"ללמוד לחיות ביחד"

"ללמוד לחיות ביחד"

טיפוח סביבה רגשית איכותית במסגרות הגיל הרך.

במסגרת התמקצעות צוותי הגנים ברחובות, הסתיימה סדנת השתלמות נוספת. לסייעות גני הילדים, במטרה לאפשר לצוות הגן להרחיב ולהעמיק את ההבנה לגבי המתרחש בקבוצת הילדים ולבנות קהילה של ילדים המבוססת על אמפתיה וכבוד הדדי.

במסגרת רכישת התמקצעות לצוותי החינוך בגני הילדים ברחובות, הסתיימה סדנה נוספת לסייעות גני הילדים במרכז פיסג"ה ברחובות, בהנחייתה של יועצת ומדריכה, אסנת לוי.

הסדנה התקיימה במסגרת התכנית "ללמוד לחיות ביחד", אשר פותחה במרכז הלימודי לגיל הרך, של תכנית שוורץ – האוניברסיטה העברית בירושלים. התכנית, העוסקת בחוויה החברתית של ילדים בגן ובדרכים למניעת אלימות, מאפשרת לצוות הגן להרחיב ולהעמיק את  ההבנה לגבי המתרחש בקבוצת הילדים. בנוסף נותנת כלים שיאפשרו לצוות לבנות בגן אקלים רגשי וחברתי שיאפשר לכל ילד למצוא את מקומו בחברת הילדים, ומיועדת לאנשי החינוך בכללותם בעלי רמות ההשכלה השונות.

הסדנה נערכה על ידי עיריית רחובות, באמצעות המחלקה לגיל הרך באגף החינוך והנוער ועיר ללא אלימות. במסגרת זו נלמדו נושאים רבים ביניהם, התבוננות מעמיקה בחיי החברה של הילדים, כיצד לסייע לילדים לרכוש חברים, שיתוף הפעולה בין הילדים כיצד הם לומדים להבין זה את זה, מדוע ילדים רבים? כיצד ומתי להתערב במריבות בין ילדים? וכן,  כיצד  יכול הצוות לסייע לילדים להתמודד עם תופעות כמו דחייה חברתית ובדידות חברתית. מטרתה של התכנית לסייע לגננת ולסייעת לבנות בגן "קהילה"  של  ילדים המבוססת על אמפתיה, כבוד הדדי בין הילדים, ורגישות לצרכים של הזולת וכל זאת במסגרת הצבת גבולות וחוקים חברתיים ברורים.

מנהלת המחלקה לגיל הרך, מזל דהן: "אני רואה חשיבות רבה בהכשרתן המקצועית של צוותי הגנים, הכשרה זו תורמת רבות לעשיה החינוכית ולשיח במסגרות החינוך לגיל הרך".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh