מתכוננים לקיץ

מתכוננים לקיץ

עיריית רחובות מציגה תוכנית אכיפה מוגברת לצמצום מטרדי הרעש בחופש הגדול.

בקיץ 2017 נרשמה ירידה של כ- 37% בהיקף הפניות על מטרדי רעש והתקהלות בגנים ציבוריים בהשוואה לקיץ 2016. בעיריית רחובות נחושים לשמור על איכות החיים של התושבים גם בחופש הגדול *באגף התנועה והשיטור העירוני ובאגף הביטחון נערכו מראש לקיץ הקרוב לאכיפה מוגברת, בשילוב ידיים עם משטרת רחובות* בתוכנית: הפגנת נוכחות יזומה בגנים ציבוריים של גורמי האכיפה והביטחון בעיר, תגבור משמרות, גיוס כל מערך הפיקוח העירוני וסיירי הביטחון לשמירה על הסדר בעיר, וכן שימוש בניידות, קטנועים, אופניים חשמליים וסיורים רגליים.

מדי שנה בחודשי הקיץ  עולה כמות הפניות למוקד העירוני ולמוקד 100 של תושבים בשל התקהלויות ומטרדי רעש בפארקים ובגנים הציבוריים.

בשנת 2017 החליטו לראשונה באגף התנועה והשיטור העירוני ובאגף הביטחון על שינוי במדיניות בטיפול בנושא, שעיקרו הוא מעבר מתגובה לתלונות במוקד, לסיורים יזומים ברחבי העיר, נוסף על הטיפול בתלונות.

התוצאה: ביולי אוגוסט בשנה שעברה נרשמה ירידה 37% בתלונות למוקד.

השנה הכינו באגף התנועה והשיטור העירוני ובאגף הביטחון תוכנית כוללת, מפורטת ועדכנית, המבוססת על הפקת לקחים והכנסת שיפורים. כל זאת, על מנת לצמצם עד כמה שניתן את המטרדים בקיץ, ולשמור על איכות החיים של התושבים ברחבי העיר.

לצורך כך נאספו הנתונים על גני השעשועים בעיר והפארקים הציבוריים שבגינם התלוננו התושבים.

התוכנית מבוססת על נוכחות יזומה של מערך האכיפה והביטחון העירוני- השיטור העירוני וסיירי הביטחון- בגני השעשועים והפארקים שביחס אליהם התקבלו תלונות בשנים עברו.

אנשי מערך האכיפה והביטחון יפגינו נוכחות על פי חלוקה ידועה וקבועה מראש, ויסיירו בין הגנים והפארקים בעיר. הסיורים ייערכו בשני חלקים: בשעות הערב, בין השעות 17:30-19:30 בזמנים שבהם הורים וילדים מבלים בגני השעשועים ובפארקים, וכן בשעות הלילה, בין השעות 22:00-2:00 בזמנים שבהם בני נוער נוהגים לפארקים. נוכחות הסיירים במקום תסייע למנוע היווצרות מטרדי רעש, עישון, שתיית אלכוהול ועוד. המטרה העיקרית היא כמובן, שמירה על איכות החיים של התושבים בעיר.

לצורך יישום התוכנית התאימו בעיריית רחובות (ובתחנת המשטרה ברחובות) את משמרות אנשי מערך האכיפה וסיירי הביטחון, הוסיפו משמרות והוסיפו ניידות. הסיורים לאכיפה ייערכו בכל דרך אפשרית – באמצעות ניידות, קטנועים ואופניים חשמליים וכן רכובים ורגליים בגנים ציבוריים.

מלבד הנוכחות היזומה בשתי משמרות, יינתן כמובן מענה לפניות תושבים למוקדי 106 ומוקד 100 – לכל אירוע תשלח ניידת אכיפה עירונית לטיפול בתלונה.

ליאור שוקרי, מנהל אגף התנועה, פיקוח, שילוט ושיטור עירוני בעיריית רחובות: "הכנו תוכנית כוללת בשיתוף המשטרה על מנת לשמור על איכות החיים של התושבים.  החלטנו להעניק פתרון ממוקד לנושא מטרדי הרעש, ההתקהלות והוונדליזם בחופש הגדול, בהתבסס על ניתוח הנתונים משנים עברו. נפגין נוכחות ברחבי העיר, יחד עם מתן מענה לתלונות תושבים למוקד לאכיפה כללית והבטחת הסדר בעיר".

אופיר מזרחי, סגן מנהל אגף הביטחון, חירום ובטיחות בעיריית רחובות: "סיירת הביטחון העירונית פועלת בשיתוף פעולה עם יחידת השיטור העירוני במשך כל ימות השנה – ובמיוחד בקיץ.  הסיירים יפעלו בכול המוקדים הנדרשים, בהם זיהינו צורך לאור ניתוח פניות התושבים בתחומי הפגיעה באיכות החיים. אנו מבקשים מהתושבים לפנות למוקד בכל מקרה של בעיה או הפרעה לסדר".

יחידת האכיפה העירונית – שיטור עירוני וסיירי הביטחון יעבדו בסינכרון מלא ויתאימו את האכיפה בהתאם לסוג העברה. במידה ויימצאו מטרדים ו/או עבירות – יבוצע טיפול במקום.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh