פירוק חברה אונליין ב-2018

פירוק חברה אונליין ב-2018

ניהול עסק הוא הליך לא פשוט, הכולל בתוכו שלבים רבים: הקמת העסק (ע"י הקמת חברה, פתיחת עוסק פטור/מורשה), פיתוח המוצר, שיווק, גיוס לקוחות וספקים, מכירות ועוד. ישנם יתרונות רבים בלהיות עצמאי בעל עסק, אך יחד עם זאת מדובר בהחלטה לא פשוטה שכן להיות עצמאי טומן בחובו גם אחריות רבה – להיות אחראי לזמן שלך, להיות אחראי למשאבים, להיות אחראי לגיוס הלקוחות, הביטחון הכלכלי לא גבוה שכן ההכנסות אינן קבועות וצפויות.

על אף כל היתרונות בלהיות עצמאי, על אף הרעיון של הגשמה עצמית, לפעמים מחליט בעל עסק או בעלים של חברה לפעול לסגירת החברה. הסיבות לכך רבות הן: בעיות תזרימיות, חובות, תחרותיות, אין ביקוש למוצר ועוד. הליך סגירת חברה הוא הליך מורכב ולא פשוט – הן מבחינה נפשית והן מבחינה תפעולית.

מרגע קבלת ההחלטה לפרק את החברה, צריך לבצע מספר פעולות בניהן: מכירת והעברת כל הנכסים של החברה – בין אם נכסים פיזיים ובין אם נכסים רוחניים (טכנולוגיה, פטנט, סימן מסחרי ועוד), יש לפעול לפירעון חובות החברה ועוד. במאמר זה נשים דגש על פירוק החברה מול רשם החברות.

רשם החברות הוא יחידה במשרד המשפטים האמון על טיפול, רישום ופיקוח על תחום החברות והעמותות במדינת ישראל. כאשר חברה מחליטה על פירוק, מלבד הפעולות שיש לבצע מול רשויות המס השונות, הלקוחות והספקים, על החברה להגיש בקשה לפירוק (המדובר על בקשה לפירוק מרצון). הליך הפירוק מתחלק לכמה שלבים, כאשר ישנו שוני בין פירוק מרצון של חברת יחיד לפירוק מרצון של חברת רבים.

פירוק מרצון: השלבים

הליך פירוק חברה מרצון מתחיל בהגשת בקשה לפירוק מרצון. השלב הראשון הוא הגשת הבקשה ובמקביל לה חתימה על הצהרת כושר פירעון. הצהרה זו נחתמת ע"י המפרק (לרוב, המפרק הוא דירקטור בחברה). מטרתה של הצהרה זו הוא להתחייב כי החברה מסוגלת ויכולה לפרוע את כל חובותיה וזאת תוך 12 חודשים מיום הגשת בקשת הפירוק. במקביל להגשת הצהרת כושר הפירעון, יש להגיש בקשה לפרסום דבר הפירוק ברשומות, בצירוף מודעת הפירוק. לאחר 4 חודשים מיום הגשת הבקשה, מתכנסת "אסיפה כללית", בה המפרק מפרסם את דו"ח המפרק. דו"ח המפרק הוא בעצם סיכום של כל הנכסים וההתחייבויות שיש לחברה. לאחר כינוס האסיפה הכללית, מוגש דו"ח סיכום פעולות המפרק. שני דו"חות אלו מוגשים לרשם החברות והוא מאשר את סטטוס החברה לחברה מפורקת. לאחר תקופה מסויימת, סטטוס החברה משתנה ל"חברה מחוסלת". הליך פירוק מרצון של חברת יחיד נע בין 4-6 חודשים.

חשוב לציין – במקרים בהם החברה אינה פעילה במשך תקופה ארוכה, ולא דאגה לשלם את האגרה השנתית לרשם החברות, החובות לרשם החברות מצטבר. כל עוד חברה לא החלה בהליכי פירוק, היא עדיין מחוייבת לשלם אגרה לרשם החברות, גם אם היא אינה פעילה. במסגרת הליכי הפירוק, יכולה החברה להגיש בקשה לרשם החברות למתן פטור בגין תשלום אגרה, וזאת לגבי השנים בהן לא הייתה פעילה. לצורך הוכחת אי הפעילות, עליה להגיש אישורים מרשויות המס כי החברה לא היתה פעילה (כמו כן עליה להגיש אישור על סגירת חשבון בנק).

המידע הנזכר לעיל מכוון בעיקר לפירוק מרצון של חברת יחיד. לגבי פירוק מרצון של חברת רבים, ההליך יחסית זהה, אך שונה במעט וטיפה מורכב יותר. הליך פירוק מרצון של חברת רבים (חברה המונה יותר מבעל מניות אחד), ארוך יותר, והוא נמשך על פני 12 חודשים.

פירוק חברה אונליין

כפי שפורט לעיל, פירוק חברה מרצון הוא הליך ביורוקרטי בעיקרו, המונה מספר שלבים. הליך הפירוק נעשה כאמור מול רשם החברות. על מנת לחסוך זמן, כסף וטיפול בבירוקרטיה, בשנים האחרונות יועלו הליכי הפירוק והפכו אותם נגישים כך שכיום ניתן לבצע פירוק חברה אונליין. במסגרת הליכים אלו, הוקמה חברת Ettorney, אשר באמצעות הפלטפורמה שהיא הקימה, ניתן בקלות וביעילות להתחיל בהליכי פירוק מרצון לחברות. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר החברה, להזין את פרטיכם האישיים ואת פרטי החברה ותוך זמן קצר יוצר איתכם קשר עו"ד המתמחה בהליכי פירוק מרצון ומתאמים איתכם פגישה לחתימה על מסמכי הפירוק. מכאן ואילך, החברה מטפלת עבורכם בכל הליך הפירוק מול רשם החברות, ככה שנחסך לכם כסף, זמן וטיפול בבירוקרטיה.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh