מי הוא פשפש המיטה ואיך נפרדים ממנו?

מי הוא פשפש המיטה ואיך נפרדים ממנו?

הוא נמצא איתנו כבר לא מעט זמן, ואם נדייק – יש סיכוי לא רע בכלל שהוא נמצא אצלנו בבית, בחדר השינה, תקופה לא קצרה. לא שמנו לב אליו למרות הסימנים (עקיצות וגירודים למשל) אבל הוא שם, מוצץ לנו את הדם, נדבק לנו למזרן ומתרבה במהירות שיא. איך הוא נראה, מה הוא עושה והכי חשוב – איך נפטרים ממנו?

היכרות רשמית עם הפשפש

אנחנו מכירים את הפשפשים בעיקר מחיית המחמד שלנו, אבל כאן מדובר ביצור מעט שונה שמגיע בדרך אחרת. במילים אחרות, גם אם אין לכם כלב בבית זה ממש לא אומר שאין סיכוי שמדובר ביצור טורדני אחר. בפשטות מדובר בחרק שמגיע לרוב כשההיגיינה נמוכה למדי (למשל במחנות צבאיים) והוא גם עשוי לעבור בין חפצים גם למקומות נקיים הרבה יותר. למשל, אם לקחתם את השמיכה האהובה עליכם כשסגרתם שבת בבסיס, יכול מאוד להיות שתחזירו הביתה שמיכה אהובה עם פשפש המיטה. הבעיה היא שקשה לנו לזהות אותו משום שהוא באמת מאוד קטן (5-6 מילימטרים) וזו הסיבה לכך שגם הדברה איכותית באמת תדרוש מאיתנו זמן, תכנון וסבלנות.

פתרונות אפשריים

כשמופיעים אצלנו בבית מקקים וחרקים אנחנו יכולים להגיב באופן מידי עם תרסיס שקנינו בסופרמרקט, ולצורך פתרון מקיף ויסודי יותר נזמין חברת הדברות שתבצע הדברה אורגנית ותעלים את המטרד הזה. במקרה של פשפש המיטה השיטה הזו אפקטיבית הרבה פחות. הדברת פשפש המיטה היא משימה מורכבת יותר ואין תרסיס או חומר הדברה פשוט שיעשה את העבודה במקומנו. לכן נדרש תהליך שכולל שימוש בקיטור ובחום גבוה מאוד, וגם זה לא מבטיח לנו תוצאה מושלמת בניסיון הראשון. מצד שני, דבקות במטרה ופיקוח מתמשך הם שיאפשרו לנו להשיג את התוצאה המיוחלת, גם אם זה ייקח קצת יותר זמן.

לבד או באופן מקצועי?

השאלה הנשאלת היא, כמובן, האם אפשר לעשות את זה לבד. כפי שבוודאי עולה מתוך הפסקאות הקודמות, שיטות "עשה זאת בעצמך" לא באמת קיימות כאן, וגם אם כן – הן לא פשוטות ולא מאוד יעילות. כדי להיפטר באמת מפשפש המיטה וכדי להבטיח לעצמנו שנת לילה רציפה וחלקה הרבה יותר, אנחנו צריכים חברה מקצועית שתבחן את השטח, תציע פתרון מדויק ותדע להמשיך ולנטר את הנעשה בבית כדי לזהות האם הבעיה באמת נפתרה, והאם יש צורך בטיפול נוסף. אז אל תנסו לעשות את זה לבד ואל תסכימו לחיות עם מושבת הפשפשים בבית משום שהם פשוט ימשיכו להתרבות ולאכול את המנה המועדפת עליהם – הדם שלכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh