מסדר כנפיים לעומר ברהני בעירייה

מסדר כנפיים לעומר ברהני בעירייה

"מסדר כנפיים" בלשכת ראש העיר לעומר ברהני, תלמיד יב' ב"אורט" שסיים קורס טייס אזרחי.

ראש העיר, מנכ"ל העירייה ומנהלת אגף החינוך הוקירו בקבלת פנים מיוחדת את עומר ברהני, שקיבל רישיון טייס אזרחי במסגרת פרויקט "טסים ומתגאים" של עמותת "יעלים" לבני נוער מהעדה האתיופית.

אתמול (יום א') התקיימה קבלת פנים מיוחדת ומרגשת בלשכת ראש העיר לעומר ברהני, תלמיד כיתה יב' בביה"ס אורט ברחובות, אשר סיים בהצלחה קורס טייס אזרחי לאחר שעמד בהצלחה יתרה בכל דרישות הקורס ובמבחני ההסמכה של רשות התעופה האזרחית.

הקורס התבצע במשך שלוש השנים האחרונות במנחת ראשון לציון ע"י עמותת יעלים בראשות איזי כנען, וחבריו לעמותה- טייסים בכירים בדימוס וקציני צה"ל – אשר מעבירים את תכני הקורס, לרבות סיוע בשלבי המבחנים  התיאורטיים וליווי בטיסות המבחן ובלימוד המעשי, והכל בהתנדבות ולמען המטרה.

החניכים, יוצאי העדה האתיופית צוברים מוטיבציה לגיוס לצה"ל, להתנדב לקורס הטיס, למקצועות משמעותיים נוספים בחיל האוויר ולקורסי הקצונה. בנוסף התוכנית מעודדת ומפתחת נכונות להשתלב בלימודים גבוהים ולהפוך לדמויות לחיקוי בקרב בני העדה.

בתום שלוש שנות לימודים – לברהני יש כעת רישיון טיס על מטוס ספורט קל. גם לאחר סיום הקורס בהצלחה, הנערים והנערות ממשיכים לצבור שעות טיסה עם טייסי קרב בדימוס על מטוסים אזרחיים קלים.

בקבלת הפנים נכחו ראש העיר, דורון מילברג מנכ"ל העירייה, אפרת צוקרמן, מנהלת אגף החינוך, איזי כנען שמוביל את פעילות העמותה, עומר והוריו – ימית ואברהם תושבי העיר, קטי אזולאי, המחנכת שלו בתיכון "אורט", המלווה אותו מאז הבחירה בו לפרויקט ועד היום.

צוקרמן הציעה לעומר ברהני להתלוות אליה בשנה הבאה, שבה הוא עתיד להמשיך לכיתה יג' באורט, למפגשים עם תלמידים אשר יעוררו בהם מוטיבציה להשקיע בלימודים ולפרוץ גבולות.

איזי כנען: "הקורס מעניק לנערים ונערות תחושת אחריות, מיצוי הפוטנציאל האישי ומוטיבציה לשירות משמעותי. אנחנו מעודדים אותם ללמוד במכינה קדם צבאית, על מנת להגיע מוכנים מבכל הבחינות לשירות צבאי. אנו מציעים את המסלול לשני תלמידים או תלמידות נוספים יוצאי העדה האתיופית תושבי רחובות, שייבחרו על ידי אגף החינוך של עיריית רחובות, החל משנת הלימודים הבאה".

אפרת צוקרמן, מנהלת אגף החינוך בעיריית רחובות: "נחשפנו לפרויקט יוצא דופן שמאמין ביכולות התלמידים, ומעודד אותם לפרוץ גבולות. במקרה הזה בתיכון "אורט", בניהולו של אבי סער, היטיבו לזהות את היכולות של עומר, וסייעו לו למצות את הפוטנציאל הטמון בו".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh