שוברים שיאים

שוברים שיאים

120 אלף מבקרים בפסטיבל רחובות הבינלאומי התשיעי לפסלים חיים ומי הפסלים החיים שהיו הכי טובים השנה וזכו בתחרות?נתראה בשנה הבאה, בחגיגות העשור!

מרשים יותר, מהנה יותר, מוצלח הרבה יותר. כך ניתן להגדיר את פסטיבל הפסלים החיים התשיעי של רחובות, שסחף אחריו 120 אלף אנשים בשלושה ימים. ההיענות עלתה על הציפיות, שכן בעיריית רחובות ובחברה העירונית ציפו לכ100,000 מבקרים.

את החוויה העוצמתית דאגו המבקרים לתעד בכל אמצעי והעלו לרשת החברתית תמונות, קטעי וידאו וסלפי על רקע הפסלים המרהיבים.

הפסטיבל היה מסע בין הכובען המטורף, לובסטר ענק, סבתא חמודה עם מזוודה, דגיגון ססגוני, מחווה לנטע ברזילי ועוד. מופעי קרקס מרהיבים ביופיים משכו אליהם המונים, ובשיאם אקרובטים שהשתלשלו ממגן דוד ענק שהועלה לגובה רב.

הפסטיבל ננעל בהכרזה על הזוכים הגדולים על ידי ועדה בראשות חורחה, אחד האמנים הוותיקים והמוכרים ביותר בעולם בתחום אמנות הרחוב שהגיע מספרד והשתתף בפסטיבל כפסל "פוסידון". הזוכים נהנו מתגמול כספי.

את המקום הראשון קטף "מלך היער" של היוצר ירדן באומהפט, שבוצע על ידי רוני טל, מיכל שרביט ודניאל למנדורפ, בעיצובה של מיה בן דוד. מיצג האריה הכיל בתוכו אלמנט של הפתעה ומשך את העין נוכח השילוב בין תיאטרון, פסל חי, ציור ותנועה.

למקום השני הגיע הפסל "מחוברים" של היוצרת דנה גבסו, שבוצע על ידי עידו ברק ואור סעדי, ובעיצובה של דבורה נגר. את המקום השלישי חלקו שני פסלים, בשל הקושי של השופטים לבחור מביניהם: בין הטיפות – יוצרת, מעצבת ומבצעת אודליה ליברמן, ו- FISH BAND של היוצרת והמבצעת מירב אלבז. בעיצוב של שמואל שוחט.

בקטגוריית הציון לשבח ליחיד זכה הפסל "עולם המים" של היוצרת והמבצעת נורית יחיאלי, ובקטגוריית הקבוצות זכו "בגוף 1" של הבמאית יעל עמרם ובימת הנוער של רחובות, תיאטרון ברמוזה "התיירים" – קבוצת תיאטרון הנוער ברמוזה מאשדוד, ותיאטרון הנוער הייצוגי של בת ים עם הפסל "ויהי אור".

דורון מילברג, מנכ"ל העיריה:"הפסטיבל הנו מסורת שייסדנו לפני 9 שנים והוא משתדרג משנה לשנה ותופס מקום מרכזי בין הפסטיבלים החשובים במדינה".

יוספה חליבה, מנכ"לית החברה העירונית רחובות: "שמחים להמשיך את המסורת ולפתוח את תקופת החופש הגדול עם פסטיבל בינלאומי אמנותי, ססגוני וחווייתי לכל המשפחה. הפסטיבל פופלרי מאוד והפך להיות חלק מהפסיפס התרבותי שהעיר רחובות מציעה, הן לתושביה והן לתושבים מכל רחבי הארץ".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh