אבחון חדשני להפרעות קשב וריכוז בשיתוף אוניברסיטת אריאל

אבחון חדשני להפרעות קשב וריכוז בשיתוף אוניברסיטת אריאל

המודעות להפרעות קשב וריכוז הולכת וגוברת עם השנים, גם קופות החולים החלו לממן אבחונים רפואיים של ADHD לילדים ובני נוער (עד גיל 18), אך בדיקות קשב ממוחשבות עדיין לא כלולות בסל הבריאות.

המציאות מוכיחה כי באזורי מגורים בהם ההורים מודעים לתופעה ולחשיבות הטיפול, הילדים נשלחים לאבחון מקצועי וזוכים לסיוע. גם המורים בבתי ספר באזורי מגורים עם אוכלוסייה המודעת לקיומן של הפרעות קשב וריכוז שולחים ילדים לאבחון במידה והתנהגות הילד חריגה מהמקובל.

עם זאת, באזורים בהם המודעות אינה גבוהה, ובקרב משפחות הרואות בהפרעות קשב וריכוז כחולשה, ילדים ובני נוער רבים אינם נשלחים לאבחון הפרעות קשב, ולמעשה הם עלולים לעבור שנים רבות ללא אבחון וטיפול.

על פי נתוני ועד החברה הישראלית להפרעת קשב כמות האבחונים בארץ גדלה באופן משמעותי, אך בקרב האוכלוסיות המוחלשות קיימת בעיה מוחשית של תת אבחון, ולכן ילדים ובני נוער מאוכלוסיות אלה זוכים לתת ייצוג בשיעור של כ-0.5% בלבד, בעוד שבאוכלוסיות החזקות יותר בין 5-7% מאובחנים כבעלי הפרעות קשב וריכוז.

מוצר חדשני לאבחון ראשוני כבר בבתי הספר

מדי שנה מתבצעים עשרות אלפי אבחונים בארץ, לרוב במכונים פרטיים, לעתים במימון של קופת החולים. עד לפני מספר שנים בוצעו האבחונים באמצעות שתי שיטות נפוצות לבדיקות קשב ממוחשבות – BRC ו-TOVA. חברת נוירוטק שהוקמה בשנת 2008 פיתחה את מבדק ה-MOXO הנחשב למדויק ומתקדם יותר, בעיקר בגלל מערכת המסיחים הייחודית הכלולה בו.

חברת נוירוטק נחשבת לחדשנית ופורצת דרך בתחום הקשב. מבדק ה- MOXOשל החברה זוכה להצלחה כבירה בארץ ובכל העולם, ובנוסף החברה מספקת פתרונות מתקדמים כדי לסייע לאנשים בכל הגילים להתמודד עם הפרעת קשב וריכוז גם ללא תרופות, וליהנות משיפור משמעותי בחייהם.

לאחרונה, חברת נוירוטק פיתחה מוצר חדש הנקראת AXON, זו מערכת חדשנית למבדק מונפש ומקוון המבוסס על מבדק הקשב שהחברה פיתחה בעבר. כדאי לדעת כי החברה משתפת פעולה עם אוניברסיטת אריאל במטרה לפתח מדדים ביולוגיים המסייעים באבחון מדויק יותר של הפרעות קשב. כך לדוגמה, שיתוף הפעולה בין האוניברסיטה והמכון לאבחון לקויות למידה הנמצא בה, לבין חברת נוירוטק, הוביל לפיתוח מדדים חדשים אשר מקשרים בין תנועות העיניים במהלך האבחון הממוחשב, לבין הפרעות קשב.

מערכת AXON School מיועדת לאבחון מדויק של ילדים בגילים 6-12 כבר בבית הספר, תוך חיבור הצוות החינוכי, התלמידים וההורים. המערכת החדשנית והמתקדמת נחשבת לאמינה ולמדויקת במיוחד. הטמעת המערכת בבתי ספר בארץ עומדת לצמצם את הפערים העצומים שנוצרו בשנים האחרונות בין ילדים מאוכלוסיות חזקות לבין ילדים מאוכלוסיות מוחלשות.

כמו כן, אבחון מדויק בבית הספר, באמצעות מערכת ידידותית המותאמות לגיל הילדים ולעולמם, תאפשר לצמצם את אחוזי הנשירה מבתי ספר, להעלות את ממוצע הציונים בבית הספר ולסייע לילדים להצליח בחייהם בהמשך הדרך.

חשוב לציין כי תוצאות בדיקות הסקר הממוחשבות באמצעות המערכת מועברות רק להורי התלמידים, בעוד מנהלי בית הספר והמורים יכולים לעיין בפרופיל הכיתתי על מנת לבצע התאמות של סביבת ומרחב הלימודים לילדים הסובלים מהפרעות קשב.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh