים והצוותים הפרא-רפואיים מהמרכז הרפואי 'קפלן' במקומות הבילוי ברחבי העיר. הפרויקט מאפשר לתושבים לפגוש את אנשי הרפואה מאחורי שולחן הבר ולא מאחורי שולחן המרפאה, במקומות בילוי ברחבי העיר, שם יוכלו להאזין לשיחות מרתקות בנושאים שבחרו בתחומי הבריאות והרפואה, הנוגעים בחיים של כולנו.

השנה הושקעה מחשבה רבה בבחירת הנושאים, על מנת להביא מנעד נושאים רחב וחדשני, שכל אחד יוכל למצוא בו את הנושא המתאים עבורו.

השנה נפגוש נושאים רבים ומגוונים: נשמע על מיתוסים ברפואת ילדים מה אמת ומה בדיה, לצד השפעות העידן הסלולרי על חייהם (ועל חיינו), נדבר על המתבגרים שבינינו ועל התקשורת עם הילדים שלנו והאתגרים החדשים שהדור הצעיר מציב בפנינו. נדבר גם על ניתוחי כפתורים, על רפואה קרדיולגית בילדים,

לא נפקד מקומם של המתאמנים הספורטאים מבינינו, שיוכלו לשאול שאלות בנושאי פציעות ספורט נפוצות והדרכים להימנע מהן, על התועלת הנסתרת באומנויות לחימה ויוגה ועל חשיבות היציבה הנכונה המונעת פגיעות גוף אחרות. גם לנושא תרומת האיברים הטעון נשמר מקום של כבוד .

נדבר על פלסטיקה וכירורגיה פלסטית, וכן על השימוש בבוטוקס לטיפול ב..מיגרנות.

נדבר על נושא הזוגיות והמיניות ומה שביניהם, והרצאה נוספת בנושא איידס- לא מה שחשבתם.

נשמע סיפורים מרתקים ממנתחים מומחים, על נסתרי חדר הניתוח ועל קבלת ההחלטות המורכבת מולה ניצבים הרופאים כעניין שבשגרה. נכיר את עולמם המרתק של הגנטיקאים שיספרו לנו על עצמנו (ועל הגוף שלנו) דברים שבכלל לא ידענו, ונהנה מליצנים רפואיים שיסבירו ברצינות למה הצחוק באמת חשוב לבריאות.

נשוחח על תהליך הלידה, והחידושים האחרונים בתחום ההפרייה החוץ גופית, כיצד מטפלים בוורטיגו, איך מתמודדים על אבנים בכליות, נרחיב על תיקוני ראיה וניתוחי קטרקט, נלמד על בריאות העור, כיצד אפשר לבצע שיקום בבעיות שמיעה, מה צריך לדעת על אלרגיה למזון ועוד.

האירוע הייחודי לרחובות – שכבר הועתק על ידי ערים ובתי חולים אחרים בישראל- מאפשר למשתתפים להרחיב את הידע שלהם בתחום הרפואה, במפגש של רופאים עם תושבי העיר רחובות, ומתן הרצאות 'בגובה העיניים' בדרך המנגישה את הרפואה ואת חידושיה לציבור הרחב. במפגשים אלה מתאפשר ללמוד על נושאים שרלוונטיים לכל אחד ואחת. הרצאה המיועדת לציבור הנשים הדתי/חרדי תערך במרכז חוויות מהות, ברחוב מנוחה ונחלה 3.

להרשמה, רשימת ההרצאות המלאה ופרטים נוספים –  אתר עיריית רחובות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh