הורים, זה בשבילכם: מוזיאון קרוב לבית ב-10 שקלים

הורים, זה בשבילכם: מוזיאון קרוב לבית ב-10 שקלים

מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל מציע פעילות לכל המשפחה במחיר מיוחד לחודש אוגוסט.

מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל הפועל תחת עיריית רחובות ובניהול החברה העירונית רחובות, מציע תצוגות קבע ופעילויות ייחודיות להפצה ושימור המורשת של יהדות תימן באמצעות אוספים ומוצגים נדירים, אותנטיים וייחודיים.

חנניה קורש, מנהל מרכז מורשת יהדות תימן ושבטי ישראל: "אנחנו מזמינים את תושבי רחובות והסביבה להיחשף לתערוכות מרתקות, ולהכיר תרבות קרובה ומעניינת, במוזיאון החדש והייחודי של רחובות, במחיר השווה לכל נפש".

במהלך חודש אוגוסט המרכז מזמין את הקהל הרחב ליהנות מתערוכות מיוחדות ומרגשות במחיר של 10 ₪ בלבד. הזדמנות לפעילות מעט שונה עם הילדים ולכל המשפחה במהלך החופש הגדול במסגרתה ניתן לגלות את עברם המופלא והססגוני של יהודי תימן.

מבין התערוכות המוצגות במהלך חודש אוגוסט:

תערוכת "הביטו אל האור" שתפתח ביום שלישי 14.8 בשעה 19:30 – מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל, משיק את תערוכת הציורים מעשה ידיה של "מלכת הזמר העברי" וכלת פרס ישראל לשנת 1988, שושנה דמארי. הזמרת ששיריה הפכו לנכס צאן ברזל בתרבות הישראלית עסקה בזמנה הפנוי בציור ופיסול. במסגרת התערוכה יוצגו 17 ציורים מתוך מאות הציורים שציירה. הציורים נבחרו בקפידה ומציגים את חייהם של יהודי תימן, פורטרטים וזיכרונות מתימן ומארץ ישראל- הכניסה לאירוע ההשקה ומופע המחווה בתשלום נפרד.

תערוכה "בין מסורת לחדשנות"– של הצורף-אומן משה בן דוד שתפתח ביום חמישי 16.8.18 בשעה 19:30. משה בן דוד (91), נצר למשפחת צורפים מהעיר אלעילייה אשר בוואדי ביחאן שבדרום תימן. בגיל 4 התייתם משה מהוריו ואומץ על ידי דודו שהנחיל לו את המלאכה. בשנת 1949, והוא בן 21 עלה ארצה עם אשתו ובנו הבכור. דרכו המקצועית בארץ ישראל החלה בשנת 1954, עם הצטרפותו לחברת משכית המיתולוגית שנוסדה על ידי רות דיין. כעבור עשור, הפך בן דוד למנהל מחלקת הצורפות במשכית והיה אמון על מספר פרויקטים חשובים ובינלאומיים כגון: התכשיטים בסרט "יוסף וכתונת הפסים", הפקה אמריקאית שצולמה בארץ- יוצרו במשכית על ידי משה בן דוד וצוות המחלקה לצורפות. עבודותיו הרבות מוצגות בתערוכות ומוזיאונים ברחבי העולם. בשנות ה-30 למדינת ישראל נבחר בן דוד לייצג את המדינה בתערוכה בארה"ב. מתנות רבות שהוענקו לגדולי עולם היו מעשי ידיו של בן דוד. באמצע שנות השבעים עזב בן דוד את משכית והמשיך לייצר תכשיטים עם בנו רמי בבית המלאכה הפרטי שהקימו בנס ציונה. האמן משה בן דוד נחשב לאחד מגדולי הצורפים בישראל בשל השימוש בפיליגרן, יסוד עיצובי בו שולט במומחיות ביצירותיו. יצירותיו הבלעדיות מאפשרות תחושה אקזוטית של אומנות מזרחית עתיקה, המשולבת בחומר ובתפיסה מודרנית מקורית.

כמו כן, במסגרת תערוכות מתחלפות של קהילות ישראל מוצגת תערוכת הציורים של הצייר, אברהם שמי שהם- "כתר ארם צובא" כתב היד העתיק ביותר של תנ"ך שלם ממנו עשה האמן יצירה מועשרת בצבעים וקישוטים עם תוספות מיניאטורות שקשורות למילות המזמור.

מבצע מוזיאון ב-10 ₪ תקף לחודש אוגוסט בלבד, 1-30.8.18, יש להתעדכן באתר בשעות הפעילות של המוזיאון. הכניסה לתערוכות בלבד (לא כולל ערב השקה ומופע מחווה לשושנה דמארי ופתיחת תערוכה של האומן-צורף משה בן דוד, הצגות, הרצאות וסדנאות). לפרטים נוספים: 073-3946150. כתובת: אברבנאל 7, רחובות.

בתמונה: מרכז מורשת ליהדות תחמות וקהילות ישראל.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh