איך מקלים את ההתרגשות לפני אירוע המצווה?

איך מקלים את ההתרגשות לפני אירוע המצווה?

גם אם חגגתם בקביעות יום הולדת לילדכם ב-12 השנים האחרונות, הרי שחגיגה כמו זו הצפוייה לכם עם יום ההולדת ה-13 טרם חגגתם. מטבע הדברים, עולה התרגשות גדולה שלעתים משבשת את שגרת היום שלכם. אם גם אתם מחפשים אחר טכניקות להקלה על ההתרגשות, תשמחו לגלות כי יש לא מעט כאלו:

קוראים את הדרשה שוב ושוב

אחת הסיבות שגורמות להתרגשות הגדולה שלעתים יכולה להיות מאד נעימה, אך לעתים גם מאד מאיימת, היא חוסר הוודאות. אם ילדכם בן ה-13 מספר לכם שוב ושוב עד כמה הוא נרגש ועד כמה הוא לא יכול לחכות לאירוע הגדול, הציעו לו לקרוא את הדרשה שלו שוב ושוב. בעת שהוא קורא את הדרשה הוא יכול לקבל טעימה מהאירוע שמצפה לו, והוא גם יכול להיות מוכן להקראת הדרשה בצורה טובה יותר ורהוטה יותר. ככל שתגעו יחד עם ילדכם ביותר אלמנטים מהאירוע, כך סביר כי ההתרגשות תהפוך נעימה ופחות מציקה.

חגיגה אינטימית אל מול בני המשפחה

המון פעמים מה שמסייע לכם להתמודד עם ההתרגשות הוא דווקא קהל המוזמנים שלכם. בעוד לקראת אירועים גדולים ישנה נטייה להיות בלחץ רב, דווקא בעת שהאירוע הינו אירוע בוטיק אינטימי, ההתרגשות הינה פחותה. הסיבה? ישנם אלו המעידים כי מדובר על אחריות כלפי פחות אורחים, וגם בעיקר מאחר ומדובר על קהל מצומצם המבוסס על בני המשפחה והחברים הקרובים. אם ילדכם וגם אתם מוצאים עצמכם מעט לחוצים או נרגשים לקראת האירוע, הזכירו לעצמכם כי אירוע זה הוא שמחה גדולה אל מול היקרים לכם.

אירוע בר המצווה כאירוע מרגש, ולא כאירוע מלחיץ

המון פעמים השימוש במילים משפיע על התחושה האישית שלכם. כך לדוגמא, במקום לדבר אל עצמכם במונחים של לחץ, דברו אל עצמכם במונחים של התרגשות. לא תאמינו כמה השפעה יש על המילים שאתם אומרים, בעיקר בעת שמדובר על אירוע כל כך גדול שאתם ניצבים לקראתו. זיכרו כי התרגשות הינה דבר חיובי, ממלא ומעורר. במידה רבה, אם לא הייתם נרגשים, רק אז הייתם צריכים לחשוש. חבקו את ההתרגשות הגדולה שלכם ותיהנו ממנה.

עובדים בצמוד אל חברת הפקה מקצועית

הסיבה להתרגשות הגדולה היא המון פעמים חוסר הודאות, זוכרים? הפקה של אירוע בר מצווה אינה הפקה שדומה לשום הפקה אחרת, בטח שלא לימי ההולדת הקודמים שחגגתם לילדכם. על כן, כדאי לחבור אל חברת הפקות מקצועית המעניקה שירות של הפקת בר מצווה בכותל. כך, אתם יכולים להיות שקטים כי ישנו צוות שלם העובד בשבילכם ועבורכם. מה אתם צריכים לעשות? פשוט ליהנות מהתהליך המשפחתי, הנדיר והמרגש.

חולקים את ההתרגשות הגדולה עם בני המשפחה

והדבר המומלץ ביותר שתוכלו לעשות בעת שאתם מרגישים כי ההתרגשות משפיעה על שגרת היום שלכם, הוא פשוט לחלוק את אותה התרגשות עם בני המשפחה. כהורים אתם נרגשים, הילד חוגג מתרגש מאד וגם האחים שלו שעבורם מדובר על שמחה משפחתית גדולה. אל תשמרו את ההתרגשות הגדולה בבטן, אלא להפך! דברו על ההתרגשות, החזיקו ידיים ותנו לעצמכם ליהנות מהטעם הייחודי מהגיע רק פעם אחת בחיים – אירוע מצווה!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh