פעילויות מעניינות בגיל השלישי לדיירי דיור מוגן

פעילויות מעניינות בגיל השלישי לדיירי דיור מוגן

כאשר אתם מגיעים לבקר בן משפחה אשר מתגורר בדיור מוגן זה עשוי להפוך לבילוי מסעיר ומרגש שמתאים לכל הגילאים. הביקור במקום יכול להיות מלווה בנכדים שכן מדובר על מתחם יפה, בטיחותי ומאיר פנים. כל דייר שהחליט לעבור למגורים בדיור מוגן בוודאי מכיר כבר את שפע הפעילויות שמציע המקום. ככל שמדובר על רמת מגורים גבוהה היא תכלול בוודאי סוגים שונים של מפגשים, משחקים, פעילות ספורטיבית טיולים וגם הרצאות.

חשיבותן של פעילויות איכותיות לגיל השלישי

כל בית דיור מוגן מקצה משאבים רבים לטובת פעילויות ,שכן ההנהלה במקומות אלו מודעת לצרכים החברתיים של דיירי המקום. אין סוף לסוגי הפעילויות שניתן לקיים והכול תלוי בראש היצירתי של בעלי המקום. כמו כול מקום שמתגוררים בו אנשים באופן קבוע הם זקוקים למנת הבידור שלהם ועל כן אין מנוס מבחירה במקום שמשלב פעילויות רבות ושונות לטובת הדיירים.

אילו פעילויות ניתן למצוא

מבוגרים רבים יכולים להשתתף במגוון רחב של פעילויות בכל שעה שירצו. בדרך כלל, רוב הפעילות תתרכז בשעות הבוקר ואחר הצהריים כך שניתן יהיה גם לנוח בשעות הצהריים. אין זה משנה באיזו עונה מדובר שכן הפעילויות מתרחשות בכל ימות השנה. מה שחשוב הוא הקשר החברתי שנוצר בין הדיירים והתעסוקה שמספקת תחושת נחיצות.

כשנמצאים לבד בבית, חרה לא פעם המוטיבציה לקום בבוקר ולצאת החוצה. אמנם ניתן להגיע למתנ"ס המקומי או למרכזי חוגים שונים אך זה עשוי להיות הימור וגם לא תמיד מזג האוויר מאפשר יציאה מהבית. לפעילויות בדיור מוגן, לעומת זאת, אין גבולות:

  • ניתן לצאת לטיול מאורגן עם שאר הדיירים בצורה מסודרת ובטוחה. הטיול יכול להיות משולב גם עם המשפחות.
  • פעילות עם הנכדים היא תמיד משובבת נפש ותגרום לכול אדם להרגיש צעיר וחיוני יותר. ביקור של הילדים עם הנכדים במקום יהפוך לחוויה נפלאה שהם יזכרו לתמיד.
  • סדנאות יצירה הם לא מה שחשבתם – מדובר על פעילות מעשירה מאוד שלא ספק יכולה לספק תעסוקה לכל מי שאוהב עבודות יצירה, מלאכה ועוד.
  • הגעתם לגיל שבו יש לכם את הזמן להקשיב להרצאות שונות. בבתי דיור מוגן נערכות הרצאות בנושאים שונים ומגוונים ומומלץ להאזין וללמוד דברים חדשים.
  • הבריכה היא מקום שבו ניתן לשמור על כושר גופני וגם ליהנות מהמים הנעימים. לעיתים מדובר על בריכה מקורה ואז ניתן להשתכשך בה גם בעונת החורף.
  • מומלץ להיכנס מידי פעם לסאונה. השהייה בסאונה היא בריאה ויכולה לסייע בבעיות נשימה ולחץ דם. כמובן שחשוב לוודא שאתם כשירים להיכנס אליה מבחינה רפואית.

לארח את הילדים בשבתות

כאשר הילדים מגיעים לביקור זה תמיד כיף ובדיור מוגן ניתן לארח אותם ביחידת הדיור או לטייל איתם באזור שבדרך כלל יהיה מטופח ויפה. אפשר גם לצאת איתם לטיול במקומות מרוחקים יותר ולחזור לדיור המוגן בערב. אין ספק שכל פעילות שתעשו במסגרת הדיור המוגן תהיה בעלת משמעות רבה וכדאי להיות פתוח לכל סוג של הצעה.

אם יש לכם רעיון מקורי לפעילות כל שהיא ניתן לפנות לצוות ולהציע לו את הרעיון. במקרים רבים הצוות יענה בחיוב וינסה לייצר את הפעילות משחשבתם עליה. כאשר אתם מגיעים לבדוק דיור מוגן כדאי לבדוק את סוגי הפעילויות ולהחליט בהתאם לכך.

תמונה: שאטרסטוק

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh