מוכנות לשעת חירום

מוכנות לשעת חירום

חניכי קורס מג״דים ומפי"ם של פיקוד העורף הגיעו ללמוד מרחובות. הדור הבא של המג״דים בפיקוד העורף הגיע לרחובות כדי ללמוד על המוכנות לשעת חירום בעיר. אליצור זרחי, מנהל אגף ביטחון וחירום: "יש פה אמירה ברורה שרחובות היא רשות מובילה בהיערכות לחירום".

אתמול, יום רביעי, 25/07/2018 הגיעו כ- 40 חניכי קורס המג״דים והמ״פים הנוכחי של פיקוד  העורף לביקור בעיריית רחובות. מטרת הביקור הייתה ללמוד כיצד נראית מוכנות של רשות מקומית גדולה לשעת חירום, והיכרות עם הרשות המקומית בתפיסתו של המג"ד והמ"פ בעורף.

לסיור הגיעו 2 צוותים מהקורס, הראשון בהובלת אל"מ שלומי בן מוחא מפקד צוות מגדי"ם המונה 20 חניכים, והצוות השני בהובלת אל"מ במיל' בן צבי אליאסי.

בקורס לוקחים חלק גם חניכים מארגוני חירום נוספים כגון: כב"א, מד"א, משטרה ורשויות מקומיות.

בתחילה קיבלו החניכים סקירה מראש העיר מר רחמים מלול ומנכ"ל העירייה מר דורון מילברג, מהם שמעו בעיקר על האתגרים העצומים של הנהלת העיר באירועי חירום שונים, ועל ההחלטות שיש לקבל בשעת אמת כשעיני התושבים נשואות אליהם. החניכים אף שמעו מהם על הפתרונות ועל ההתמודדות של עיריית רחובות בסבבי חירום קודמים.

לאחר מכן החניכים ביקרו במרכז ההפעלה העירוני בשעת חירום, שם קיבלו הדרכה ממנהל מחלקת החירום באגף הביטחון, בצלאל שרעבי. הוא סקר בפניהם את שיטת הפעלת הרשות בחירום, אופן המעבר משגרה לחירום והשוני בניהם ועוד.

אליצור זרחי, מנהל אגף ביטחון וחירום בעיריית רחובות: "קורס מג"דים ומ"פים בפיקוד העורף הוא מבחינתנו קורס הדגל של ההכשרה לחירום. העובדה שבחרו ברחובות כדוגמא להתנהלות נכונה של רשות מקומית- היא אמירה ברורה שרחובות היא רשות מובילה בתחום ההיערכות לחירום, והמוכנות של הרשות בכלל".

בצלאל שרעבי, מנהל מחלקת חירום באגף הביטחון: "אנחנו עוסקים בהיערכות לחירום – בשעת שגרה. שמחנו לארח את חניכי קורס פיקוד העורף במרכז הפעלה העירוני שמוכן כל העת ולסקור בפניהם את הפעילות שלנו".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh