בי"ס רמת אלון מתכונן לפתיחת מסלול החינוך הדמוקרטי

בי"ס רמת אלון מתכונן לפתיחת מסלול החינוך הדמוקרטי

מפגש היכרות עם הצוות. החל מהשנה הבאה: מסלול דמוקרטי בבית הספר הממלכתי רמת אלון.

הורים לילדים העולים לכיתות א' – ב' בשנה"ל תשע"ט מוזמנים לערב היכרות עם הצוות המיועד ביום ראשון, 5.8, בשעה 19:00 בבית הספר.

עיריית רחובות, באמצעות אגף החינוך והנוער, תפעיל מסגרת חדשה לחינוך דמוקרטי שתופעל לראשונה כפיילוט בעיר במסגרת החינוך הפורמלי, בשיתוף משרד החינוך. התכנית מיועדת לתלמידי בתי הספר ממלכתי יסודי, וזאת לאחר שנבדקו תכני המסלול הדמוקרטי, המבנה וההתאמה למגוון החינוכי בעיר.

בית הספר היסודי רמת אלון נבחר  להטמעת המסלול כבר בשנת הלימודים הבאה ברחובות.

הפיילוט יחל בהצמחת כתה דו-גילית א'-ב', אשר תציע תהליכים ותכנים ברוח החינוך הדמוקרטי, דוגמת חניכה אישית, בחירה כמיומנות, מרחבי למידה אוטונומיים, ועדות בית ספריות ועוד.

בימים אלה מזמין ביה"ס את ההורים למפגש שני, לטובת המשך היכרות עם החינוך הדמוקרטי, בדגש על דרכי היישום שלו במסגרת הפיילוט לכיתות א'- ב' בית הספר "רמת אלון".

במפגש תיערך היכרות עם השגרות הללו, ותוצג מערכת וסדר יום לדוגמה.

במסגרת הערב תיערך היכרות עם החונכות והמורות המיועדות לאייש את התפקידים החינוכיים במסגרת המסלול הדמוקרטי.

רונית מוסלר, מנהלת ביה"ס רמת אלון: "המפגש הקרוב הוא ההזדמנות להכיר, לשאול שאלות, ולהבטיח מקום במסגרת המסלול הדמוקרטי. ההרשמה בעיצומה"

התפיסה העקרונית של החינוך הדמוקרטי רואה בלמידה תהליך טבעי ואישי, הנובע מתוך דיאלוג והיכרות עם הילדים, ומבקש לאפשר ולעודד למידה מתוך בחירה ותשוקה. התהליך האישי מתחבר לתהליכים חברתיים, בהם לומדים הילדים על חיים בקבוצה ועל דמוקרטיה על דרך המעשה.

ברמה המעשית, הביטוי של הרעיונות הללו הוא במושגים חדשים ושגרות חדשות בבית הספר, כגון: חניכה אישית, חניכה קבוצתית, בחירה, ועדות דמוקרטיות ועוד.

מנהלת אגף החינוך והנוער, אפרת צוקרמן: "מערכת החינוך ברחובות מגוונת ומציעה את כל הפתרונות להעדפות ההורים באשר לחינוך ילדיהם. אנו בטוחים כי פתיחת מסלול ייחודי זה ייתן  מענה  לשונות בין התלמידים בנוסף לכל המענים המצוינים שקיימים בעיר".

מנהלת המחלקה לחינוך יסודי, שרה והב: "החינוך הדמוקרטי מציע אפשרויות איכותיות אשר יוסיפו למגוון החינוכי בבתי הספר היסודיים בעיר. בהתאם לכך הוחלט לקדם את הצמחת המסלול הדמוקרטי כבר בשנת הלימודים תשע"ט ובכך לענות על צורך של הורים, שפנו אלינו להפעלת החינוך הדמוקרטי בעיר".

ערב ההיכרות עם הצוות החינוכי של המסלול הדמוקרטי, ייערך ביום ראשון הבא, 5.8.18 בשעה 19:00 בבית הספר.

לפרטים ולהרשמה, ניתן לפנות למייל: ramatalonsc@gmail.com

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh