מרחובות לביסטריצה

מרחובות לביסטריצה

משלחת של תלמידי קריית החינוך למדעים מרחובות ביקרה בעיר ביסטריצה, כאורחת כבוד  של ראש העיר, אובדיו קרצו.

במסגרת ברית ערים תאומות, רחובות – בסטריצה, יצאה לאחרונה משלחת תלמידים מקריית החינוך למדעים לשבוע ימים לעיר ביסטריצה, לרגל אירועי ה- 100 להקמת רומניה.

משלחת של תלמידי קריית החינוך למדעים, בראשותה של המורה זהבה לביא, יצאה לאחרונה  לעיר ביסטריצה, במסגרת ברית ערים תאומות רחובות – ביסטריצה.

חברי המשלחת נסעו לרגל אירועי ה- 100 להקמת רומניה, במטרה להעשיר את עולמם של התלמידים ולחשוף אותם לתרבות ולהיסטוריה של רומניה בכלל ובחלקה המאוחד בפרט.

במסגרת זו, התארחו חברי המשלחת בלשכתו של ראש העיר ביסטריצה, אובדיו קרצו, והתקבלו בחום ובסבר פנים יפות.

חברי המשלחת נטלו חלק במחנה קיץ בינלאומי ביחד עם שלוש משלחות נוספות – צרפת, פולין ורומניה והם  ביקרו במספר אתרים ובעיירות שונות ביניהם בראשוב, טירת רשנוב, סיביו, קולז' נאפוקה, אלבה יוליה וטירת בראן, סיגישוארה, ובנוסף סיירו במוסד האקדמי   National Collage Liviu Rebreani.

כמו כן התלמידים קיבלו הסבר על בית הכנסת ועל יהודי ביסטריצה בתקופת השואה. הם הניחו זר לזיכרם, הדליקו נר וקראו 'אל מלא רחמים'. לרגל חגיגות 100 השנים של רומניה בחלקה המאוחד, נטלו התלמידים חלק בערבי פולקלור מהנים ומעשירים, השתתפו בפעילויות גיבוש חוויתיות ועוד.

העיר התאומה ביסטריצה משופעת בבתי ספר שחלקם נחשבים למצטיינים בכל רומניה. בעיר גם פועלת שלוחה  רבת זרועות של אוניברסיטת קלוז' ( Cluj) ומוסדות אקדמיים עצמאיים. עיריית ביסטריצה לקחה חלק משמעותי בחידוש בית הכנסת בעיר, ועל כך ראש העיריה, אובידיו קרצו, הוכרז ידיד הקהילה של כל יהודי רומניה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh